Hvordan er din hverdag med nyfødt?

Blakken

Gift med forumet
Januarlykke 2016
Jeg har flyttet inn på sofaen. Han vil helst kun sove på meg, men da tørr ikke jeg å sove selv. Hans "natt" er fra 06-12 ca. Og da er jeg så trøtt at jeg ikke orker å flytte inn på soverommet. Han kan I disse timene ligge I babynestet sitt og våkner 2-3 ganger for pupp... Han sover også mye på dagtid, men då så lett at han ikke aksepterer nestet. Mitt vindu for søvn er dermed veldig begrenset.

Hvordan har dere andre det? :)
 
Jeg har også en som helst vil sove oppå meg hele døgnet. Et tips til deg: Bygg opp med puter så du ligger godt men ikke flatt. Legg han på brystet ditt, gjerne på magen med hodet til siden (bytt side for hver gang). Så legger du et teppe over dere. Legg armene dine oppå teppet på siden av kroppen, og dyna over dere begge. Da ligger han trygt og du kan også sove.;)
 
Her sover hun gått fra kl 01/02 til kl 12 dagen etter. Så er hun våken en liten stund og sover godt igjen til kl 21 og plages da med magen og sover svært lett om hun sovner. Vi har tatt inn på gjesterommet slik at far og storesøster kan få sove. Hun sover også best oppå meg, men da får ikle jeg sove.
 
Hun har natt på natta. Sover da midt i senga vår. Ikke nest, bare ligger med egen dyne. Ammes der hun ligger, og sovner der, derved ingen flytting av baby jeg bare legger meg til å sove.

På dagen veksler hun mellom å sove på oss og i vugga si

Nå som hun er syk mye i armene våre selvsagt.
 
Hun har natt på natta. Sover da midt i senga vår. Ikke nest, bare ligger med egen dyne. Ammes der hun ligger, og sovner der, derved ingen flytting av baby jeg bare legger meg til å sove.

På dagen veksler hun mellom å sove på oss og i vugga si

Nå som hun er syk mye i armene våre selvsagt.
Virker som vår hverdag er ganske lik :) her sover hun midt i senga med egen dyne (uten nest). Ammes i 23-24tiden før vi legger oss, og så våkner hun eller jeg når det er tid for amming en gang mellom 3 og 5. Sover videre til storesøster vekker hele gjengen i 7-8tiden. Etter ny bleie, litt våkentid og pupp så sovner hun somregel igjen på meg, men kan leggest i nestet etter 20-30min. Da sover hun tungt og kan ligge der alene i 2-3timer.
Sånn går hele dagene. Hun sover mye!

Nå er hun bare ei uke, så ser for meg at dette fort kan endre seg :p nyter det mens jeg kan.
 
Sover i fra 22 på kveld, puppes kanskje 1 gang før kl 6-7. Sover i egen seng. Derav får jeg sove nok på natten. Puppes hver 2-3-4 time etter hva hun ønsker på dagtid. Sover i vogna på dagtid.
 
Her går det overraskende godt! :) klarer noelunne å få hverdagstingene til å klaffe med amming, bleieskift og sove rundene :) til og med vært på besøk, fått mye besøk og vært på butikken flere ganger :)
Neste prøvelse blir når han skal tilbake på arbeid og jeg da blir alene med henne, men tenker meg at det også kommer til å gå fint ❤️
 
Koselig å høre hvordan dagene deres er blitt :) Håper dere kan kose dere og nyte babytiden! :)
 
Her er det ingen rutine! Går rundt som en zoombie og er helt i min egen boble. Hun sover godt om nettene men inatt skulle hun KUN ha pupp! Så har nesten ikke sovet noe inatt. Redd for at hun får for lite melk, siden hun har hengt på puppen de siste to dagene. Skal pumpe litt idag tenker jeg
 
Flytta inn på sofaen her også :p Men han sover godt, både i nestet sitt og oppå meg så får både sovet litt, gjort litt her og tatt meg av storebroren på dagen :) På kvelden så er det mye kos, men på natta så sover han i nestet sitt i sin egen seng, og våkner som regel 1 gang for flaske på natten også står vi opp mellom 6-7 tiden for flaske og morgenstell :)
 
Poden; Sover på brystet når vi legger oss i sengen kl 22.00 til ca 3-4 tiden, egentlig ikke meningen, men vi har gulpe time og jeg og han sovner i mellomtiden, så for han pupp og vi legger han i sin egen sprinkelseng.
(pappa for ikke sove når han ligger i nestet i sengen, redd for å legge seg over poden)

På dagtid spiser han vær3-4 time våken er han enten på dagen eller på kvelden....ser ikke ut som han har no rutine der ennå;P Men han oppfører seg ganske bra;P

har vel flytta inn på sofaen for øyeblikket da jeg har fått ute forbud, så det lokker litt med mildvær i helgen;)
 
Ikke kommet skikkelig igang med rutiner her ennå. Kom hjem fra sykehuset i går. Men første natt hjemme har vært så deilig.
Det blir mye sofa fremover for min del pga hematom i operasjonssåret (ks). Så må ta det veldig med ro så det ikke oppstår mer blødning.
Lille sover veldig godt i nestet sitt på sofaen/lekegrinda (mest i sofaen, så jeg slipper å reise meg så mye). Sover også godt oppå meg, da jeg sitter litt skrått.
På natten ligger han inntil meg. Har ikke klart å ha han i egen seng på natten hverken på sykehuset eller hjemme, pga operasjonnssåret. Sover uansett nokså greit på natten. Pupper 1-3 ggr på natta.

Livet nytes ❤️
 
Her er det kvelden mellom 23:30-00:00,da legges jeg meg i sengen vår og ammer henne,da sover vi som regel der til neste amming som er som regel i 4-5 tiden.Hender jeg har prøvd og legge henne i nestet sitt i sengen henens men kan ofte våkne da og ikke roe seg før hun kommer til meg igjen. Sover gjerne til 08-0930 tiden igjen for ny amming da. Sover i ca 3 timer gjennom dagen før neste amming. Mere våken på kveldstid og vil ha mere pupp, Bare koser oss om dagen ,og har flyttet i sofaen jeg også ;) Da det er så kaldt ute,men er litt mildere i dag ;) Så tenkte oss ut på ett besøk i dag kasnkje på første gang siden jeg kom hjem fra sykehuset den 9 januar :)
 
Jeg har flyttet inn på sofaen. Han vil helst kun sove på meg, men da tørr ikke jeg å sove selv. Hans "natt" er fra 06-12 ca. Og da er jeg så trøtt at jeg ikke orker å flytte inn på soverommet. Han kan I disse timene ligge I babynestet sitt og våkner 2-3 ganger for pupp... Han sover også mye på dagtid, men då så lett at han ikke aksepterer nestet. Mitt vindu for søvn er dermed veldig begrenset.

Hvordan har dere andre det? :)

Såå koselig det høres ut<3 sniker fra juni :)
 
Jeg har bokstavelig talt flytta til sofaen! Har sovet der siden vi kom hjem☺️ Ferdig med amming i tolv-ett tiden og da legges lille i nestet i senga si med pappa i senga vår. Jeg ligger oppe på sofan! Så kommer pappa med han i sånn 4 tiden for mat, så tar det en time pluss og så legger jeg han i vugga oppe i stua der jeg er. Syns det er fantastisk vi kan dele på det, plutselig skal pappa på jobb igjen, så han bidrar godt nå, takk gud for at jeg har han..☺️ Men jeg flytter snart ned i senga, kan ikke sove på sofan for alltid! Men har hatt så vondt nedentil og så har følt det har vært lettest å ligge der, så har bare måtte gjort det som er best☺️
 
Er bortskjemt med veldig snille barn!!! Fireåringen kan jeg ta æren for med god oppdragelse :) Men lillesøster er helt fantastisk så langt! Hun gjør ikke annet enn å sove, spise og gjøre i bleien. I dag har vi vært ute og trillet hele dagen og hun ligger bare i vognen hun, 12 dager gammel i dag <3 Venter på at hun skal bli mer våken og at det skal snu da..... :p
 
Back
Topp