Hvordan er formen deres etter fødsel?

Weebee

Glad i forumet
kjenner at jeg blir fort sliten i ryggen og får vondt i bekkenet.. må jeg til fysio for å bli bedre eller går det over av seg selv etter hvert i bekkenet?

Hadde ingen problemer med bekkenet eller ryggen under graviditeten, men kjenner nå i etterkant at enkelte trimøvelser er ubehagelige og korsryggen virker stiv, så det lurer jeg også på
Skal på trening neste uke som ledes av jordmor og fysioterapaut, så kan spørre dem litt da og skrive her hvis ingen her inne vet noe om det?

Jeg sliter med ryggen. Blir omtrent bare verre og verre, og grunnen er nok den nesten 10 kg tunge babyen min... Vurderer å kontakte fysioterapeut for å få tips til øvelser o.l.

Jeg hadde problemer med bekkenet så og si hele svangerskapet, men heldigvis ingen problem etter at bebisen kom:). Knær, derimot, er vonde og det er utrolig plagsomt .. 
 Jeg gikk opp 36 (!!) kg så jeg trenger sårt at kroppen sammarbeider for å gå ned de siste 20 kg.  Har også litt vondt der epuduralen ble satt, men kan jo hende det ikke har no sammenheng da.

Jeg kjenner godt at jeg ikke har trent på en stund for å si det sånn :P Har kommet i gang med treningen igjen, men trenger nok noen uker på å komme i form ja...

Hadde litt vondt i bekkenet i svangerskapet, men det er borte nå :)

Har ikke prøblemer med noe som helst, men er helt vanvittig sinnsykt trøtt!! Helt siden jeg fikk ham har jeg kun lyst til å sove.. er ganske slitsomt! :(

Jeg hadde veldig vondt i bekkenet det første svangerskapet, men ikke fult så mye denne gang.
Jeg er ikke akkurat sporty av meg, men er aktiv iallefall. Men har trent jevnlig ca. 3 ganger i uka enten bare, gå en lang tur, sykle, ta noen øvelser som fysioterapaut anbefalte.. Noen sier at basseng skal være godt.
Eller ta disse bekkenøvelsene som står i de forskjellige babybøkene man fikk under graviditeten :)
Jeg er nokså i grei form, la på meg 14 kg, og vil gjerne ned de 2.5kg jeg mangler og litt til
Hektisk hverdag  som student , så merker jeg er veldig sliten på kveldene.

sesses skrev:
Jeg hadde problemer med bekkenet så og si hele svangerskapet, men heldigvis ingen problem etter at bebisen kom:). Knær, derimot, er vonde og det er utrolig plagsomt .. 
 Jeg gikk opp 36 (!!) kg så jeg trenger sårt at kroppen sammarbeider for å gå ned de siste 20 kg.  Har også litt vondt der epuduralen ble satt, men kan jo hende det ikke har no sammenheng da.

Jeg også! Eller nesten da, tror det ble 32 totalt :/ Og da er det ikke så rart at vi er litt skralle i knærne, mye å bære vettu! 

Er i fin form, dvs har ikke vondt noen steder. Trente 3 ganger i uka hele svangerskapet, og 2 ganger i uka nå. Er fortsatt en del å gå på kondismessig + veier fortsatt 3-4kg mer enn jeg i utgangspunktet gjorde. Jammen blir man sulten av ammingen altså....jeg gikk ned og så opp igjen....håper sulten gir seg etter hvert ;)

Formen er laber her, ja.. Jeg lengter etter å være i form. Er slapp i fisken nå, gitt!
Syklet og gikk mye turer frem til et visst punkt i svangerskapet da bekkenet sa stopp.
Er fortsatt ikke bra i bekkenet, og sliter med rygg og nakke av bæring og dårlig ammestlling innimellom.

Handlet meg treningsbukse i går, og satser på å overkomme dørstokkmila meget snart og begynne med effektiv trening.
Jeg kommer i hvert fall ikke til å bli noe bedre i ryggen før magemusklene er i form igjen.

Og kiloene... bah.., det er et kapittel for seg selv.. 

Back
Topp