Hvordan er det

• Trådstarter Trådstarter Bkno29
  • Opprettet Opprettet
B

Bkno29

Guest
om vannet går og hode ikke har festet seg? Leste at man skulle legge seg ned og ligge i ro pga navelstrengen?

Hode har ikke festet seg hos meg og hun sa i uke 36 at det slett ikke trengte og gjøre det før uti fødsel

Jeg er 39 uker nå og hode festet seg ikke så lenge siden. På siste kontroll jordmor sa at hvis vannet går og hode er ikke festet må man ta det med ro og ikke bevege seg for mye. Det er fordi navelstrengen kan falle ut før barn og det er ikke bra.

Det er sant at noen ganger hode fester seg i det siste eller ikke gjøre det i det hele tatt. Men husk at bare rund 10-12% av fødsel starter med vannavgang ;)

om vannet går og hode ikke har festet seg? Leste at man skulle legge seg ned og ligge i ro pga navelstrengen?

Hode har ikke festet seg hos meg og hun sa i uke 36 at det slett ikke trengte og gjøre det før uti fødsel

Man skal visst legge seg ned da ja.

Man skal legge seg ned og ringe føden for videre instruksjoner:) Hodet festet seg rett før uke 38 her.

Jeg fikk beskjed om at før i tida sa de man skulle legge seg ned om hodet ikke var festet, men at nå sier de at hvis barnet ligger i seteleie eller tverrleie, eller om man er usikker på leie så skal man legge seg ned. men hvis man vet at hodet står nedover selv om det ikke er festet trenger man ikke det sa de på føden :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg fikk beskjed om at før i tida sa de man skulle legge seg ned om hodet ikke var festet, men at nå sier de at hvis barnet ligger i seteleie eller tverrleie, eller om man er usikker på leie så skal man legge seg ned. men hvis man vet at hodet står nedover selv om det ikke er festet trenger man ikke det sa de på føden :) Tenker det uansett alltid er greit å høre med føden man hører til da det virker som det er litt ulik praksis rundt omkring :)

Her var hodet festet på sist kontroll 38+1 :) Få fødsler som starter med vannavgang ja, de fleste starter med rier, statistisk sett :)

Hodet på mini er ikke festet ennå(37+2). Men på siste kontroll jeg var på på sykehuset sa de at han lå så godt ned i bekkenet, så om vannet skulle gå, var det ikke nødvendig med forhåndsreglene.

Back
Topp