Hvordan er det når vannet går?

Ra2

Glad i forumet
Ja, det lurer jeg på.

Er det litt, slik at man er usikker på om det er "det" som skjer, eller "renner" det ut mye?

Sist gikk ikke vannet, og jordmor tok det under fødselen, og da var det såpass smerter så jeg fikk ikke helt med meg mengden :))

Varierer veldig. Med noen kommer alt på en gang, med andre så renner det litt og litt.

Med første min så kom det i flere omganger. Merket jo at det kom, men veldig lite om gangen. Med hun så var hodet festet, så det var den vannblæra som ligger foran hodet som sprakk først.

Med andremann så gikk alt på en gang :P   Splatt!!! Lå i familiesenga på sykehuset jeg. De hadde nettopp gitt meg sovetabletter og smertestillende for at jeg skulle sove den natta. Men nei da....   Fostervann utover hele senga pluss samboeren min. Haha.

Sist jeg var hos jordmor, så snakket vi om dette. Hun sa til meg at alt kommer ikke på en gang. Viste bilder også. Ganske kjekt å se på og ikke minst høre om.
Og ei venninne av meg fortalte når hennes vann gikk. Hun våknet av at hun måtte på toalettet. Gikk så på do. Plutselig var det noe som rant, og hun fant jo fort ut at det var vannet. Plutselig kom hun til sykehuset, der rant resten av vannet :P

Til meg startet det med bare litt. Men til slutt rant det bare, ville nesten ikke slutte. Men er vell veldig forskjellig fra person til person:)

Første gangen kom det en god splash og så resten i små porsjoner med riene. Gang nr. 2 lå jeg i fødesenga og skulle få epidural, da kom det så mye at de som sto nærmest måtte hoppe bakover og helst burde hatt gummistøvler på seg ;-)

Hos meg har jordmor tatt vannet begge gangene, og da har iallefall  jeg følt at det har kommet ganske mye på en gang og det var fort overstått, men så har dette vert midt under fødslene også da, så jeg har jo ikke vert "helt med"  Tror det er veldig forskjellig, og kommer anpå om hodet er festet eller ikke, for om det er festet så tar det vel lengre tid for vannet å passere?

Eg blei satt igang og da tok de vannet så eg har ikkje oplevd at "det bare går"
men eg kjente ingenting til det først..
hadde på meg bleie og måtte ligge en times tid..
det hadde vist komt en del, men eg kjente ikkje det.
men under fødselen når babyen sklei lenger og lenger ned kom det meir vatten gjevnlig. da føltes det som store vannbobler som sprakk og det øste ut :)

Har vært ganske likt ved begge mine fødsler:

Har plutselig kjent at nå renner det noe, såpass at truse og bukse blir bløtt, etter et minutt eller noe har det rent litt større mengder og så har det kommet litt etter litt over noen timer :)

Fint når man sitter i en stol på besøk hos mormor det :)

Back
Topp