Hvordan er formen etter keisersnittet?

eia89

Betatt av forumet
Nå er det snart 3 uker siden keisersnittet, og jeg kjenner meg i storform! Vogna bæres inn og ut av bilen uten noen problemer, støvsuging og husarbeid har jeg gjort siden vi kom hjem fra sykehuset.
Den første uka var jeg veldig deprimert pga skuffelsen over at jeg ikke fikk oppleve en vanlig fødsel, og fordi ALT gjorde vondt (le, nyse, komme seg opp av sengen osv), så jeg var redd for at det skulle være slik i flere uker.
Men jeg kjenner meg ikke igjen i advarslene om at man så og si ikke skal foreta seg noenting i ukene etter keisersnittet.. Jeg gjør som før jeg, men tar mine forhåndsregler selvsagt!

Hvordan er formen deres etter keisersnittet?

Betryggende å høre for ei som har mor og mormor med trangt bekken :-) :-) Kom ikke ut selvom jeg kun veide 2800gram. Takk for at du delte :-)

Er to uker siden, føler meg i fin form :) men fortsatt vondt å dytte vogna i bratte oppoverbakker og bære tyngre ting, så venter se ukene legene anbefalte :)

Last edited:
Sniker litt ;)

Godt dere føler dere i god form :)

MEN:
Hvis dere løfter for tungt og gjør for mye før de seks ukene er gått så er faren stor for å løfte på seg brokk!
Det er mange mange lag i magen som er sydd(6-7 lag), og bukhinnen er en av dem.
Når man løfter tungt bruker man magemuskler og da vil nødvendigvis tarmer og alt flytte på seg. Og det er tarmene som kan risikeres at man presser gjennom såret i bukhinnen.

Jeg ville tatt det mer med ro ;)
Selv om ting ikke gjør vondt Har du et stort operasjonssår innover i magen som trenger tid på å gro. Det er ikke grodd på to uker. Det tar omtrent seks uker.

Er dumt å få komplikasjoner fordi man har løfta for tungt vel? ;)

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Sony Xperia z via appen ;-)

Sniker litt ;)

Godt dere føler dere i god form :)

MEN:
Hvis dere løfter for tungt og gjør for mye før de seks ukene er gått så er faren stor for å løfte på seg brokk!
Det er mange mange lag i magen som er sydd(6-7 lag), og bukhinnen er en av dem.
Når man løfter tungt bruker man magemuskler og da vil nødvendigvis tarmer og alt flytte på seg. Og det er tarmene som kan risikeres at man presser gjennom såret i bukhinnen.

Jeg ville tatt det mer med ro ;)
Selv om ting ikke gjør vondt Har du et stort operasjonssår innover i magen som trenger tid på å gro. Det er ikke grodd på to uker. Det tar omtrent seks uker.

Er dumt å få komplikasjoner fordi man har løfta for tungt vel? ;)

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Jeg skal prøve å ta det mer med ro! :/ Er jo livredd for komplikasjoner, men har tenkt at så lenge det ikke har gjort vondt, så var det trygt .. men jeg tar kanskje helt feil :/ Jeg skal roe ned! :)

Jeg skal prøve å ta det mer med ro! :/ Er jo livredd for komplikasjoner, men har tenkt at så lenge det ikke har gjort vondt, så var det trygt .. men jeg tar kanskje helt feil :/ Jeg skal roe ned! :)
Godt å.høre at du roer ned ;)

Nei det behøver ikke være vondt for at man skal få komplikasjoner. ;)

Jeg leste en "plan" da jeg hadde tatt mitt snitt. Det tar faktisk et helt år før man er fullt restituert etter et ks, man.skal øke "belastningen" veldig gradvis.

Jeg klarer bare ikke finne igjen denne oversikten. Fant den på nett et sted..

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Back
Topp