Hvordan er egentlig innvendig ultralyd

minnie2

Betatt av forumet
Skal på det neste uke for å finne ut hvor langt jeg egentlig er på vei.. Gruer meg! Hvordan er det egentlig? Er det ekkelt? Tar det lang tid? Hva kan man forvente å se dersom det er uke 8?

det er egentlig helt greit. du får en liten "stav" med et kamera på toppen opp i skjeden.. som da ser fossteret.. det er jo veldig lite men de zoomer så du ser greit. i uke 8 får du se hjerte banke:) da jeg var 7+2 i siste svangerskap var jeg på det og da så vi lille nurket og et hjerte som var veeeldig lite.. en herlig opplevelse:) så får du bilde, (gjorde jeg værtfall)

Vel... Du har vært hos gynekologen før?

Det er som en vanlig gynekologtime ca, man kler av seg, legger seg på benken i "gynekologtimeposisjon" haha 
Nå bruker han slangs stang han fører oppi der, det er kjølig og ikke veldig behagelig men det er absolutt ikke vondt, og med en gang den er på plass oppi der begynner man å se :) Og man kan se eggstokker, eggledere, livmor osv, er det noe i livmoren ser man det klart, spesiellt om man er så langt som 8 uker på vei... 

Jeg har vært på slik time 3 ganger bare i år, har aldri vært før men poff så har man prøvd 3 ganger, og det er ikke så ille altså! Straks man ser på skjermen glemmer man hva som får frem bildet :P

Kan bumpe en tråd her inne der jeg la ut bilde av uke 6+1 i hvertfall ;) Du kommer til å se mer enn det iom at spiren er større... Men du kommer uansett til å kunne se fostersekken, spiren og hjertet til den lille :)

Back
Topp