Hvordan er din 6 åring?

Agnete

Forumet er livet
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med min om dagen, virker som alle sluser inn er tette. Uansett beskjed så kommer det ikke inn og ingen oppgaver blir utførte. Har ikke tid til å kle seg skikkelig, gå på do, sitte rolig, spise mat, dusje osv føler alt blir en kamp. Skjer det uhell på skolen, så sier ikke 6 åringen det til noen, går rundt med våte underbukser og klær som stinker. Kjenner luften går litt ut av meg og vi er i en evig sirkel med masse frustrasjon og ingen hyggelige dager! Prøver alt vi kan med at i dag skal vi ikke bli frustrerte, så etter den 7 gangen vi har bedt 6 åringen om å ta på sko så bobler frustrasjonen over :p Så hvordan er 6 åringen deres?

Hvis det er noen trøst så er min helt lik... Det går vel over en gang. Håper jeg.

Du kan Google å lese om LØFT (løsnings fokusert tilnærming) :)

Prøv en liten stund og lag dere ett 'prosjekt' der dere overser all negativ oppførsel søm kan overses, o skryt av barnet så fort det gjør noe bra!

(Ett eksempel er når to barn tuller og hiver leker rundt omkring, kan den voksne heller si 'ååå så fint at dere har starta ryddinga allerede' :p kan bli litt overfladisk, men jeg har prøvd det her i jobben min med barn og det fungerer)

Som regel blir det forandringer om de voksne forandre seg :)

Håper dere finner ut av det, det må være SÅ slitsomt.. Heia dere :)

Du kan Google å lese om LØFT (løsnings fokusert tilnærming) :)

Prøv en liten stund og lag dere ett 'prosjekt' der dere overser all negativ oppførsel søm kan overses, o skryt av barnet så fort det gjør noe bra!

(Ett eksempel er når to barn tuller og hiver leker rundt omkring, kan den voksne heller si 'ååå så fint at dere har starta ryddinga allerede' :p kan bli litt overfladisk, men jeg har prøvd det her i jobben min med barn og det fungerer)

Som regel blir det forandringer om de voksne forandre seg :)

Håper dere finner ut av det, det må være SÅ slitsomt.. Heia dere :)

Takk! Det skal jeg Google :)
Men kan si med engang at om jeg hadde sagt så fint det er at dere har begynt å rydde. Så hadde min 6 åring svart, ser du ikke at vi ikke rydder da mamma :p

Back
Topp