Hvordan er en typisk dag med en nyfødt hjemme hos dere?

Ca kl.03 amme og bleie, sove, kl.7 amme og bleie, sove, kl.10 amme og bleie, spise frokost selv, amme, lille sove et par timer, mamma ordne seg, dusje og evt litt husarbeid. amme og bleie, ut å trille tur og lille sover, besøke mormor, spise lunsj, amme og bleie, trille hjem, lille sover, lage og spise middag, amme og bleie, kveldstell/bade, amme og sove! + litt skriking og mye byssing og kos innemellom for å få henne til å sovne! Kanskje få se litt tv eller sitte litt på nett! Og sånn går no dagan! ;)

05-tida: mater baby.
Skal jeg levere i bhg står jeg opp når matingen er over, legger lillesøster i lekegrinda og gjør klar matpakker og frokost.
06: storebror på 1 1/2 år våkner. Tar han opp, morgenstell, frokost.
06:45: vekker storesøster på 6 år. Morgenstell, frokost.
07:30: gir lillesøster mat, kler på gjengen. forlater huset senest 08. Går til skolen/barnehagen.
08:30: Storesøster og storebror leveres på skolen/i barnehagen. Vi går hjem igjen.
11: mat til lillesøster. Mor lager middag
14-14:30: pappaen kommer hjem, lillesøster får mat.
15: pappaen henter barna på SFO/i barnehagen, storesøster leser lekser, storebror leker.
16:30-17: middag
17-18: lillesøster får mat.
18:storebror legger seg.
19: storesøster dusjer, spiser kveldsmat og er i seng til 20-20:15
20: lillesøster får mat
22:30-23: lillesøster tar natta.
02:00: lillesøster får mat
03:30: storebror våkner, mistet smokken.

Joda, nok å henge fingrene i :p

Ting er ikke helt i gjenge her ennå, ingen veldig faste rutiner. Hverdagen består av tilfeldig amming (får når hun vil ha) og flaske med morsmelkstillegg hver fjerde time. Vi står opp når jeg føler meg minst trøtt, kan være tidlig og kan være så seint som klokka 10:00, kommer helt an på natta om hun(og jeg) har sovet mye eller lite. Bleieskift hver tredje time, ca, eller når hun har bæsjebleie. Vi går en eller to turer på rundt en time hver, og om hun sover når vi kommer hjem får hun ligge ute og sove til hun våkner av seg selv. Mens hun ligger ute og sover gjør jeg husarbeid, om hun sover inne kan jeg ta henne med inn på badet så jeg får dusja. Noen ganger sover hun i armene mine. Jeg får ofte ikke gjort noe som helst, og middagen får jeg sjelden begynt på før mannen er hjemme. Det er merkelig, men jeg ville ikke byttet ut dette med noe som helst :) veslemor er seks uker gammel.

Han spiser hver 3-4 time på dag, bleieskift midt i matingen siden han har lett for å sovne. Mellom måltidene sover han somregel:) han er 16 dager

Back
Topp