Hvordan er du som kollega?

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
M

My heart

Guest
Som kollega føler jeg at jeg er raus, ser menneskene rundt meg, men som samtidig forventer at folk gjør jobben sin.

Jobber i bhg. I dag gikk jeg inn i damegarderoben (personell) for å dra på meg yttertøy i full fart før jeg skulle ut.. mens heg kledde på meg ringte jeg sønnen min som hadde kommet hjem fra skolen, for å gi en beskjed om de skulle gå opp til mormor, fordi hun hadde laget middag til de- hele storfamilien skulle dit på fårikål.
Hele samtalen varte i 26 sek. Snakket mens jeg kledde på meg..

En kollega kom ut fra toalettet.. hun gikk rett til sjefen og sa fra at jeg hadde brukt tlf i arbeidstiden i garderoben.

Ja, jeg skulle ikke ha gjort det.. og nei, det er ikke lov med tlf i arbeidstiden.
Men når du er alene i personal garderoben, og tar en kjapp beskjed MENS jeg kledde på meg.. ?
Hadde ikke kommet meg ut fortere om jeg ikke tok den tlf.
Samtidig så slapp mine barn å sitte hjemme alene i 2 timer å vente på meg og middag, når mormor satt klar med middagen..

Hvor firkantet kan man bli? Hvor raus er du når du klager på kollegaer for slike ting?
Hvor trygt blir arb miljøet når en gjør sånt?

Må legge til at hun som klaget har sittet på tlf i garderoben selv når jeg har kommet inn..

Men jeg går utifra at voksne folk som må ta en kjapp tlf har forstand nok til å gjøre det diskret og at det da er en viktig tlf

Er ganske raus med kolleger, til og med mot de som ikke fortjener det.
I Min verden er livet for kort å henge seg opp i bagateller og lage sur stemning .

Hos oss (Ungdomskole ) har mobilbruk blitt en del misbrukt derfor er de strenge på det..

Typisk den ene gangen da jeg måtte svare en mor til en elev ang sykdommens hans , så kom avdelingsleder forbi og sa "ja der sitter du med ansiktet langt nedi telefonen ja ..)

argh :-P

Det der syns jeg er smålig..
Høres ut som hun er ute etter deg eller å hevde seg selv.
Hvis det var så ille for henne kunne hun tatt det opp med deg og gitt deg en «advarsel» , selv om jeg ikke syns det er riktig heller..

Hva skjer hvis du har sykt barn hjemme som må komme i kontakt med deg, eller barnehagen ringer?

Hos oss er det heldigvis innafor å ta en kort privat samtale. Man er da på jobb og ikke i fengsel....

Det der syns jeg er smålig..
Høres ut som hun er ute etter deg eller å hevde seg selv.
Hvis det var så ille for henne kunne hun tatt det opp med deg og gitt deg en «advarsel» , selv om jeg ikke syns det er riktig heller..

Hva skjer hvis du har sykt barn hjemme som må komme i kontakt med deg, eller barnehagen ringer?

Hos oss er det heldigvis innafor å ta en kort privat samtale. Man er da på jobb og ikke i fengsel....

Enig!
Har selv sett hun med tlf i hånden mange ganger.. senest i dag hadde hun sittet med tlf på avd. Det bortforklarte hun med at det var jobbrelatert..
reglene gjelder ikke for alle.

Enig!
Har selv sett hun med tlf i hånden mange ganger.. senest i dag hadde hun sittet med tlf på avd. Det bortforklarte hun med at det var jobbrelatert..
reglene gjelder ikke for alle.

Da må jeg innrømme at jeg hadde slengt en kommentar....

Vi har ikke sånne type regler på jobb, jeg surfer, sitter i telefonen, ser film, hører musikk osv.
Veldig glad for å slippe sånne strenge regime [emoji28]

Jeg jobber hovedsak alene, men gjør kollegaer noe alvorlig galt så har jeg plikt til å si ifra. Men jeg tar det med den det gjelder først [emoji5]

Det må jo være lov å ringe barna sine for å gi praktiske beskjeder ila arbeidsdagen! Hadde vært noe annet hvis du gjorde det ute i miljøet med barna rundt deg. Jeg hadde forsvart meg ovenfor sjefen og stått på mitt om at jeg ikke hadde gjort noe galt og at det var en kort, nødvendig beskjed. Deretter hadde jeg ikke tenkt noe mer på det :)

Jeg jobber på et sykehjem og flere av mine kolleger der bruker mobilen i arbeidstiden utover det som er greit. Jeg synes det er ekkelt å skulle si i fra, både direkte til dem og til overordnede. Nå jobber jeg kun der deltid ved siden av studiene og har derfor valgt å bare la det gå, men hvis jeg hadde jobbet der fast, så ville jeg nok konfrontert de det gjelder fremfor å "sladre".

Det der synes jeg var smålig av denne damen.

Det skal da være mulig å kunne ta sånne korte beskjeder.

Jeg har aldri vært så streng med mine kollegaer i bhg, det handler om å gi og ta litt.
Men venter man en viktig telefon sier man fra på forhånd at man må ha mobilen med på avdeling.

Barna kan ha tlf nr til foreldrenes jobb å sine mobiler også sånn at de kan ringe direkte dit og ikke på foreldrenes mobil.

utrolig smålig gjort av henne,
På jobb passer jeg alltid mine egne saker, det som har med det personlige utenfor jobb å gjøre med beskjeder til barn, ektefeller og annet nødvendig får jammen folk ha for seg selv uten at noen skal løpe å sladre til overordnede syns jeg.

Hjelpes, så smålig av henne! Hun må da virkelig ha problemer med seg selv.

Jeg er godt likt på jobb, og så lenge gjestene er fornøyd er det bra. Som leder har jeg likevel ansvar for å si ifra om det er noe, og det gjør jeg på en så hyggelig måte som mulig. Det må dessverre til noen ganger, men det er vel bare en gang jeg har sagt ifra om mobilbruk, og da langt verre enn dette du nevner.

Jeg blander meg ikke borti hva andre gjør. Hos oss bruker alle mobilene sine når de vil. Så lenge det ikke går utover jobben, så er det ingen som bryr seg.

Jeg ser på det som en selvfølge å kunne ringe barna sine. Tviler på sjefen din ble sur på deg pga denne kjipe kollegaen

Haha, min sjef hadde ledd av henne om hun sladret om dette. Vi har ikke et slikt regime på jobb og barna har det utmerket. Telefonen ligger i hylla mi på avdeling og sjekkes innimellom eller brukes til å skulle musikk til ungene via Spotify.

Kan ikke bry meg mindre om kollegaer bruker telefon i arbeidstiden. Den blir aldri brukt så mye at den er et problem.

Takk for støtte..
hun klaget til ped leder, ikke styrer..
ped leder tok det seriøst opp med meg.
Sendte henne en mld etter heg kom hjem, og fikk forklart min side av saken. Jeg takler dårlig å bli tatt på senga å få slike ting rett i fleisen, da blir heg så overveldet at jeg klarer ikke forklare meg skikkelig..

Hun som klaget om meg.
Jeg ringte for å sendte barna opp til mamma middag. Tror dette i seg selv kan provosere henne. Hun føler selv hun har det tungvint. Sliter med helsa, må gjøre alt hjemme.. gubben gjør lite.
Hun ser på andre som at alle andre gar det lettvint. Å sende opp barna på middag til mormor er noe aldri hun kunne gjort. Hun har måttet gjort alt selv..

Når det er sagt er det vel like ille å stå å skravle om personlige ting til hverandre i utetiden, innetiden osv. Fokuset bort fra barna, enn å gi en kjapp beskjed til barna dine i en diskret situasjon..
som noen skriver her- som jeg er helt enig i er at folk har vel nok meg seg selv på jobb, om en ikke skal være politi over andre og klage.. ingenting skaper mere uggent miljø enn det..

Hvis det skal være så firkantet bør vi jo ha et mobilhotell det alle låser de inn og det blir kun opplåst i pausene..

Ja, barna kan godt ringe på jobb tlf. Men da må de regne med at de ringer 10 ganger etter skoletid for å spørre om den minste ting..

Nå har jeg den på lydløs i garderoben og skjekker den når jeg går på do og svarer på SMS om det er noe

Jeg jobber i hjemmesykepleien, og vi bruker tlf i pause :) vi hadde nettopp et helt ekstremt tilfelle på jobb, da en vikar satt med mobilen utrolig mye i løpet av dagen selv om det var nok av ting å gjøre på korttids og den lista han hadde opplæring på. Da gikk flere av dem han var på jobb med og sa fra til sjefen. Det endte faktisk med at han ble tatt vekk fra ringelista som vikar! Ikke bare er det veldig kjipt for dem som ser på at han sitter på baken og gjør ingenting, det er også veldig uhygienisk når vi har den jobben vi har!

Jeg jobber i hjemmesykepleien, og vi bruker tlf i pause :) vi hadde nettopp et helt ekstremt tilfelle på jobb, da en vikar satt med mobilen utrolig mye i løpet av dagen selv om det var nok av ting å gjøre på korttids og den lista han hadde opplæring på. Da gikk flere av dem han var på jobb med og sa fra til sjefen. Det endte faktisk med at han ble tatt vekk fra ringelista som vikar! Ikke bare er det veldig kjipt for dem som ser på at han sitter på baken og gjør ingenting, det er også veldig uhygienisk når vi har den jobben vi har!

Uff, sånt er ikke bra.. og veldig frustrerende for de som springer for å få ting unna

Uff, sånt er ikke bra.. og veldig frustrerende for de som springer for å få ting unna
Hun nye kjæresten til pappa jobbet sammen med ham den dagen, og hun irriterte seg grønn av å se på han. Så hun sa klart fra til ham. Jeg skulle gjerne vært bedre til å si fra til folk, istedenfor å gå og irritere meg for meg selv :p

Hun nye kjæresten til pappa jobbet sammen med ham den dagen, og hun irriterte seg grønn av å se på han. Så hun sa klart fra til ham. Jeg skulle gjerne vært bedre til å si fra til folk, istedenfor å gå og irritere meg for meg selv :p

Slik er jeg også.. har enda til gode å troppe opp på styrer sitt kontor for å klage på andre..
han har vel mer enn nok å gjøre.
Skal nok veldig mye til for at jeg klager på andre, da må jeg isåfall gå mange runder med meg selv, være sikker på at jeg har oppfattet situasjonen riktig, og iallfall være sikker på at jeg ikke har gjort det samme selv..
hvis jeg hadde observert kollegaer i 1 time, kunne jeg hatt mange ting å pirke på om jeg ville.
Men heg har mer enn nok med å passe på meg selv og konsentrere meg om mine egne oppgaver, heller enn å følge med på andre..

Hun dama som klaget på meg, kom til meg for en uke siden å klaget på en annen kollega. En på jobben sliter med sosial angst. Hun klarte ikke delta på et seminar. Da sa hun; seminaret er en del av jobben, og klarer hun ikke møte opp der kan hun bare finne seg en annen jobb. Ingen menneskerettighet å jobbe i bhg.
Hun med sosial angst er en fantastisk arbeider på jobb, en av de som ser barna mest og som er megadyktig. Om hun ikke klarer seminar som er en gang i året så bør hun skifte jobb??
Hallo? Alle har vel ett eller annet problem mtp jobb. Hadde blitt mange på nav om alle som sleit med ett eller annet linket til jobb måtte slutte..
snakk om å være brutal og vond

Slik er jeg også.. har enda til gode å troppe opp på styrer sitt kontor for å klage på andre..
han har vel mer enn nok å gjøre.
Skal nok veldig mye til for at jeg klager på andre, da må jeg isåfall gå mange runder med meg selv, være sikker på at jeg har oppfattet situasjonen riktig, og iallfall være sikker på at jeg ikke har gjort det samme selv..
hvis jeg hadde observert kollegaer i 1 time, kunne jeg hatt mange ting å pirke på om jeg ville.
Men heg har mer enn nok med å passe på meg selv og konsentrere meg om mine egne oppgaver, heller enn å følge med på andre..

Hun dama som klaget på meg, kom til meg for en uke siden å klaget på en annen kollega. En på jobben sliter med sosial angst. Hun klarte ikke delta på et seminar. Da sa hun; seminaret er en del av jobben, og klarer hun ikke møte opp der kan hun bare finne seg en annen jobb. Ingen menneskerettighet å jobbe i bhg.
Hun med sosial angst er en fantastisk arbeider på jobb, en av de som ser barna mest og som er megadyktig. Om hun ikke klarer seminar som er en gang i året så bør hun skifte jobb??
Hallo? Alle har vel ett eller annet problem mtp jobb. Hadde blitt mange på nav om alle som sleit med ett eller annet linket til jobb måtte slutte..
snakk om å være brutal og vond
Jeg tenker at denne dama du snakker om ikke kan ha det godt med seg selv, og må derfor rakke ned på andre for å føle seg bedre :dead:

Jeg tenker at denne dama du snakker om ikke kan ha det godt med seg selv, og må derfor rakke ned på andre for å føle seg bedre :dead:

Enig! Hun kritiserer alle som trener, går i fjellene og holder seg i form... de er klyser
Mens hun selv ikke klarer å trene. Hun drikker shaker for å slanke seg, men funker ikke.

Hun er nok misunnelig på de som klarer å trene og når målene sine. Skulle nok ønske hun var der selv.

Men det hun ikke får til selv, får hun ut ved å kritisere andre..
jeg er så skuffet og såret i dag..

Kommer til å være profesjonell på jobb, men kommer ikke til å være mere hyggelig enn profesjonellt.. vet hvertfall hvor jeg har henne

Back
Topp