Hvordan er drømmefødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Viss du har kunne ha hatt drømmefødselen, hvordan har den vært?

Er førstegangs, så vet ikke helt hva man skal ønske seg. Jeg håper å slippe komplikasjoner, og er livredd for at det skal vare i dagesvis. Har en drøm om å få bruke badekar og at det ikke blir behov for ekstra smertelindring, men kjenner meg selv godt nok til å være forberedt på epidural [emoji18]

Drømmefødselen må være den jeg hadde for straks et år siden med nr 2. Om du tar bort jm. Var innlagt for igangsettelse, så slapp den 2 timer lange reisen til sykehuset. Men var ikke kommet så langt pga de hadde ikke tid. Så fødselen startet av seg selv kl 1 på natten, ganske sterke og hyppige rier med en gang. Gutten var født kl 07:50, men om jm hadde giddet å høre etter hadde han nok vært født 1-2 timer før.

At den varer i under 1 døgn, at det er komplikasjonsfritt & at eg slipper å revne. At eg kan bruke badekar som smertestillende.

Drømmefødselen er at riene er effekt i, og at jeg har 4-5 cm når jeg kommer inn på sykehuset. Og helst ikke så mange timer før hun blir født når vi kommer inn. Altså motsatt av sist fødsel som tok en evighet og var langt i fra en drømmefødsel..

Hvis fødselen blir lignende den jeg hadde sist for ca 2 år vil jeg si det blir en drømmefødsel. Hun kom ut 3 timer etter vi kom på sykehuset. Det var utrolig vondt då jeg ikke hadde pause mellom riene, men det gikk så fort at jeg fikk hentet meg fort inn etterpå. 2 press og 2 min pressrier så var hun ute.

Drømmefødsel er jo såklart at det ikke gjør vondt, går fort unna uten ødeleggelse og at ungen Ca nyses ut[emoji23][emoji23][emoji23] Enkelt og greit!

Hvor realistisk det er, er en annen ting[emoji23]

At det tar under et døgn..uten igangsetting..helst så naturlig som mulig,med smertelindring i vann..uten komplikasjoner og hvor alt går bra med mor og barn:)

Vil ikke igangsettes. Vil at det skal starte med rier som sist, og at de Skal bygge seg opp godt, vil ikke ha stress rundt selve fødselen med ambulanse, studenter og mye sykehus ting som gjør meg urolig.
Vil ikke rivne.

Har hatt drømmefødselen allerede, ble igangsatt med 4cm åpning og fikk epidural med en gang. Etter en time venting og to timer med helt overkommelige rier på sakkosekk fikk jeg en time pause hvor jeg spiste mat og skravlet med mannen min og personalet, så var jeg klar til å presse ungen ut og etter tilsammen fem timer kom hun. Kjente bare presset, ikke riene, men klarte det fint allikevel. To sting og trillet babyen min fra fødestua til barsel selv.

Drømmefødselen er å våkne til rier om morgenen, for så å komme på sykehuset hvor jeg har 4 cm åpning og at etter det tar det kun noen timer fra start til slutt. Og selvfølgelig uten komplikasjoner.

Forrige gang var i grunn ikke så verst, men litt for lang :P

Alt annet en den forrige fødselen tror jeg må være drømmefødsel :shifty: Håper det går fortere enn et døgn og at det ikke gjør like vondt (lov å drømme :smiley-angelic001)

Hadde «mareritt-fødsel» forrige gang (så ille at fødselslegen sa det var en av de værste fødselene hun hadde vært med på iløpet av de mange årene hun hadde jobbet.) Så drømmefødselen må være en fødsel uten komplikasjoner, uten å miste for mye blod og uten å rivne så masse. Samt at kroppen får tid til å modnes og jobbe seg greit gjennom prosessen ☺️

Back
Topp