Hvordan er det..

TereseSt

Betatt av forumet
Når man er vikar og blir sykemeldt? Jeg har stort sett jobba 100% de tre siste mnd + at jeg har en ekstra jobb annenhver lørdag. Hvordan funker det hvis jeg blir sykemeldt, er det noen som veit? Forrige svangerskap gikk jeg på svangerskapspenger, men da hadde jeg fast jobb..

Om dei har booket deg, må dei betale sjukepenger om du er sjukmeldt. ellers veit eg ikkje. Slik var det da eg jobba som tilkallingsvikar i barnehage i vertfall.

Jobbet som vikar forrige gang jeg var gravid. Du må ha vært i jobb i minst 2 mnd , og det har du jo. Vi du er booket inn på vakter så må jobben betale de 14 eller 16 første dagene (hvis det er 14 dager siden du fikk vkatene). Når arbeidsgiver har betalt sin del, tar nav over :)

Jobbet som vikar forrige gang jeg var gravid. Du må ha vært i jobb i minst 2 mnd , og det har du jo. Vi du er booket inn på vakter så må jobben betale de 14 eller 16 første dagene (hvis det er 14 dager siden du fikk vkatene). Når arbeidsgiver har betalt sin del, tar nav over :)

Vil bare informere om at jobben kan søke om fritak for arbeidgiverperioden når det er sykemelding i forbindelse med svangerskap.

Hvis du ikke er bukket inn til vakter skal det regnes et gjennomsnitt av lønn de siste mnd (vet ikke hvor mange var 3 for 10 år siden ;) ), eller de siste årene (vet heller ikke hvor mange), det som gavner deg best.

Okej, da regner jeg med at det blir sistnevnte med gj.snitt av de siste mnd, siden jeg får vaktliste uke for uke, og gjerne ikke får vite om jeg jobber 2 dager fremover i tid..

Back
Topp