Hvordan er formen deres nå?

Marus

Gift med forumet
Har sett at det er mange som har vært eller er skikkelig kvalme i begynnelen av svangerskapet. Har det gått over?

Hvordan er formen ellers? Jobber dere fullt? Trener dere?

Sjøl var jeg ganske uggen og kvalm til uke 12-13 (haha, føles lenge siden nå enda det ikke er det, er 18 uker på vei :).

Nå har jeg ganske mye migrene, akkurat som i de to andre svangerskapene mine. Holdt ikke ut på jobb, dessverre, så nå er jeg 100 % sykemeldt... så her går dagene med til å skappe av på soffan når jentene er i barnehagen. Hadde store planer om å leve normalt, jobbe fullt og ikke minst trene, men de planene gikk i vasken, gitt.

Her gikk kvalmen bort rundt uke 9 - 10.. Vært kjempetrøtt og er vel det fremdeles :) Også begynner det å bli litt tungt. Jobber som kokk så kjenner det er hardt å jobbe om dagen :)

Kvalmen er borte og matlysten er nesten tilbake til det normale. Så formen er ganske så god :-) Bekkenløsningen har meldt sin ankomst, men inntil videre er det ikke et problem, må bare ta litt mer hensyn. Er fremdeles i 100% jobb, og håper jeg kan fortsette med det en god stund til!

Kvalmen er for det meste borte, men er fortsatt stuptrøtt. Har også en del vondt i hodet. Har ikke overskudd til å trene, men forsøker å gå noen turer når jeg har tid.

16 uker på vei, og endelig bedre! Den verste kvalmen har gitt seg, den kommer iblandt når jeg er veldig sliten, men er ikke i nærheten av hva den var. Fortsatt sliten, men energien kommer sakte, men sikkert tilbake med matlysten. :) Har klart meg på jobb, ikke sykemeldt, men er også student, og kjenner at motivasjonen og energien ikke helt strekker til. Jaja, det får gå som det går. Har det bra, i alle fall! :)

kvalmen er borte vekk.. heldigvis.. :) ellers så har jeg endel bekkensmerter, hjalp litt med bekkenbelte. Men langt i fra bra. Kan ikke jobbe to dager å rad,så er 50%sykemeldt.. forrige gang jobbet jeg til permisjon i redusert stilling, men greier ikke det denne gangen tror jeg.. Hvis ikke bekkenet plutselig skulle bli veldig mye bedre.. :) er lov å håpe.. :)

Formen er helt fantastisk:))) Litt trøttere enn vanlig, ellers er formen skammelig bra(bank i bordet!!!)

Formen er ganske greei egentlig.. Litt trøtt og treig i magen.. Så har jeg hatt hodepine siden tirsdag, men tror det har noe med at visdomstennene vokser og er vonde.. merkelige greier det der.. forrige svangerskap poppa de to visdomstenne oppe i munnen ut, og denne gangen er det de nede i munnen..

Her er kvalmen enda. Den har vært her siden uke 7 og er nå i uke 18. Jeg er sliten!
Så nå er jeg sykmeldt 100%. Rett og slett fordi jeg ikke får i meg nok næring (siden den kommer opp igjen) og har lavtblodtrykk. Kjempe trist, stor trives i jobben min og skulle gjerne jobbet MYE lengre enn det har blitt til så langt. Har vært sykmeldt siste 4 ukene og fortsetter ut oktober i denne omgang.

De første 14 ukene mine var fæle, så gikk kvalmen over i svimmelhet og hodepine. Begynte på noen spanske gravidvitamine som jeg nestn ble tvunget i av UL legen;) Så nå er hodepine og svimmelhet borte:D Da mangler bare den generelle formen... Blir lett sliten og er litt for trøtt om kveld og morgen. Men har det mye bedre denne gangen (gutt), enn forrige gang (jente). Er ikke god nok til å gjøre annet enn jeg må... Lyst til å svømme, men tør ikke slite meg ut i tilfelle jeg blir dårlig.... men jeg spiser litt lite eneste... matlysten er ikke helt som før:/ Hadde den vært normal hadde jeg nok vært i bedre form og... Men jeg skal begynne å svømme mer når jeg er trygg på formen igjen... Ellers er jo husvask trening;) Jeg er hjemme, jobbet ikke sist heller heldigvis, de hadde jeg ikke klart! Vi driver eget AS så vi styrer oss selv;) Jeg syns jeg har nok med hus, 1 åring og mann på hjemmekontor jeg;)

Formen e heldigvis mykje bedre! :) Ha fortsatt daga der eg e kvalm, men den e ikkje so galen so den va.. Slit fortsatt me å få i meg mat for matlysten e ikkje kommen tilbake om kvalmen e bedre:( Ha begynt so smått på jobb igjen.. (Jobba kun 30%, so har til no kun hatt 1 dag sia sjukemeld min gjekk ut forrige mandag:p) Bekkenet e ikkje bra, men ha so lyst te å vera på jobb so eg prøve so lenge eg klara! E fortsatt kjempe trøytt og konstant sliten, so dei planane mine om å komma seg på trening igjen når kvalmen ga seg ha blitt utsett på ubestemt tid :p Slit og masse me halsbrann, kan knapt eta noko før halsbrannen kjem :/ Da bør vera MASSE hår på denna ungen :p Hehe ;) Men, utenom alt detta so ha eg da kjempe bra :)

Goood bedring til dere som enda ikke har godformen, håper den kommer snart!!!

Back
Topp