Hvordan er det med vekten?

18 uker og 6 kg opp.
Gikk opp TJUEFEM kg sist, ohmylååård, så kommer nok lett til å runde 100kg-merket før fødsel, hahaha! Men null stress, bekymrer meg ikke så mye :p:p
 
Hadde gått opp 1 kg i uke 12. Er nå i uke 14, vet ikke om jeg har gått om mer, men er ganske overvektig fra før så håper jeg slipper å gå opp mer en 12 kg til sammen.
 
Jeg er 17+1 og har gått opp 8 kg. Jeg er sulten så og si hele tiden. Det jeg spiser er som regel sunt selvom det blir noe søtt innimellom. Kiloene vil forsvinne etter fødselen om jeg trener regelmessig så jeg tenker ikke så mye over det nå.
 
Denne vektoppgangen er vel også litt påvirket av utgangspunktet, og skal vel også være det? Er man i utgangspunktet litt stor, går man kanskje ikke opp så mye/bør ikke gjør det..? Jeg ble i hvert fall veldig skremt av at jeg gikk opp så fort i starten, men legen sa at jeg ikke hadde vondt av å gå opp noen kg
 
Denne vektoppgangen er vel også litt påvirket av utgangspunktet, og skal vel også være det? Er man i utgangspunktet litt stor, går man kanskje ikke opp så mye/bør ikke gjør det..? Jeg ble i hvert fall veldig skremt av at jeg gikk opp så fort i starten, men legen sa at jeg ikke hadde vondt av å gå opp noen kg

Usikker på det i grunn. For meg har det vært ulikt alle tre ganger selv om utgangspunktet har vært nokså likt.

Jeg er ikke spesielt stor, men ikke syltynn heller. Ikke lagt på meg og vekten går nedover. Dette til tross for at jeg spiser greit, men mindre enn vanlig.
Ser jo at kroppen forandrer seg. Større mage og enorme boobs.

Tror grunnen til at vekten ikke går opp er at jeg mister muskelmasse. Gått fra å trene relativt mye og spesielt styrke til å være nesten helt inaktiv.

DET er en kjip følelse. Kunne jeg valgt, hadde jeg beholdt muskler og gått opp i vekt!!
Kommer til å ha kropp som en seigemann når smurfen er ute:)
 
Usikker på det i grunn. For meg har det vært ulikt alle tre ganger selv om utgangspunktet har vært nokså likt.

Jeg er ikke spesielt stor, men ikke syltynn heller. Ikke lagt på meg og vekten går nedover. Dette til tross for at jeg spiser greit, men mindre enn vanlig.
Ser jo at kroppen forandrer seg. Større mage og enorme boobs.

Tror grunnen til at vekten ikke går opp er at jeg mister muskelmasse. Gått fra å trene relativt mye og spesielt styrke til å være nesten helt inaktiv.

DET er en kjip følelse. Kunne jeg valgt, hadde jeg beholdt muskler og gått opp i vekt!!
Kommer til å ha kropp som en seigemann når smurfen er ute:)

Skjønner jo at det er individuelt, spesielt i starten hvor noen er kvalme osv, men etter hvert, spesielt i 3 trimester, skal jo alle gå opp en del...? :) Så hvor mye man går opp totalt er vel avhengig av utgangspunktet,om man har vann i kroppen osv. Jeg har gått opp 4,5 kg, spist som normalt og har beholdt muskelmassen.Søsteren min gikk opp 6 kg i hele svangerskapet, og fikk beskjed om at det var aalt for lite. Hun var verken stor eller liten i utgangspunktet...! Du kommer nok raskt tilbake! Kroppen har awesome muskelminne:) ;-)
 
18 uker og opp 4 kilo så langt. Leste at 2 trimester er det forventet at man går opp 45% av svangerskaps vekten og 20% eller noe i 3 trimester. Men jeg tenker at dette er nok individuelt det også, er førstegangs og har ikke noe særlig peiling :p
 
Står på samme utgangspunkt som før jeg ble gravid. Gikk med engang opp 5 kg kjempe fort de to første mnd.så gikk jeg ned alle igjen siden jeg sliter med kvalme og oppkast.:mad: holder på mer igjen nå så går vel opp i kg igjen nå tenker jeg:)
 
18+5 og har gått opp 5 kg :-( synes det er litt mye. Sist gikk jeg opp 6 kg i løpet av hele svangerskapet
 
Denne vektoppgangen er vel også litt påvirket av utgangspunktet, og skal vel også være det? Er man i utgangspunktet litt stor, går man kanskje ikke opp så mye/bør ikke gjør det..? Jeg ble i hvert fall veldig skremt av at jeg gikk opp så fort i starten, men legen sa at jeg ikke hadde vondt av å gå opp noen kg

Det er veldig riktig det altså :) Så det blir litt "feil" å se på hva andre har gått opp uten å vite utgangspunkt/bmi, man kan ikke måle seg med andre når man ikke vet noe bakgrunn. På NHI står det det her:
image.png
 
I 3 av 4 svangerskap har jeg lagt på meg litt for mye i første trimester. Og for hver gang har utgangspunktet vært dårligere også.

Så langt har jeg lagt på meg 7kg og er i uke 17. Men nå har jeg heldigvis et litt mer normalt inntak av mat, faktisk litt dårlig matlyst denne gangen.
 
Back
Topp