Hvordan er det med soving på barna deres på dagen i bhg nå da?

maddis27

Forelsket i forumet
Her har ikke Adrian sovet i barnehagen i det hele tatt siden han begynte på stor avdeling. Han sov en time hver dag i bhg før sommeren, men ikke i ferien. Så da fortsatte vi med det.

Èn til to ganger i uka kan det hende han slokner på sofaen etter bhg, da lar vi han sove 15min. Da ødelegger vi ikke kvelden helt, han sovner da som regel en halvtime senere enn normalt..

Deres søte små da?

Amundsen har sovet litt sånn nå og da i ferien. Han sovner som regel i bilen eller vogna, men ikke ellers. Etter at han begynte i bhg nå, har de ikke lagt ham. Han har vært skikkelig sur og grinete etter at han er blitt hentet, så han er dødssliten etter en lang dag. Men igår hadde de lagt ham i vogna. Da var han så sur og sliten at de la ham ned, til tross for at han først protesterte vilt. Men han sov en og en halv time, og det gjorde underverker. Han var blid som ei sol da vi gikk hjem. [:)] Idag ville han ikke sove, men han lå og slappet av litt i vogna en stund. Det hjelper sikkert litt det også. [;)]

Hmm, veit ikkje heilt faktisk. Her søve han vel ca. 1/3 av dagane, både her og i bhg. Føler kveldane vart veeeeldig lange no på slutten av sommareferien, så sa til dei i barnehagen at han godt kunne la ver å sove om han ikkje vist veldig behov for det (vart veldig sur og vrang). Har gått litt tilbake til den gamle leggetida (ca. 19.30) no den siste veka, så satsar på at det helde seg no framover...[;)] Så får vel seie det sånn at han søve om han sjølv vil, men at vi har kutta ut faste dagsovings-rutinar [;)]

Kaisa har ikke sovet i bhg siden ifjør høst tror jeg....mulig det er lenger siden også. Hun legger seg mellom 19-19.30 og sover til hvertfall 07 neste dag, lenger i helgene. I vinter var hun veldig trøtt så da sov hun gjerne litt på ettermiddagen, men det er lenge siden hun har trengt det. [:)]

Sluttet med dag soving rett før jul ifjor. Men kan fortsatt sove på dagtid hvis vi er på lengre kjøretur.
Legger seg mellom 19.30-20.00 og sover til 07.00-07.30.

Trym har ikke sovet siden jul i bhg.Men de har lov å legge han ned hvis de ser han trenger en hvil da[:)]Han sovner så å si garantert når vi kjører bil.Han legger seg 19 og sover til 07 ca[:)]

S slutta å sove på dagen i vår. Hender han må ha seg en strekk enda, men det er ikke ofte.

Maja har ikke sovet fast i bhg siden januar. Alt ble bare tullball. [8D]
Hender hun hviler en liten halvtime om hun har sovet dårlig om natten, men det er ytterst sjelden.

Ulrikke slutta å sova i bhg rett før sommaren .... men visst ho e veldig trøtt så legg ho seg på ei madrass og sover litt eller berre slapper av ... [:)]

ORIGINAL: Julita

S slutta å sove på dagen i vår. Hender han må ha seg en strekk enda, men det er ikke ofte.

Litt likt som her...

Det slutta vi med for over 1 år siden.

Hmmm... Amundsen har plutselig begynt å sove en og en halv time hver dag han nå! Han er vel sliten etter alle turene i bhg. De er jo på tur 4 dager i uka.

Av eget ønske sluttet han i vinter.. brått kom han hjem og sa han hadde sluttet. Og sånn var det med den saken[8D]
Han sovner ofte i bilen på vei hjem da, men det tar max 5 min til vi er hjemme så..

ho arya slutta i vår en gang å sove i bhg. ho sovna jo aldri t kveln, så da blei d slutt!
men d ho sovne titt å ofte i biln om kl har bikka 5 på ettermiddagen..
men da sovne ho ikkje før etter kl 21 på kveldan!

men ho blir jo slitn når ho e oppe hall 7 vær mårra når ho ska i bhg[;)]

Varierer.
Jeg vil helst at han ikke sover, pappan vil helst at han sover.
Jeg sier de kan legge ham om han er stuptrøtt og sovner i sandkassa type, mens pappan har bedt dem legge ham de gangene han skal dit etter bhg.
Nå våkner han ofte selv etter 30-45 min, i stedet for å måtte vekkes etter en time, så det er ikke så farlig med en liten "powernap" lenger.

Back
Topp