Hvordan er det med vekten?

15+1 og -1,5 kg. Gikk ned ca 5 kg i jula pga kvalme og oppkast.
 
18+2 her. Gikk ned 4 kg, og har gått opp 2 igjen, så er enda ikke på startvekt.

Gikk opp 10 kg totalt forrige svangerskap, så spent på hvordan det blir denne gangen.
 
16 uker i morgen. Ned 2 kg. Er fortsatt undervektig og liker det ikke.... Var bare 3kg over startvekt sist jeg fødte, og hadde håpt det skulle gå bedre denne gangen. Var heftig undervektig sist når ungen var ute, og klarte aldri helt å komme tilbake til startvekt. Var kvalm hele svangerskapet, og ble spesielt dårligere igjen på slutten. Ser ikke bedre ut denne gangen...
 
Var på kontroll i dag, og har gått opp fire kg fra uke 9 til uke 15! Fra 56-60 kg! xsmile3
 
Vekten har stått på samme sted i flere måneder, godt plassert under et skap. :p
Sliter litt med alt av målinger så pga en dårlig legetime sist så nekter jeg å vite vekten. Jm får sjekke den for å kunne være obs på unormale forandringer, men jeg vil ikke vite noe.
 
17+6 opp 3kg. Tredje svangerskap, legger nok på meg jevnt nå fremover. Hadde 20kg 1. gang, 16kg 2.gang. Så det blir vel noe slikt denne gangen og;)
 
endelig fått ordnet vekta mi her hjemme! Er 16 uker i dag, og har gått opp fra 74,5 til 76,4. Det kan jeg absolutt leve med!
 
(noe som da tilsvarer en vektøkning på mindre enn 2 kg. det er ikke ille!)
 
Etter en heftig weekendtur med lange frokoster og heftige desserter kunne vekta i går meddele at jeg snart har gått opp 10kg!!! Oh my. Var ganske slank fra før så er ikke kriiiise, men bør nok ikke fortsette i dette tempoet.
 
Mindt i 16 uke,og har gått opp 4 kg :confused: trøster meg med at jeg pleier miste alt jeg har lagt på meg,pluss mer ukene etter fødsel :)
 
Jeg er 16+1 og har gått opp 4kg, men kjenner at jeg ikke bryr meg i hele tatt om vekten. Så lenge jeg vet jeg spiser vanlig, så får de kiloene som vil komme, er det ikke for at man har trøkt innpå mat og godis, så går det av igjen. Forrige svangerskap hadde jeg lagt på meg 10kg når jeg var 7 måneder på vei, og når jeg fødte i uke 38 hadde jeg lagt på meg 27kg (mye vann). Tenkte at dette ville aldri gå av, men 3 måneder senere var jeg ganske tilbake til normalen og klærne fra før fødsel passet. Jeg gikk aldri helt ned til startvekt, men det var ikke så viktig heller, ønsket meg bare kroppen sånn nogen kunde tilbake og fikk det. Helt blir den jo aldri, men bra nok. 6 måneder var jeg helt back on track ifh til muskler i magen og sånn. Så ikke tenk så fælt på vekt så lenge du vet at du har et greit kosthold :)
Men skal kose seg i svangerskapet ikke stresse med vekt og utseende. Vi bærer da frem et barn, er man misfornøyd etter fødsel får man heller ta treningen da. Nå er fokuset på å være flink så babyen i magen får en god start på livet :)
 
19+0 idag. Gått ned 3 kg og er gått opp att 1kg av dei.. Så er forsatt under startvekt.
 
18 uker i dag og ca 4-5 kg, det varierer fra dag til dag. Gruer meg til slutt resultatet.
 
17+5 og opp 1,5! Men så gikk jeg ned minst 5 kg før uke 12, så har jo lagt på meg en del mer! Men da er ingenting så galt at det ikke er godt for noe :p La på meg 20 kg i forrige graviditet, og denne gangen var utgangspunktet 6,5 kg mer som jeg aldri fikk av meg igjen, så da kan jeg jo håpe at jeg ikke får enda flere kilo oppå der igjen denne gangen :)
 
Back
Topp