Hvordan er din migrene?

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
Jeg hadde veldig vondt i hodet i går.
Det presset liksom inni hodet mitt. 
Og så hadde jeg vondt bak øyet.
Ble småkvalm også.
Kan dette være migrene jeg fikk i svangerskapet?

Håper ikke det,for jeg håpte at den forsvant når jeg var ferdig med å være gravid.

Nå har jeg heldigvis ikke migrene så ofte lenger, men når jeg har migrene våkner jeg ofte med hodepine på morgenen. Det blir verre og verre ganske fort, og ender med at jeg blir så dårlig at jeg kaster opp. Den ligger stort sett i panna og tinningene, og jeg blir ekstremt lyd og lys-sensitiv. Vil helst ligge helt stille i et mørkt og kaldt rom.

Har hatt litt svangerskapsmigrene, og då sprengte det på i heile hodet dersom eg skulle forflytte meg. Var nesten så heile kroppen nekta meg å gå, fordi det hamra sånn i hodet.. Gjekk som ei gås ;P

Som når nokon festa ein sånn ting du festar under bilen for å jekke den opp, inni hodet, og så pressa på det som var mulig :P

Den starter på den måten at jeg begynner å flakke med synet. Kan faktisk miste mye av synet på et ene øyet. Eller så ser jeg lys striper eller stjerner. SÅ begynner sakte men sikkert hodevonten snikende og så bare slår den til på under en halvtime. Og jeg blir kvalm og helt utmatta. Orker ikke lys eller lyd. Må egentlig bare legge meg i et kalt mørk rom. 

Høres veldig migrene ut.
Når jeg har vanlig hodepine er det pulserende og ofte vondere hvis jeg reiser meg fort eller anstrenger meg.

Migrene er ikke pulserende, men et konstant trykk hos meg, og ofte bak øyet og den ene halvdelen av panna.
Kvalme er jo typisk migrene.

jeg har migrene med aura.    begynner å flimre mer og mer forann øynene.  er ikke mye jeg ser tilslutt. så kommer hodepine.  varierer hvor mye. og etterpå kvalme og utrolig sliten.  er ikke ofte jeg kan gå å legge meg i et mørkt kaldt rom (grunnet jobb og egne barn)  men det hadde vært det beste.

får ikke noe for det. må bare gå over av seg selv.

Har klassisk migrene, altså med aura... Det starter med at jeg mister fokus, så mister jeg deler av synet, det flimrer. Så kaster jeg opp som oftest, og så kommer en helt grusom hodepine. Som noen skrev over her, det er så vondt at det er grusomt å blunke.

Har to migrenemedisiner jeg tester ut for tiden, men kan ikke ta de pga amming.

Som dere skriver her,det var vondt å blunke.

Miriamsmams skrev:
Den starter på den måten at jeg begynner å flakke med synet. Kan faktisk miste mye av synet på et ene øyet. Eller så ser jeg lys striper eller stjerner. SÅ begynner sakte men sikkert hodevonten snikende og så bare slår den til på under en halvtime. Og jeg blir kvalm og helt utmatta. Orker ikke lys eller lyd. Må egentlig bare legge meg i et kalt mørk rom. 

Samme her

Back
Topp