hvordan er en utskrapning?

SoS

Andre møte med forumet
Jeg er så nervøs for utskrapning. Jeg fikk bekreftet på UL igår at fosteret var dødt, skulle egentlig være 9 uker på vei, men legen fant ingen hjerteaktivitet og fosteret var kun 5mm. Ble sendt hjem med stkkpille som som starte utstøtingen av fosteret. Fikk beskjed om at jeg kunne blø mye det første døgnet, fikk også resept på pinex forte mot smerter.
Jeg la meg i sengen og ventet på noe skulle skje, det var igår ettermiddag, men det har fremdeles ikke skjedd så mye. Har kommet litt småblødninger, spesilet når jeg sitter på toalettet. Ringte til gyn.poliklinikk som sa jeg skulle se det an til imorgen. Er nå kjemperedd for jeg må innlegges og ta utskrapning...

Har noen opplevd lignende?

Du blir lagt i narkose, så "skraper" de ut det døde fosteret fra deg. Det blir som en gynekologisk undersøkelse, mens du er i narkose bare. Man kan få litt ubehag etterpå, men det er ikke sikkert.

jeg tok utskrapning når jeg mistet...

til vanlig får en full narkose, men siden jeg var litt syk fikk jeg lokalbedøvelse...min søster har gjort det i narkose og hun sa til meg at når jeg voknet ville jeg føle meg tom invendig(andre jeg har snakt med sier det samme)....men siden jeg fikk lokalbedøvelse fikk jeg være med i hele prosesen....legen fortalte først hva han skulle gjøre og mens han holdt på fortalte han meg hvor langt i prossesen han var komt til.....

syntes det var ok å ta det i lokalbedøvelse for da fikk jeg være med i prossesen og følte jeg hadde litt mer kontrol....tror og bearbeidelsen gikk lettere etterpå....

da æ mesta fikk æ valge om den pillen å utskrapning..

æ sa at d blei ikkje aktuelt m pillen pga at flere æ kjenne har blidd ligganes å blø i timesvis, å har ent opp m ambulanse t sykehuse....

utskrapning e helt greit. du får en stikk pille i skjeden før å åpne livmormunnen, så får du nokka smertestillanes. på operasjonsrommet får du nån som førtell alt ka som blir å skje å dem e veldi flink. du får narkose å vet ikkje orde av d før du sovne. når du våkne e d veldi forskjelli ka som skjer.. alle reagere ikkje likedan på narkosen å sånt. æ hadde mega ont å fikk morfin som hjalp. søstra mi va ikjempe form, men veldi trøtt. ho hadde heller ikkje så mye smerta, men ho sov mesteparten av dagen. ei veninna av mæ dro fra sykehuse 2 tima etter utskrapninga..

æ vil anbefale utskrapning... æ får angst bare av å tenkte på den pilla

Takk for svar, jenter!!

Fikk narkose. Merket ingenting hverken før eller etterpå. De skjærer ikke i deg, de bruker en "støvsuger" og suger alt ut. Gikk helt fint, ikke noe vondt i det hele tatt. Men selvfølgelig, ikke noen hyggelig opplevelse. Lykke til![:)]

Så trist at du har mistet[:(]

Ikke bare meg som har hatt vondt etter utskrapningen,nei!
De fleste har ikke merket noe etterpå har jeg hørt,først nå jeg så at det er flere som hadde smerter etterpå.. Litt greit å vite! [;)]

ORIGINAL: maikaen

da æ mesta fikk æ valge om den pillen å utskrapning..

æ sa at d blei ikkje aktuelt m pillen pga at flere æ kjenne har blidd ligganes å blø i timesvis, å har ent opp m ambulanse t sykehuse....

utskrapning e helt greit. du får en stikk pille i skjeden før å åpne livmormunnen, så får du nokka smertestillanes. på operasjonsrommet får du nån som førtell alt ka som blir å skje å dem e veldi flink. du får narkose å vet ikkje orde av d før du sovne. når du våkne e d veldi forskjelli ka som skjer.. alle reagere ikkje likedan på narkosen å sånt. æ hadde mega ont å fikk morfin som hjalp. søstra mi va ikjempe form, men veldi trøtt. ho hadde heller ikkje så mye smerta, men ho sov mesteparten av dagen. ei veninna av mæ dro fra sykehuse 2 tima etter utskrapninga..

æ vil anbefale utskrapning... æ får angst bare av å tenkte på den pilla

samme her!

Back
Topp