Hvordan er du?

Trudee

Glad i forumet
Hvordan er du i svangerskapet ifht hensyn til babyen i magen? :) lever du til ærmet normalt eller følger du absolutt alle anbefalinger fra både lege og bekjente hele veien? Her har jeg kutta ut røyk og alkohol såklart, men ellers kjenner jeg at jeg er mye mer avslappet i dette svangerskapet enn det første, og det er igrunn veldig godt :) drikker for eksempel cola og spiser fersk salami, drikker også kaffe og te men såklart ikke i store mengder. Kjenner det er utrolig godt å være litt mer avslappet :) Sier ikke at jeg gjør rett, men det er nå engang sånn jeg gjør det denne gangen :)

Må si at jeg er akkurat sånn som deg veldig avslappet.
Spiser det jeg har lyst på.
salami er vel noe jeg velig sjelden har lyst på men kommer lysta så spiser jeg det.
Kaffe kan jeg ikke drikke pga magesyre.
Synes personlig at det har blitt alt for hysteriske retningslinjer på hva gravide kan spise og ikke.

Jeg synes ikke det er hysterisk hvis man følger anbefalingene. Men nå har de jo slakket opp ganske mye i de nye retningslinjene, kan spise både myke oster og rått kjøtt så lenge det er ferskt. Jeg tar ikke sjansen, rett og slett. Jeg holder meg unna salami og spekemat, myke oster og rå fisk. Jeg vil være på den sikre siden. Jeg drikker koffeinfri kaffe, men det er kun fordi mini blir helt vill hvis jeg drikker koffein. Derfor har jeg kuttet ut cola zero også. Den satt nok lengst inne! :) Men om bare noen få små måneder kan jeg drikke og spise det jeg vil igjen :)

Har kuttet ut røyk, alkohol, spekemat og redbull(som var min "kaffe" hver dag før)! Ellers tenker jeg lite over hva jeg spiser og gjør sånn i forhold til graviditeten.;)

Jeg føler meg mer avslappet denne gangen enn første. Da turte jeg nærmest ikke spise noe annet enn brødskive med gulost :-P Nå drikker jeg så mange kopper kaffe jeg har lyst på, men det blir sjelden mer enn 1-3 kopper daglig. Ellers følger jeg de anbefalingene som er ang. hva man ikke bør spise eller drikke i svangerskapet.

Jeg følger jo stort sett de anbefalingene som er for gravide:) ellers er jeg mer avslappet i dette svangerskapet enn første:)

tja.. her holder jeg meg unna alkohol (og jeg hverken røyker eller snuser til vanlig, så lett å holde seg unna der:P hehe), red bull(som også var min "kaffi"), men har drukket en kopp kaffe mocca eller iskaffe mocca når jeg har lyst på, noe som ikke er så ofte. 
ellers holder jeg meg unna spekemat og rå mat. om jeg har veldig lyst på f.eks trønderfår, eller spekemat generelt så griller jeg det!NYDELIG! ellers er jeg veldig avslappet:) 

tja.. her holder jeg meg unna alkohol (og jeg hverken røyker eller snuser til vanlig, så lett å holde seg unna der:P hehe), red bull(som også var min "kaffi"), men har drukket en kopp kaffe mocca eller iskaffe mocca når jeg har lyst på, noe som ikke er så ofte. 
ellers holder jeg meg unna spekemat og rå mat. om jeg har veldig lyst på f.eks trønderfår, eller spekemat generelt så griller jeg det!NYDELIG! ellers er jeg veldig avslappet:) 

Jeg har det akkurat som deg, mye mer avslappet og tar livet med ro. Holder meg unna røyk og alkohol, drikker cola og kaffe i små mengder og spiser salami og fårepølse. Var også veldig glad i sushi, men etter et innlegg jeg leste i vg tror jeg at jeg venter til etter fødtsel med å spise mer. Var noe om noe mark og larver de fant i sushi laks...blæ. Men ellers er jeg mye roligere og glemmer til tider at jeg er gravid. Kjempe deilig å ikke være bekjymret hele tiden og nyte tilværrelsen:-)

Lever som før jeg.
Spiser det jeg får lyst på når jeg får lyst på det.

Alkohol og tobakksvarer rørte jeg ikke før heller så det er ikke noe savn.

Back
Topp