Hvordan er formen i andre trimester?

Bublan

Elsker forumet
Hvordan står det til med gravidkroppen i andre trimester for dere andre?
Jeg er i mye bedre form enn i starten av graviditeten, ikke kvalm lenger og er litt mindre ustabil i humøret også.
Er fortsatt veldig trøtt da, så det blir ikke nødvendigvis mange lange sommernetter på meg, kjenner jeg. Bekkenet er foreløbig ikke spesielt kranglete heller, bare når jeg har vært litt for uvøren og f.eks "herjeløftet" på 5-åringen.
Kortpustet er jeg da, så fjellturen i forigårs ble en hesblesende opplevelse.
Vektøkningen siger på, litt mer enn jeg hadde tenkt, men jeg har nok unt meg vel mye i perioder. Har gått fra å være veldig overvektig til nesten normalvektig før jeg ble gravid, så jeg har vel en liten hang-up på akkurat det feltet.

Så akkurat nå er gravidtilværelsen ganske fin her, vil jeg si!

Formen generelt er i grunn flott!! Men sliter en del med hodepine og trøtthet så på kvelden når snuppa ikke vil legge seg så er det ikke så mye tålmodighet igjen fra min side..... :-P

Men pleier å være flink å legge meg innen rimelig tid og tar meg en lur på dagen om jeg vil det! Kondisen er blitt noe dårligere, men ikke sånn ekstremt merkbart.

Er ikke kvalm lenger hurra . Men bekkenet er Python .......... Ellers er jeg ikke så trøt lenger og det er digg . Magen er blitt til ordentlig babymage så jeg føler meg ganske bra men stor godt å høre at .... Oi 20 uker da har du liten mage :) Vet ikke hvorfor det er viktig og ikke bli for stor. Men det er vist bare sånn Ikke at jeg slanket meg nei nei bare redd for å bli sånn mega stor over magen

Er ikke kvalm lenger hurra . Men bekkenet er Python .......... Ellers er jeg ikke så trøt lenger og det er digg . Magen er blitt til ordentlig babymage så jeg føler meg ganske bra men stor godt å høre at .... Oi 20 uker da har du liten mage :) Vet ikke hvorfor det er viktig og ikke bli for stor. Men det er vist bare sånn Ikke at jeg slanket meg nei nei bare redd for å bli sånn mega stor over magen

Generelt veeldig bra!=) har mer og mer kontroll på psyken, ikke kvalm, ingen brekninger.. Jeg er trøtt og har vondt i bekkenet om jeg gjør for mye, men gud.. Vi lager et helt nytt menneske! hehe =) litt svinn må en regne med! 

Utenom megatrøtt om kveldene, sliter med bekkenet og vondt i lysken, er formen bra den :-) Hørtes mye ut, men i forhold til alt man kan ha/få av graviditeten, klager jeg ikke så mye ;-) Også så herlig å kjenne den lille sprelle og sparke i magen da, aah :-)

Formen er på topp! Ferdig med den værste kvalmen, nå er den bare tilstede sånn plutselig en gang i blant, men det kan jeg tåle. Litt trøblete bekken, men det er særlig på jobb, å jeg går på fjellet å prøver å holde meg i form. Har ikke gått opp noe i vekt ennå, utenom det jeg gikk ned under kvalmeperioden, men det kommer vel tidsnok. Magen er ganske tydelig nå, så har kjøpt meg nye klær og føler meg fresh, endelig:-) Trøtt, særlig om kveldene, og etter jobb, men sover når jeg trenger det! Deilig å kjenne sparkene fra babyen, gleder meg bare mer og mer!

Kvalmen er over ihvertfall:)
Er så trøtt og sliten for tiden at eg er like sliten når eg våkner som før eg la meg... så sykemledt:S men har ihvertfall vært på jobb hele tiden før nå...utenom noen spydager tidligere i svangerskapet:P ellers er eg svimmel delux, takket være lavt blodtrykk og bekkenet og eg er ikkje alltid så goe venner...
Men den lille krabaten i magen sparker ivei og har det fint så da går dette så bra så!!:D

Her er kvalmen like overveldende og er 100% sykemeldt pga det:-P Sover ofte dårlig fordi jeg våkner midt på natta og er kvalm. Må ta det med ro og holde sofaen/sove mye til klokka blir rundt halv12, og så fungerer jeg bra resten av dagen frem til kveld. Da kaster jeg ofte opp:-P Men energien er bedre når jeg først kommer i gang:-) Hodepine har jeg begynt å få hver dag, og migrenen kommer ofte når jeg ikke får sove. Kjenner det skal bli godt å bli ferdig å være gravid denne gang......................

Formen er egentlig veldig fin:-) er ikke kvalm i det hele tatt lengre:-) men er 50% sykmeldt på grunn av bekkene, men plages nokk ikke med det heller like mye som mange andre. Eller blir jeg fort sliten, men nyter bare den voksende magen og alle sparkene:-)

Her er formen overaskende bra :D Kvalmen er over, litt trøtt og sliten bare. Hvordan jeg føler meg utseendemessig er en helt annet sak, liker at magen vokser og har ingenting i mot at kroppen forandres, men syntes jeg ser veldig sliten ut! Litt ille når folk kommer bort og spørr om jeg fortsatt er like dårlig pga at jeg ser sliten ut, så gravid "gløden" har hvertfall ikke kommet her :p Ellers har jeg endelig begynt å kjente spark, for en herlig følelse :D

Jeg er übertrøtt!! Legger meg til normal tid, men må alikevel sover jeg opp til flere timer på dagen,før jeg reiser på kveldsvakt. Ellers er jeg kortpustet som fy og har et merkelig nevermind humør, orker ikke noe og er helt fjern. Lagt på meg 6-7kg !!

Syns ikke jeg kan klage egentlig, siden jeg hverken har problemer med kvalme (lenger), hodepine, bekken eller noenting... Det jeg sliter med er humør og psyke :P Er egentlig ganske nedfor ganske store deler av dagen, har sikkert også mye med ting som skjer rundt meg.. Er ikke lett å være meg fortiden gitt.. :/

Formen min har blitt bedre og jeg har økt jobbing fra 40- 60% det er digg.
Akkurat i dag har jeg hatt kjempe vondt i magen med mye halsbrann og "rar" i magen.
Tatt 4 Gaviscon tyggetabletter som ikke virker noe særlig, men kjenner det var godt og strekke seg på sofaen når jeg kom hjem fra jobb og drukket et glass melk.

Formen min er like fin som i 1.trimester. :) Jeg er trøtt trøtt trøtt, men det kan ha med andre ting å gjøre. Jeg har en alvorlig syk mor, og en jobb som er stressende. Så selv om jeg aldri stresser, så kjenner jeg at jeg blir påvirket.

Er faktisk i kjempe form. Merker egentlig ikke att jeg er gravid før jeg setter meg ned om kveldene og kjenner sparkene <3Jeg har to fra før så har vell egentlig ikke tid til å kjenne på plagene :)

Ok egentlig, siden jeg ikke vil klage...

Men har endel vondt i bekkenet, og er veldig trøtt og sliten... Har vært alene med dattera mi i flere uker, da min kjære er borte på jobb, og det merkes.... Skal bli godt med ferie, håper det vil gi meg ny energi!=)

Formen er like fantastisk som den har vært hele tiden. jeg var plaget med bittelitt kvalme mellom uke 6-8, men det var veldig levbart. Ellers har jeg ingen plager. Bekkenet er litt kranglete til tider, men med noen mehandlinger hos kiropraktor og fysisk bevegelse så er det også bra. Ingen kvalme, halsbrann, hodepine eller trøtthet. Eneste som minner meg på at jeg er gravid er spark og en voksende mage :)

Har ikke vært så aktiv innpå her men prøver å trå til ;)
Har det ganske bra for tiden. Kvalmen er gitt seg og ryggen er ganske bra. Ellers er det bare trøtthet og mareritt om natten som plager,
Men klager ikke :)

formen er bra den ;) har vært det siden uke 9 for min del ;)

sliter med bekkenet da :( så er 50% sykemeldt.. det er ok det, selv om eg ikkje kan å gjere så masse mer etter 3,5 timers jobb:-/ BORING!!! ellers ingen symptomer :)

Back
Topp