Hvordan er egentil leggerutinene hos dere og natten generelt?

missme86

Betatt av forumet
Hei :-)

Jeg leste her en artikkel om leggerutiner på barna å synes jeg gjør det ganske forskjellig fra hva hun som skrev den gjør det. Hvordan er deres leggerutiner og natten for øvrig?
Vi feks, tar aldri opp barnet vårt (som straks fyller 1 år) når han gråter på kveld/natt, da går vi inn til ham stryker han på kinnet, synger eller koser til han sovner igjen uten at vi tar ham opp. Vi lar han heller aldri sove i sengen sammens med oss da han bare blir hyper, eller gråter å faller sjeldent til ro der. Han ligger og for øvrig på eget rom, noe han har gjort fra dagen han fylte tre mnd.

hei

her legger eg ho ned i sengen gir ho smokken, synger en sang og så kysser eg ho seier god natt og at eg elsker ho så går eg ut fra rommet. ho pleier da å sovne etter ca 5-10 min uten noe gråt.  er så deilig å ha den fine rutinen  om natten så tar vi ho bare opp om ho ikke roer seg. prøver først å roe ho i sengen. så får ho en flaske.

vi kan heller ikke legge ho i sengen vår da blir ho bare hyper eller griner. kun om det er noe som plager ho da får ho selvfølgelig komme inn til oss

Ja er vår gutt syk eller så tar vi han alltid inn til oss, men han er ikke noe særlig glad i å ligge sammens med oss. Han ligger jo på kryss å tvers å vil ha god plass :-P

Når vi legger han , gir vi en flaske melk også sier god natt jeg elsker deg... Tenkte å starte å synge sanger snart, men han er ofte så grinete og sliten når han legger seg i sengen, og ser flaska hehe....
Våkner som regel 1 gang før vi legger oss, gir han en flaske melk igjen (har prøvd vann og smokk, men det nekter han, og våkner bare helt ), så sovner han igjen...Innimellom våkner han midt på natten, sånn rundt 3-4 og må ty til flaske igjen...Håper detgår over snart..
Er oppe en DEL ganger hver natt, pga babyen også:S

Mannen min, kan ikke stå opp, da får han rett og slett ikke sove igjen..Men, han tar morgen med barna :) Så, får sove litt da:)
Desverre er han bortreist nå, så er hele alene...Slitsomt..

Åh, det hørtes bittelitt slitsomt ut lennypenny
Her har vi også et urolig barn, som våkner om natten UANSETT føler jeg.
Han sover i egen seng, på eget rom og sovner av seg selv når vi legger han, det er deilig :) Men, så våkner han alt fra 1-6 ganger om natten. Jeg kan telle på en hånd hvor mange netter han IKKE har våknet. Som regel er det bare å putte i smokken og legge han ned igjen, men i det siste så hylskriker han så intenst at jeg lurer på om han er redd eller noe. Ikke lett! Han har aldri blitt tatt opp og ut av rommet sitt og flaske om natten har vi sluttet med. Har lite lyst til å ty til den igjen. Siste uka har han også sovet bare en gang på dagen og merker ingen forskjell  Phu! Vi har gode leggerutiner som vi har hatt i mange måneder, så...alle disse artiklene om hvor viktig leggerutiner er osv. de gidder jeg ikke lese.

Akkurat det samme her!! Frustrerende!! Om kvelden kan han også våkne flere ganger. Våkner med et skrik, og fortsetter å skrike! Før kunne han våkne og bare ligge å bable fredelig... 

hmmmm er det typisk for alderen?

Appelsinpiken skrev:
Åh, det hørtes bittelitt slitsomt ut lennypenny
Her har vi også et urolig barn, som våkner om natten UANSETT føler jeg.
Han sover i egen seng, på eget rom og sovner av seg selv når vi legger han, det er deilig :) Men, så våkner han alt fra 1-6 ganger om natten. Jeg kan telle på en hånd hvor mange netter han IKKE har våknet. Som regel er det bare å putte i smokken og legge han ned igjen, men i det siste så hylskriker han så intenst at jeg lurer på om han er redd eller noe. Ikke lett! Han har aldri blitt tatt opp og ut av rommet sitt og flaske om natten har vi sluttet med. Har lite lyst til å ty til den igjen. Siste uka har han også sovet bare en gang på dagen og merker ingen forskjell  Phu! Vi har gode leggerutiner som vi har hatt i mange måneder, så...alle disse artiklene om hvor viktig leggerutiner er osv. de gidder jeg ikke lese.

Kanskje? Det er jo tenner på vei her også, men han får jo ikke tenkker HELE tiden. Jeg synes det er så vondt, for jeg blir så sint og frustrert om natten og det merker han heelt sikkert. Til slutt må han bare skrike seg i søvn. Vi har en seng inne hos han og det hjelper ikke å legge seg der med han heller. Ligger bare og spreller, slår i veggen og lugger meg. I natt fikk jeg kanskje 5 timer, og det er litt lite når jeg har begynt å jobbe igjen. Begynner å bli rimelig klar for å få sove natten igjennom over tid
Han pleier også å våkne 1-2 ganger før vi legger oss kl 22. Jo flere ganger han våkner på kvelden, jo dårligere blir natten. MEN, som jeg har sagt i ett år nå, -det går seg vel til ;) phu..

Kanskje? Det er jo tenner på vei her også, men han får jo ikke tenkker HELE tiden. Jeg synes det er så vondt, for jeg blir så sint og frustrert om natten og det merker han heelt sikkert. Til slutt må han bare skrike seg i søvn. Vi har en seng inne hos han og det hjelper ikke å legge seg der med han heller. Ligger bare og spreller, slår i veggen og lugger meg. I natt fikk jeg kanskje 5 timer, og det er litt lite når jeg har begynt å jobbe igjen. Begynner å bli rimelig klar for å få sove natten igjennom over tid
Han pleier også å våkne 1-2 ganger før vi legger oss kl 22. Jo flere ganger han våkner på kvelden, jo dårligere blir natten. MEN, som jeg har sagt i ett år nå, -det går seg vel til ;) phu..

Vi har merket at han er blitt litt mer urolig på nettene etter han startet i bhg, så tror mye av det å kan være grunnen for vår del :-) Men vi fant ut at vår lille er litt mørkeredd også, så nå har vi lys ute i gangen som skinner inn på rommet hans, å da ble det stilt ;-) Tror også at det drømmer veldig mye, bare med tanke på den læringskurven de har nå å alle inntrykk de sanser hele dagen, det kan bli litt mye for en liten kropp tenker jeg. Har blitt beroliget med at når de passerer to år, altså ETT år igjen, blir de mere rolig å sover hele natten gjennom, så satser hardt på det ;-) Fnis! Jeg blir å så frustert og litt sinna på natta når han styrer så, å det tror jeg han legger merke til å blir bare mere lei seg, så må skjerpe meg!! Huff :-/ den morsrollen er ikke lett enkelte dager (og netter :-O)

Her får hun pupp ved sengen før natta, inne på rommet hennes. Om hun ikke sovner av det, går jeg litt rundt å bysser henne og synger. Da koser vi og hun er blid og sovner fort.
Hun kunne legges rett ned i senga etter amming før, men så sleit hun veldig med tenner en lang periode og nå kan vi ikke det lenger...:/ Nå nekter hun å legges våken i senga, da er det hylskrik... Har ikke orket å ta den kampen en gang til enda, vil vente til den værste tiden nå med barnehage start er over først...
Hun våkner også alt fra 1-5 ganger om natta. Hun skriker skikkelig, men roer seg så fort vi tar henne opp. Går da og bysser henne i 2-3 minutt, så sover hun godt igjen. Hun får pupp i 5-6 tiden da:)
Vi har en natt lampe inne hos henne, som står på hele natta.
Hun er veldig urolig, så det må være tenner eller noe. Kan virke som hun har vonde drømmer innimellom også, men ikke greit å vite.

Nå har vi prøvd to ting, kun en kvil om dagen og feste soveposen fast i sengen. Og gutten har sove som en drøm hele natten fra vi startet med dette. Fantastisk!! Slipper å stresse med å reise seg når jeg legger ham, sover til halv 8-8 om morningen og er glad og uthvilt.

Back
Topp