Hvordan er en vanlig dag?

Lizzie83

Flørter med forumet
Er nysgjerrig på hvordan er vanlig dag ser ut for dere når det gjelder når babyen får mat, når h*n sover, osv.

Min ser slik ut:
Amming ca. 08 i senga, står opp mellom 08/09. Våken og leker med babygym, sitter i newbornsete mens vi spiser frokost, sovner igjen ca. 10- tiden. Sover til 11/12- tiden. Ammer på nytt. Våken i ca en halv time etter mat, deretter sover han i vogna enten ute på verandaen eller mens vi går tur. Sover til ca. 15 - tiden. Ammer på nytt. Våken frem til ca. 17- tiden, sover en time halvannen. Amming igjen ca. 18/18-30. Våken med lek, sang, babygym, babling frem til ca. 19.30/20. Tar da en liten lur på 20/30 minutter. Deretter våken frem til ca. 21. Bading og kveldstell og på med pysj da. Amming og kos fra ca. 2115 - 22. Får flaske med melk jeg har pumpet ut rett før legging i egen seng på vårt soverom. Avslutter med nattasang (da sover han som regel nesten allerede). Våkner for ny amming ca. 03. Er i seng igjen rundt 04. Sover da frem til 07/08 - tiden.

Hmmm, er ikke helt vanlig siden vi er på ferie, men er ca sånn:
Opp rundt kl 08 med mat fra begge puppene, stell, lek, litt soving før pupp igjen rundt kl 10. Så pupp ca hver 1,5-2 timer, samt våken (noe soving ved amming), helt til natta mellom 19 og 20. Ikke noe før 08 igjen:)
Sover lite på dagen, mye på natta! :) :)

Står opp rundt 8-10 tiden, litt avhengig av hva vi skal den dagen. Startet med amming, så litt babbling i senga og stell og bleieskift. Har det rukket å gå halvannen time siden mini fikk mat så er det amming og så sovner hun i vogna. Vi går ofte ut og mini sover i vogna til vi er hjemme igjen ved 15-16 tiden. Våkner opp imellom for en halvtime amming og litt babbling. Når vi kommer hjem er det amming og våkentid ca halvannen time. Da er det babygym og andra aktiviteter. Så sover hun en time eller to mens vi spiser og ser en serie eller to. Våkentid på kvelden med amming, bading og stell, kanskje en blund og mer amming før hun legger seg for natta klokken 10-11 ca. Da våkner hun en gang iløpet av natta for 20 minutters amming før vi står opp om morgenen. Er vi hjemme hele dagen sover hun mer korte økter og er også kortere våken.

Vi er på ferie så har ikke noen faste rutiner. Men han er ferdig å sove i senga rundt 08/09, da får han ny bleie og blir stelt, og så sover han videre på armen i et par timer til :P

Han spiser hver 2.-3.time og er våken ca 2 timer før han sover på nytt. :) Mye kos, lek og han elsker å ligge på gulvet når han er våken.

Steller rundt kl 20 og tar kveld seinest kl 21, så sover han på armen frem til jeg legger meg. Legges han i senga så våkner han bare :P

Vi er på ferie så har ikke noen faste rutiner. Men han er ferdig å sove i senga rundt 08/09, da får han ny bleie og blir stelt, og så sover han videre på armen i et par timer til :P

Han spiser hver 2.-3.time og er våken ca 2 timer før han sover på nytt. :) Mye kos, lek og han elsker å ligge på gulvet når han er våken.

Steller rundt kl 20 og tar kveld seinest kl 21, så sover han på armen frem til jeg legger meg. Legges han i senga så våkner han bare :P
Hvor lenge sover han før han er våken i 2 timer? Er han blid hele tiden da? Frøkna her er helt utslitt etter 1 time om hun har sover 2-3timer først. Sover hun mindre klarer hun ikke en time en gang.

Ikke sånn veldig faste rammer, men vi står opp mellom 08-11 ca, litt avhengig av hva vi skal, og om hun har hatt en våkenperiode i 05-tiden..
Er vi hjemme ligger hun litt på babygymmen eller i tripp trappen mens jeg spiser frokost. Så går det et par timer før hun skal ha pupp, og da sovner hun stort sett alltid. Kan sove alt fra 20 minutter til 2-3 timer.
Våkentiden går fra 1 til 4 timer. Alt avhenger av hva vi gjør og hvor vi er.

Merker at hun begynner å bli trøtt mellom kl 18-20, så da tar vi kveldsstellet og ammer i senga, da sover hun. Våkner ofte litt til etter en 20-30 min for litt påfyll. Så skifter vi bleie og ammer før vi legger oss i 23-24 tiden.
Så er det pupp 1-3 ganger før klokken er 5/6, og så ganske hyppig etter det fram til vi står opp.

Last edited:
Her har vi begynt å stå opp en gang mellom 07 og 08 på morgenen. Da vil ikke lille sove lenger. Som regel ammer vi i senga før vi står opp. Skifter bleie og tar morgenstell som består av å skifte bleie, vaske med klut og skifte fra pysj til klær. Så kan det være litt lek i babygym, eller vi snakker sammen i sofan før mor tar en dusj. Da er han med i vippestolen på badet. Mellom 10 og 12 er han stort sett trøtt. Da får han mat igjen før jeg legger han i vogna. Som regel går vi da ut, hvis ikke setter jeg vogna på verandaen så han sover der... Varierer veldig hvor lenge han sover. Resten av dagen består av amming, lek og prat. Har en liten som sover svært lite, men innimellom kan han sove noen timer på sofaen eller i armene mine. I 19-20 tiden går vi på bade for kveldsstell. Det består sv bading, ha på pysj, klippe negler ved behov, d vitamin dråper. Så går vi på soverommet hvor vi ammer gjerne opp mot en time. Han sovner og jeg legger han over i senga hans. Sover der hele natta med unntak av ca to til fire amminger iløpet av natta.

Hvor lenge sover han før han er våken i 2 timer? Er han blid hele tiden da? Frøkna her er helt utslitt etter 1 time om hun har sover 2-3timer først. Sover hun mindre klarer hun ikke en time en gang.
Det varierer veldig, alt fra 20min til to timer søvn i slengen. Enkelte dager er han våken i to timer og blid og fornøyd hele tiden. Plutselig siger bare øynene igjen. Andre dager (som idag) har han sovet mesteparten av dagen og kun vært våken en liten time innimellom. Men blid hele tiden uansett hvor lenge han har sovet eller vært våken. :)

Det varierer veldig, alt fra 20min til to timer søvn i slengen. Enkelte dager er han våken i to timer og blid og fornøyd hele tiden. Plutselig siger bare øynene igjen. Andre dager (som idag) har han sovet mesteparten av dagen og kun vært våken en liten time innimellom. Men blid hele tiden uansett hvor lenge han har sovet eller vært våken. :)
Det er akkurat slik det er her også! Bare at vi kan legge de i lekegrinda for å sove så vi har hendene fri :P Godt å lese at andre har det likt, så føler jeg ikke at mine er unormale :)

Det er akkurat slik det er her også! Bare at vi kan legge de i lekegrinda for å sove så vi har hendene fri :P Godt å lese at andre har det likt, så føler jeg ikke at mine er unormale :)
Han sovner egentlig hvor som helst nå for tiden, Omså midt på gulvet :o :P men sover lengst på armen, i bæretøy eller vogn i bevegelse. Sov 3 timer på armen i formiddag. :o halvparten av tida hos pappan og resten hos meg. Fint med ferie så noen kan holde såpass at man får sovet skikkelig :P

Deilig med fornøyde babyer da! :)

Back
Topp