Hvordan er det med vekten?

20 uker og har gått opp 7 kg men jordmora mener det er alt for lite
 
Trodde jeg hadde gått opp mye mer enn jeg har gjort, men noe av det er kilo jeg gikk opp fra sommeren og til oktober (da jeg ble gravid), så i selve graviditeten har jeg gått opp 5,5 kilo. Fra 65 til 70,5. Er 18 og en halv uke. Har vært alt for dårlig på å spise sunt og trene ofte, så må skjerpe meg litt der. Ikke pga. vekta, men for å føle meg vel og fordi det sikkert er bra for bøtteknotten.
 
15+4, gikk ned 8 kg siden startvekta pga kvalme, men nå som kvalmen begynner å slippe taket har jeg gått opp ca. 1 kg :)
 
Opp 2,5kg. 18+5. Nesten helt som sist svangerskap. Men har ganske stor mage allerede så all vekten må jo være der??:O
 
Opp 2,5kg. 18+5. Nesten helt som sist svangerskap. Men har ganske stor mage allerede så all vekten må jo være der??:O
Eller hmm. Har vekten klikket kanskje? Fra i går til i dag veier jeg 1,5 til:p hahaha. Blir bratt vektøkning her!
 
Eller hmm. Har vekten klikket kanskje? Fra i går til i dag veier jeg 1,5 til:p hahaha. Blir bratt vektøkning her!

Haha, man bør veie seg 1-2 gang i uka på samme tidspunkt. Om man har spist mye kvelden før / har tatt et par glass vann / ikke vært på do / spist salt mat osv gir utslag på vekta :p
 
da jeg var gravid med vesla, hadde jeg gått opp 12 kg på denne tiden.. de 2 kgene jeg har gått opp nå er HELT innafor! :p
 
Haha, man bør veie seg 1-2 gang i uka på samme tidspunkt. Om man har spist mye kvelden før / har tatt et par glass vann / ikke vært på do / spist salt mat osv gir utslag på vekta :p
Jaa jeg vet men veier meg ofte annenhver eller hver dag og det pleier være omtrent likt:p og jeg spiste ikke mer enn vanlig i går, og ikke salt mat. Så synes det var rart:p
 
Jaa jeg vet men veier meg ofte annenhver eller hver dag og det pleier være omtrent likt:p og jeg spiste ikke mer enn vanlig i går, og ikke salt mat. Så synes det var rart:p

Haha, skjønner at du stusser da ja. Men det er jo ikke heeeelt usannsynlig at du enten har gjort et lite hopp, eller at vekta er litt off. Min vekt la på 2 kg på alle i huset her en dag :D
 
Haha, skjønner at du stusser da ja. Men det er jo ikke heeeelt usannsynlig at du enten har gjort et lite hopp, eller at vekta er litt off. Min vekt la på 2 kg på alle i huset her en dag :D
:eek: hva!:p
 
Uke 15. Ned 10kg først, deretter opp 3 kg fra bunn-vekta. Så nå ligger jeg på minus 7kg fra startvekta. Riktig retning
 
Jeg er 17+3 nå. Gikk ned 4.5 kg frem til midten av desember og står fortsatt på stedet hvil :) Har myyye å ta av så ingen krise
 
Har ikke turt å veie meg siden uke 13 :(
Hadde gått fra 64 til 69 kg da... Men må veie meg til tirsdag, har jordmor time da.. gruer meg som en dritt :(
 
Har ikke turt å veie meg siden uke 13 :(
Hadde gått fra 64 til 69 kg da... Men må veie meg til tirsdag, har jordmor time da.. gruer meg som en dritt :(
Er ikke sikkert det blir så ille. Jeg la på meg helt likt som deg, og veide 69 den 4 januar. Veide meg her om dagen igjen og veide 67.8...
Lykke til :)
 
Er ikke sikkert det blir så ille. Jeg la på meg helt likt som deg, og veide 69 den 4 januar. Veide meg her om dagen igjen og veide 67.8...
Lykke til :)

Takk.. trenger det sikkert :/
 
Back
Topp