Hvordan er ditt svangerskap?

Student jente!

Flørter med forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Noen andre som har det helt grusomt som gravid? Jeg er andregangs fødende å jeg tror jeg holder på å dø. Alt er vondt å jeg er i sååå dårlig form.. 23+5 idag! Går på medisiner for å ikke kaste opp, er kvalm hele dagen, bekkenløsning som er helt krise vondt.. (er selv født med hofteledd dysplasi, så er ødelagt i bekkenet fra før). Går til fysio, lege å jordmor for hjelp..

Føler alt er bare dritt.. klarer ikke helt å glede meg over at jeg endelig blei gravid igjen fordi smertene tar helt over. Noen tips til hva jeg kan gjøre? :anyone
 
Jeg er 4 gangs fødende. Kroppen har aldri føltes så tung før. Føles ut som maratonløp bare med å gå trapper. Bortsett fra tett nese og å være ganske inaktiv, så har jeg ellers ikke så mye å klage over. Er selv født med hofte dysplasi, men har etter operasjonene som barn aldri hatt noe plager med dette *bankibordet*.

Har nok desverre ingen gode råd å komme med for å bedre dagen, men sender over en klem:)
 
Jeg er 4 gangs fødende. Kroppen har aldri føltes så tung før. Føles ut som maratonløp bare med å gå trapper. Bortsett fra tett nese og å være ganske inaktiv, så har jeg ellers ikke så mye å klage over. Er selv født med hofte dysplasi, men har etter operasjonene som barn aldri hatt noe plager med dette *bankibordet*.

Har nok desverre ingen gode råd å komme med for å bedre dagen, men sender over en klem:)

Uff ja kan være slitsomt å føle seg så tung, jeg vet hvordan det er! Det er jo bra da! Da er du heldig som mange andre. Mange av mine venner som har gått gravide har sagt at de aldri har følt seg så bra før mens jeg bare føler meg helt elendig..

Jeg har ikke hatt noen operasjoner som barn, jeg hadde pute i mange mnd. Jeg burde kanskje hatt noe form for operasjon etter så mye plager.. jeg kjenner jeg er så lei hele midt partiet på kroppen nå at jeg skulle helst ha bare liggi til fødsel.. uff jeg veit snart ikke hva jeg skal gjøre jeg :( takk! Klem
 
Uff ja kan være slitsomt å føle seg så tung, jeg vet hvordan det er! Det er jo bra da! Da er du heldig som mange andre. Mange av mine venner som har gått gravide har sagt at de aldri har følt seg så bra før mens jeg bare føler meg helt elendig..

Jeg har ikke hatt noen operasjoner som barn, jeg hadde pute i mange mnd. Jeg burde kanskje hatt noe form for operasjon etter så mye plager.. jeg kjenner jeg er så lei hele midt partiet på kroppen nå at jeg skulle helst ha bare liggi til fødsel.. uff jeg veit snart ikke hva jeg skal gjøre jeg :( takk! Klem

Har du fått sjekket hoftene i ettertid?
Her gikk det flere mnd etter jeg ble født før de oppdaget at noe var galt, så ble lagt i gips først. Men var så "heldige" å bli feilgipset, så derav måtte de til å rette feilen med operasjon da jeg nærmet meg skolealder. Så alt i alt har jeg hatt gullhår en plass da det verken synes eller merkes på noe måte annet enn et par arr på hoftene
 
Har det for såvidt greit, men mye sliten og vondt i kroppen. Sliter veldig med bekkenet, og presser meg nok for mye på jobb osv :eek: Skal innrømme at jeg trodde en graviditet var mye enklere enn det faktisk er!! Savner trening veldig, det har jeg ikke gjort på en god del uker nå :p
 
Jeg syns svangerskapet er en påkjenning, mye verre enn jeg hadde trodd på forhånd. Har mye bekkenplager og det begynte tidlig, selv om det er første barnet. Så syns det er ganske «seigt» og teller uker og dager (måneder..) igjen. Er veldig takknemlig for å være gravid og prøver å gjøre det beste ut av hver dag, men det er en stor omveltning!
 
Synes det er mye tyngre denne gangen, både fysisk og psykisk. Sliter med bekkenet og har fryktelig mye kynnere. Halsbrann har også begynt allerede :wtf: Psykisk synes jeg det er skikkelig kjipt at kroppen funker så dårlig. Men heldigvis er kvalmen (nesten) borte. Kommer litt når jeg er sliten og sulten, men mye mildere enn den var. Synes virkelig sååå synd på dere som fortsatt er skikkelig kvalme, det er det verste! Sparkene er koselige da og jeg synes magen er fin :Heartblue
 
Har du fått sjekket hoftene i ettertid?
Her gikk det flere mnd etter jeg ble født før de oppdaget at noe var galt, så ble lagt i gips først. Men var så "heldige" å bli feilgipset, så derav måtte de til å rette feilen med operasjon da jeg nærmet meg skolealder. Så alt i alt har jeg hatt gullhår en plass da det verken synes eller merkes på noe måte annet enn et par arr på hoftene
Nei har ikke sjekket hoftene i ettertid.. er først i min 20års alder jeg har hatt ordentlig problemer. Før har det bare vært kramper på en måte. jeg skal til legen min på fredag å da skal jeg ta opp litt med henne fordi jeg får ikke til å gå sånn her, jeg fikser det ikke mer…
 
Nå går det fint, er noen dager siden jeg kastet opp, håper kvalmen forblir borte.
Det gjør vondt i KS-arret når babyen sparker på feil plass.
Føler at jeg er mere nervøs for dette svangerskapet da jeg jobber på avlastning for barn. Er mere bevisst på at av og til har man bare flaks for at babyen er frisk.
 
Jeg hat gått sykemeldt i over 6 måneder pga en skadet hånd. Begynte på jobb igjen 6 desember, har hat 4 vakter. Nå har jeg juleferie til 4 januar, (jobber 60%). Kjenner ryggen har ikke vært fornøyd når jeg har vært på jobb, mye vondt i korsrygg og ekstra sliten I bena. Kjenner det kommer til å bli tungt å jobbe hvis kroppen fortsetter slik som nå. Har hatt problemer med ryggen før graviditeten også, da fant de ut jeg har en nerve som egentlig har det for trangt i korsryggen. Vet ikke om det er denne som gjør at jeg har vondt eller bekken. Skal ta det opp med legen 4. Januar. Dovner vekk i en foten fort og mye prikking.
 
Håper det blir bedre for deg etterhvert, høres helt grusomt ut student jente! Selv har jeg lite plager i dette svangerskapet utenom at det er mye tyngre enn sist. Og sist var for 11 mnd siden og har det friskt i minnet hvor tungt og vondt det var de siste mnd :dead::gen113
 
Back
Topp