Hvordan er formen? Begynner dere å komme dere?

Hekla85

Elsker forumet
Jeg føler meg ikke fult så trøtt lenger som i forrige uke, men kvalmen er her fremdeles, kanskje en liten anelse bedre..... Men jeg har jo enda 3,5 uke på å nå 12 uker, så symptomene kan sitte lenger i her i gården ja.

Merker jeg må gå oftere på do nå, og at det sprenger litt på blære og at lite kommer ut...

formen min blir bare verre og verre. de forrige ukene har jeg vært kvalm og trøtt døgnet rundt, nå har jeg i tillegg begynt å kaste opp når som helst på dagen, til og med på natten kan jeg våkne av å være kjempe kvalm og springe på do. irriterendes.

ellers kjenner jeg ikke så mye, heldigvis, det holder med kvalm og trøtthet!

Soul skrev:
formen min blir bare verre og verre. de forrige ukene har jeg vært kvalm og trøtt døgnet rundt, nå har jeg i tillegg begynt å kaste opp når som helst på dagen, til og med på natten kan jeg våkne av å være kjempe kvalm og springe på do. irriterendes.

Uff av meg :( Får du sovet godt på dagen da? Det hjelper meg til at kvalmen ikke blir til oppkast.

Nei ikke noe spesielt bedre form, heller verre :-/ er kanskje ikke like trøtt nå. Men sliter med å få inn mat da jeg blir kvalm midt under maten. Samme hva jeg spiser nesten. Med mindre det er ille usunt da som potetgull og sjokolade. Men kan jo ikke leve på det heller.

nysmurf skrev:
Nei ikke noe spesielt bedre form, heller verre :-/ er kanskje ikke like trøtt nå. Men sliter med å få inn mat da jeg blir kvalm midt under maten. Samme hva jeg spiser nesten. Med mindre det er ille usunt da som potetgull og sjokolade. Men kan jo ikke leve på det heller.

ufff.... jeg nesten spyr av tanken på sjokkolade ;)   Men her er det McDonalds som er tingen.
Og kola blir jeg så inmari kvalm av, (er skikkelig kola avhengig og har vært i 20år) nå må jeg få koffin på andre måter fordi den må jeg vel ha for å ikke bli syk.

Men formen er ikke noe bedre her nei..... :(
Er trøtt som bare det og kvalmen er hele døgnet. Går på postafen men er likevel ganske kvalm, i dag kjøpte jeg seaband for å prøve. Ikke merka noen stor forskjell enda dessverre. 
Jeg var vel kvalm frem til uke 16 i siste svangerskap slik at jeg tørr ikke håpe på de magiske 12 ukene.
Da er det halsbrann og hodepine i tillegg.

Hekla85 skrev:

Soul skrev:

Uff av meg :( Får du sovet godt på dagen da? Det hjelper meg til at kvalmen ikke blir til oppkast.

jeg er på jobb om dagen... er det som er så mareritt. men skal til legen i morgen og håper på enten kvalmenedsettende eller sykemelding. eller begge deler, ja takk!

Har vært kvalm nå hele døgnet i over 1 uke, og endelig funnet noe som jeg har spist mye av. Ristet brød <3 !!!!!! Flere som har prøvd det?
Har før bare spist 1 brødskive og brukt laaaang tid, og nå gikk det jammenmeg ned 4 (!!) brødskiver rett ned. Nam Nam :D heheh

aniie skrev:
Har vært kvalm nå hele døgnet i over 1 uke, og endelig funnet noe som jeg har spist mye av. Ristet brød <3 !!!!!! Flere som har prøvd det?
Har før bare spist 1 brødskive og brukt laaaang tid, og nå gikk det jammenmeg ned 4 (!!) brødskiver rett ned. Nam Nam :D heheh

ja, det er det jeg klarer å spise på morgenen

Her trappes det nok opp. Blir mer og mer kvalm for hver dag egentlig. Men så er jeg jo mye kortere på vei enn dere som har termin tidlig i februar da.

har har det også blitt gradvis værre. men merkelig nok demrer det nå hvordan det var med førstemann og akkurat i samme uke var jeg i lignende form. bare litt værre nå syns jeg... klarer ikke spise stort, men istid brød fra Rema med smør og ost går greit...

Jeg er ikke like kvalm som tidligere, men den der trettheten vil ikke gi seg. Kunne sovet hele dagen.. Etter jobb så er det rett hjem på sofaen.. Håper det gir seg snart:)

trettheten ble bedre nå når jeg fikk ferie, men kvalmen blir værre og værre for hver dag nå! Og er sulten hele tiden, men finnes ikke lyst på mat :/

Synes jeg hadde en bra dag i går,og håpte da på at det var på retur, men idag er jeg like kvalm og sliten. Gleder meg til ferie, og kjenner det er hardt å tenke på å jobbe frem til 23 juli før den begynner... Men, da håper jeg at jeg er på bedringens vei, slik at jeg får nyte ferien med familien, istedenfor å ligge på sofaen!

er ikke så langt på vei ennå, så er litt spent på hvordan det går... Begynte såvidt å føle på kvalmen sist uke. Men har ikke vært så ille... Mer som en liten kvalmebølge som kaster seg over meg i noen minutter før det går over. Så løper jeg en del på toalettet... Noen dager mer enn andre! Om natta og ellers hele dagen... Fortsatt ganske trøtt, men her har ferien hjulpet! Deilig å sove lenge!!!

Jeg er faktisk myte bedre om dagen:) litt oppblåst og ekstremt dårlig konsis bare :p men ikke noe kvalm og det er såå deilig :D var nesten bekymret for om det i det hele tatt var noe inni magen,men får da håpe det er det .. :)

Nå syns jeg trøttheten har blitt litt bedre, men kanskje fordi jeg har vært sykemeldt en uke og fått tatt litt igjen for hva jeg tok i ekstra den siste uka på jobb! men kvalmen merker jeg ingen bedring på alltså, har til og med kasta opp et par ganger....
Jaja, nå har jeg jo i tillegg et lite vannkoppebarn hjemme og ta meg av så blir lite tid til soving nå på dagen.... :(

Kvalmen er bedre, så lenge jeg husker å spise ofte. Er konstant sulten, og har en helt absurd appetitt, men det går vel over etterhvert. 
Ellers er egentlig ting ved det samme. Syns den trøttheten godt kan gi seg snart, men det blir nok ikke før om et par uker.

Back
Topp