Jeg har født 2 ganger i KRS. Har jo ikke noe å sammenligne med, men syntes det var helt passe.
Hadde 2 raske fødsler (over innen 2 timer etter jeg kom inn) så kan jo hende at det hadde noe med at jeg følte JM var så treggggggggggggggggg. Første fødsel gikk helt fint, og i grunnen andre også-bare at JM ved 2. fødsel var treg... Eks: Vannet gikk hjemme, og pga rask fødsel sist + masse maserier, så fikk jeg ikke reise hjem igjen etter sjekk. Tuslet rundt på sykehuset for å få fortgang, når ting endelig begynte å skje og jeg ga beskjed til JM at nå er det i gang (hun sjekket og hadde da 4 cm åpning) så sier hun at hun må gå å gi beskjed til de andre så kom hun raskt tilbake...vel det tok hele 20 min før hun kom tilbake (og hele tiden hadde jeg lyst på lystgass), endelig fikk jeg lystgass, men etter ca 10 min så sier JM at "oi jeg har glemt å skru på gassen, du får bare oksygen [:-] (ikke rart jeg følte den ikke hjalp) Når hun skulle sette sånn veneflon i hånda så stakk hun 3 ganger før hun måtte gi opp, for da begynte pressriene...
Altså å vente 30 min på lystgass når man har en fødsel på ca 1,5 time er lenge å vente, og det var vondt å bli stukket 3 ganger uten hell...
Men men lever den dag i dag jeg.
Jeg hadde familierom etter begge fødslene, noe jeg syntes var helt topp. Ting/rom er jo forandret der nå (før var fam.rommene også oppe, og de kom innom innimellom) mens nå er jo fam.rommene nede, og de er nesten aldri der nede. Oppe er det ikke tv stue lenger, kun et kjøkken med harde stoler-så det syntes jeg virker litt stusselig.
Likte ikke at de forskjellige ansatte der hadde så forskjellige meninger om hvordan man skulle amme, ble jo helt forvirret jo [8|]
Ellers har jeg ikke noe negativt å si om oppfølgingen der... trengte ikke så mye hjelp så passet meg fint der