Hvordan er din bekkenløsning?

Lille.meg

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
JuniJubel2021
Oktoberbarna 2021♡
Junibollene 2023
2.gangs gravid her.. sleit me bekkene i 1.svangerskap å.. denna runden e det mer vondt, men samtidig anderledes..
Kordan e det for dokker? Kordan har det utvikla sæ? Her blei det fort ille men så stoppa utviklinga opp virke d såm.. men kan jo å vær pga totalt hvile i 3 uke når æ blei sprekksjuk i jula.. har vondt når æ går, spesielt på betonggulvet på jobb.. vondt å ligg på sia å vondt å løfte/bære...

Hadde både bekkenlåsning (bak) og bekkenløsning i symfyse forrige gang. Kjenner at smertene kom raskere denne gang. Er nå bare 17 uker på vei og sliter med å bære førstemann. Blir veldig vond av å sitte rett opp ned på stol i lengre perioder. Sover alltid med pute mellom beina. Anbefaler også å kjøpe sateng laken da dette gjør det lettere å snu seg i senga!
Gleder meg ikke til veien videre

Jeg undrer meg enda på hvor mange typer smerter i bekkenet som finnes. Følte jeg fikk alt av bekkensmerter i forrige svangerskap. Men denne gangen blir jeg overrasket hver uke med en ny type smerte her og der i og rundt bekkenet. Så jeg trur ikke det finnes noe svar på hva bekkenløsning er, sånn smertemessig. Er så mange ulike måter å kjenne det på.

Bare svak "murring" forran og bak.. Er jo greit å vite at det gjøres plass til hodet da :laughing002

Jeg får bare vondt ila natten når jeg sover og ligger mye på den samme siden. Det var det samme 1. svgskap, men nå begynte det i uke 16 og siste gang begynte i uke 28-30.

Dritvondt :bag: gikk kort tid mellom svangerskapene (under et halvt år) men var sånn jeg merket jeg var gravid igjen, bekkenet ble dårlig med en gang

Hatt noen himla bekjensmerter. Som knivstikk bak i venstre hofte. Kjøpte massasje pute på lørdag og merker allerede bedring

Det verker i korsryggen, spesielt om natten (selv med bbhugme og god madrass). På dagtid kjenner jeg det i hoftene. Av og til litt murring foran.

Jeg merker smerter (ved raskt gange og når jeg reiser meg opp) på venstre siden på symfysen. (Venter barn nr 2). Ved første svangerskap kjente jeg det ikke før siste mnd før termin. Nå er jeg 19+5 og har merket det i noen uker allerede.

Jeg har slitt med bekkenet i alle 3 svangerskapene.
Nå går jeg med nr. 4 og det virker noe bedre denne gangen er i uke 22 nå og begynte å kjenne smerter i rumpeballer, symfysen og rundt halebeinet etter en skitur i uke 20.. det er heldigvis ikke konstante smerter, kommer bare etter jeg har sittet på stoler eller rett opp og ned i en sofa. Om jeg går litt, eller kan sitte lent bakover merker jeg lite til det. Så krysser fingrene for at det holder seg sånn i noen mnd til, slitsomt når smertene er det stort sett hele tiden..

Kjenner det hvis jeg har vært i fysisk aktivitet, da stivner hoftene fort. Må ha nok søvn og hvile. Det begynner å murre og får stikkende smerter i bekkenet ved stressende dager på jobb f.eks.

Noen flere med bbhugme som føler den blir for høy? Har ikke rukket å eksperimentere så mye, men jakten på den gode sovestillingen fortsetter. Synes hittil at det nesten er bedre med noe tynnere/lavere.

Noen flere med bbhugme som føler den blir for høy? Har ikke rukket å eksperimentere så mye, men jakten på den gode sovestillingen fortsetter. Synes hittil at det nesten er bedre med noe tynnere/lavere.
Jeg kjøpte en etterlikning på rusta, den er ikke så kjukk som bbhugme, men samme «konsept». Den kosta ikke mye heller, så kjøpte den for å prøve om en sånn kropspute var noe for meg. Og jeg er super fornøyd, den går rundt hele kroppen, så kan bare snu meg uten å rette på puta, god støtte for nakke/hode også. Absolutt å anbefale.

Ja. Jeg har testet i to netter nå og sliter litt med å finne en behagelig sovestilling. Det hjalp å dra ut de to som strammer på sidene for å gjøre den litt flatere, men det har du kanskje allerede gjort.

Jeg bruker den korte bbhugme mellom knær og ankler, og det er fantastisk. Når magen blir større legger jeg bare en tynn pute under den.

Sliter med smerter i korsryggen når jeg f. Eks har ryddet litt ekstra. Passer dårlig med tanke på at vi nå må gjøre klart huset for visning og så etter hvert skal pakke ned hele huset og flytte:bag:

Bekkenet fortsetter og krangle. Og rydde bittelitt er helt døden for bekkenet nå. Stå på kne er nesten umulig (så rydde leker på gulvet er en prøvelse) det å komme opp og ned fra gulvet osv. Kjenner det i hoftene, lårene, symfysen, innsiden av lårene/lysken, korsryggen fremside lår. Tja. Alle steder omtrent :bag:

Hadde både bekkenlåsning (bak) og bekkenløsning i symfyse forrige gang. Kjenner at smertene kom raskere denne gang. Er nå bare 17 uker på vei og sliter med å bære førstemann. Blir veldig vond av å sitte rett opp ned på stol i lengre perioder. Sover alltid med pute mellom beina. Anbefaler også å kjøpe sateng laken da dette gjør det lettere å snu seg i senga!
Gleder meg ikke til veien videre
Samme her. Venter nr 4 og forrige svangerskap kom bekkenlåsning og bekken løsning i uke 20. denne gagen begynte jeg å kjenne det i symfysen i uke 17. korsryggen begynte i uke 21.
Må faktisk opp i gå på natta for det gjør så vondt at jeg våkner og ikke klarer å ligge på hofta over lengre tid. Er nesten bedre når jeg er på jobb. For da er jeg mer i bevegelse.

BBhugMe - kan ikke sove uten.

Back
Topp