Hvordan er det med varsling

Luremusa

Glad i forumet
Assistert-jentene
Jeg og bf har et barn på 7 sammen som har fast bosted hos meg og jeg har daglig omsorg, men vi har delt ansvar. Hun har bodd her fra vi gikk fra hverandre for 6 år siden, og vi har venner og familie her samt at hun har venner her. Forholdet mellom bf og meg har det siste halvåret vært dårlig, og han gjør det han kan for å stikke kjepper i hjulene for meg. Hun protesterer veldig på å dra dit annen hver helg, og vi har også vært i kontakt med familievernkontoret i forbindelse med dette.
Saken er nå at jeg har hatt kjæreste en stund som bor en time unna med kollektivtransport, og noe kortere med bil når jeg får sertifikatet, og jeg har tenkt tanken på å flytte dit. Jenta vår har noen venner der, og kjenner barn i nabolaget hvor vi tenker å flytte til, samt kjærestens familie. Samværet vil kunne foregå som normalt, samt at hun fortsatt blir å ha god kontakt med de hun kjenner her vi bor nå.

Er det noe som tilsier at vi ikke kan flytte, og da er det vel sånn at jeg må varsle 6 uker før? Er det noe far kan gjøre for at vi ikke skal kunne flytte? Jenta vår og kjæresten min har også et godt forhold, og hun trives veldig godt der. Jeg ser med skrekk på at hun skal vokse opp her vi bor nå, i en by hvor miljøet er kjent for å være tøft, samt at vi har snakket om å bytte skole på henne tidligere pga ulike grunner, noe vi da har vært enige i men som ikke er gjennomført enda pga omskolering.

Hadde satt stor pris på hjelp om noen vet. Ikke quote, vær så snill :)

Snakk med familievernkontoret og bruk de som allierte fra start er mitt råd. :)

Høres vel greit ut :) Du flytter ikke akkurat til andre siden av kloden heller :P

Dere har delt ansvar? 50/50?
Eller har han bare annenhver helg?

Da kan dere bare flytte? Bruk skolen/miljø som argument. Ikke kjæresten :) men ta kontakt med familievern kontoret så det blir svart på hvitt :)

Back
Topp