Hvordan er formen deres?

Sistemann...

Flørter med forumet
Det er jo ikke så innmari lenge igjen, så jeg lurer på hvordan formen er hos dere?

Jeg har sykmeldt meg helt nå, bekkenløsning gjorde at det ble vanskelig å jobbe.

Jeg er oppe og tisser ca 3 ganger per natt.. :)

Begynner å føle meg stor og tung, men har faktisk bare lagt på meg en 11-12 kg. Bank i bordet!

Gleder meg til ventetiden er over!

Jeg fikk forresten spørsmål om jeg venter tvillinger.... Da ble jeg litt grinete. 

Vel..
Bekkenløsninga er jo tilstedet i alle fall :-(
Ikke mye jeg kan gjøre før det sier stopp.....

Flyr på do altfor ofte om natta syns jeg, så blir jo da ekstra trøtt på morran :-p

Ellers så sliter jeg litt med hjertebank, og halsbrann..

Har bare lagt på meg 3 kilo, men like herlig føler jeg meg tung. (nå er jeg veldig overvektig fra før)

Sliter skikkelig med å bøye meg, og knyte sko er vanskelig til tider.
Så nå venter jeg bare på at all snøen skal forsvinne for denne gang, sånn at jeg kan ta fram lettere sko ;-)

Bakemamma, så enig når det gjelder sko! Gleder meg til det blir bart, så kan jeg ta på noe som ikke trenger å knytes/snøres.

Ellers føler jeg meg sliten hele tiden. Både trøtt og utslitt. Er i full jobb, men har eget kontor, og nå har jeg nettopp unnet meg en liten times dupp sammenkrøllet på en toseters sovesofa her inne. Tenker at når jeg kan ordne det slik, trenger jeg ikke å sykemelde meg.
Føler meg veldig stor, og magen kjennes helt sprengt og hard. Ugh!

Har ikke anelse hvor mye jeg har lagt på meg, har ikke vekt hjemme i huset, og ingen har veid meg på noen kontroller.

Da jeg fødte jenta vår for litt over to år siden, var jeg i kjempefin form, sprek og rask og kvikk helt til fødselen startet. Denne gangen er det mye tyngre.

angara skrev:

Ellers føler jeg meg sliten hele tiden. Både trøtt og utslitt. Er i full jobb, men har eget kontor, og nå har jeg nettopp unnet meg en liten times dupp sammenkrøllet på en toseters sovesofa her inne. Tenker at når jeg kan ordne det slik, trenger jeg ikke å sykemelde meg.
Føler meg veldig stor, og magen kjennes helt sprengt og hard. Ugh!

Ikke noe som er bedre enn en liten hvil på sofa'n. Veldig kjekt at du kan gjøre det på jobb også :-)

Her har også bekkenløsninga meldt sin ankomst, så jobber ikke i butikken lenger. Er jo fulltidsstudent, så kan allikevel ikke stoppe helt opp.. merker at fire og åtte timers forelesninger på skolen tar på det meste! Ikke godt å sitte på slike plastikkstoler da nei;P Men.. nå er det studieuke (les:vinterferie) til uka også er det praksis et par uker i mars, så vil få litt variasjon:)

Nettene består av en god del dobesøk og sliter med å finne en god sovestilling.. har lasta opp senga med masse puter, så danderer litt i løpet av natta;)

Men kjenner at det begynner å bli tungt og slitsomt.. har også en del hetetokter og hjertebank... Og det med sokker og sko er et mareritt hver gang:P Har heldigvis noen sko jeg ikke trenger å knyte hver gang da, ligner en god del på sånne uggs.. Men hadde ikke gjort noe om snøen forsvant nå;) 

jeg har lagt på meg 11-12 kg jeg også.. føler meg STOOR...bekkenet har vært vondt men de siste 2 ukene har det blitt litt bedre igjen.. deilig....
Har vel vært 5 netter siden jul at jeg har vært oppe på do, så ganske fornøyd med det.
Jeg var i ganske dårlig form frem til jeg ble delvissykemeldt i desember... Fra a til nå har jeg følt meg veldig bra... Gelt frem til søndag... har kasta opp å vært så sliten, begynte å grine i dag tidlig fordi jeg det var så slitsomt å stå opp.... HERREGUD er det mulig? pinling?? ehh ja...
Satser på at det blir bedre, ellers blir de siste 4 ukene på jobb veldig harde..

Jeg lengter skikkelig etter fødselen nå! 8 uker til termin føles som en evighet. Føler meg tung, har vondt i ryggen og isjasnerven. Sover nesten ikke om natten så må legge meg ned flere ganger om dagen. Har vært litt svimmel, kvalm og hatt vondt i hode dem siste dagene.  Skal til legen på svangerskapskontroll imorgen å håper virkelig jeg får sykemelding resten av tiden nå.

Her er igrunn formen lik som den har vært hele veien, spyr og spyr, spyr vel å merke litt mindre nå, bruker prostafen, men til gjengjeld så er jo stup stup trøtt, sover 10-12 timer hver natt, pluss 2-3 timer på sofaen hver dag.. Stivner veldig til å ryggen og høyre beinet når jeg har beveget meg mye, veldig stram mage, føer meg gørr tung, men har ikke gått opp noe, faktisk gått ned 5 kilo.. 

Gleder meg til å få kroppen for meg selv igjen, gjøre ting og tang uten å få vondt...

Jeg er 100% sykmeldt nå. Utrolig trett og bler fort sliten, og kvalmen.  Godt det ikke er så lenge igjen nå da.

Formen min er relativ grei, går nå 50% på svangerskapspenger pga lite tilrettelagt på arb. for gravide. Ellers sliter jeg fælt med halsbrann og begynner å kjenne litt i korsryggen.

Har gått opp 6,5 kg, men rekner med det kommer mer etterhvert -

Er 34 uker i dag.. Formen er sånn passe. Masse vondt og bekkenløsning. Kvalm om mårran enda også.. Gått opp mellom 10-13 kg.. ikke veid meg på en uke.. Har jobba 70% siden nyttår og på mandag begynner jeg på 50% Bare 3 uker til permisjon, så håper å holde ut til da. Syns det er utrolig deilig å komme meg på jobb noen timer hver dag å være sosial. Men skal ikke presse meg. Tar en dag av gangen, så får jeg se om de siste 2 ukene før perm blir tilbringt hjemme på sofan.. :)

Former er ganske bra. Jeg har vondt i bekkenet, og blir fortere sliten, men jeg bestemmer mye av arbeidsdagene mine selv, så jeg kan ta ting etter formen:) Det er tydelig at magen og kroppen er tyngere, det er ikke like lett å gå tur eller trene, men det regnet jeg nå med.

Alt i alt, veldig bra:)

Formen er mildt sagt elendig:( kaster fortsatt opp hver dag, mest på morgenen da, har masse sure oppstøt og halsbrann, lavt blodtrykk, men bekkenet er egentlig det som tar mest knekken på meg.. Blir verre og verre selv med behandling .. Går på krykker nå da, så eg håper tiden fremover går veldig fort. Er ekstremt sliten:( er sykemeldt frem til permisjonstart.

Huff får så vondt av dere som kaster opp og sånt nå også, må være utrolig slitsomt med stor mage og sikkert litt kynnere og andre vondter! Hang in there, alle sammen! Selv har jeg slitt litt med bekkenet, men det har komt seg veldig etter behandling hos fysio og kiropraktor. Dagene går ganske greit, men sliter med å spise på ettermiddag/kveld fordi det føles som det ikke er plass til noe i magen og alt blir liggende i halsen og får litt sånn følelse av å ikke løste puste skikkelig.. Da gjelder det bare å slenge seg på sofaen og prøve å finne en noe lunde behagelig stilling! Lykke til alle sammen, vi nærmer oss for hver dag! :)

Den fysiske formen er egentlig veldig bra. Jeg er i jobb enda, og regner med å holde de 4 ukene som er igjen til permisjon. Har ikke vært sykemeldt en dag i noen av svangerskapene mine. Går dog på 40% svangerskapspenger da, siden jeg har bekkenløsning - men den er ikke blitt noe verre den siste tiden. Heldigvis!
Har vanlige gravidplager som litt halsbrann, UVI, rastløse ben - og så er jeg utrolig trøtt og sliten. Det kommer nok mye av at jeg jobber såpass mye som jeg gjør og har en 3-åring som jeg har mye alene siden mannen jobber mye kvelder.
Men kjenner nå som solstrålene varmer mer og mer at det nok blir bra med vår - og ny baby :o)

Har slitt med kynnere og bekkenløsning lenge, så er minimalt jeg kan gjøre før jeg må ta en pause. Var på svangerskapskurs for noen dager siden og satt i tre timer med kynnere med 2-4 minutters mellomrom, så jordmoren min sendte meg for sjekk på fødeavdelingen. Heldigvis var ikke livmorhalsen påvirket, men må ta det med ro for å ikke fremprovosere flere.

Har lagt på meg 10 kg. til nå, og magen er forferdelig i veien... :) Er slank til vanlig, så merker forskjellen godt kan du si! 

Ellers er egentlig formen fin. Gleder meg masse til lillegutt melder sin ankomst :)

Formen har vært veldig bra etter jeg ble 30% sykemeldt i januar. Men nå den siste uken har jeg blitt mye værre. Sover ikke så godt, ganske plutselig får jeg ikke sove, og når jeg sovner våkner jeg av bekkenvondt, tisseturer etc. Ikke vært så ille plaget med det før.
Må ofte bare stå opp fordi det er ikke mulig å sove, og får for lite søvn. Må vel bli flinkere ta en lur på dagen snart..

Har også begynt å få mer nedpress eller "tyngden" har flyttet seg lenger ned. Tror lillegutt har festet seg? Han lå godt nede i bekkenet på sist kontroll men var ikke festet. Syns liksom jeg kjenner at han er lengre ned nå. Og tror det er derfor jeg har mer bekkenvondt og tissetrengt.
I tillegg er det blitt mye tyngre å gå tur med hunden. Syns jeg peste som en hval før, men nå peser jeg enda mer som en hval og vagger som ei and! 
Litt økning i kynnere også. 
Men det er vel pga at han fester seg, jeg blir tyngre og mer klar/nærmere fødsel. Så det er vel gode tegn. Om enn litt slitsomme :/  

er 10-11kg opp fra startvekt forresten. :)

Er blitt bedre av å jobbe mer jeg da faktisk.Jobber nesten fullt nå. Jeg ble bare deppa av å være hjemme, fikk så j... bekkenløsning, sov dårlig om natta.  Pga at jeg ikke bevegde meg nok, jeg har vært sykemeldt både 3-4 mnd med de andre 2. Men jeg tror seriøst ikke dette hjelper. Jeg kaster opp om morgenen fortsatt, produserer så mye slim, snorker som en flodhest, er på do 2-3 ganger om natta. Husker ikke alltid om jeg har vært der. Halsbrann ca 12 timer om dagen, og trøtt. Men sover en dupp når jeg kommer hjem fra jobb og drikker gavison..som jeg igjen blir kvalm av..hehehehe..guuud. Jobber itilegg i barnehage, merker at hormonene mine er litt i ulage når det blir mye mas der. Men søren heller det er jo faktisk ikke en sykdom å være gravid. Det er jo begynnelsen på noe fint :) Har gått ned 9 kg i svangerskapet, Jordmor var veldig glad for at jeg nå har lagt på meg 1,5 kg av de igjen i uke 31. Jippi!!!! Og nå tror jeg at jeg tar meg en blund. .

Her er formen over all forventning. Kjempe apetitt og spiser masse, men bare lagt på meg 7 kg. I morgen er det 2 mnd til termin :-) Jippi! Søndag kjørte jeg slalom og bekkenet syns det var helt greit. Kjenner det litt sef i bekkenet, men det er jo normalt, skal jo tross alt gjennom et barn der da!! Jeg er 3.gangs fødende og har storkost meg som gravid alle gangene! Aldri oppe om nettene, kan ha litt magesyre noen få kvelder, kommer ann på hva jeg spiser egentlig og at jeg spiser ofte nok. Passer på å ikke stresse om kveldene så da går alt bra. Flink å sitte med bena høyt og slappe av etter middag. Glad jeg har to store jenter som har stor forståelse for hva mamma gjennomgår. De setter seg og koser seg sammen med meg og babymagen! deilig :-)

Back
Topp