Hvordan er det med salami?

guessme

Flørter med forumet
Er det fy fy for oss gravide? Har så lyst på, men syns å ha hørt at en bør holde seg unna

Fikk streng beskjed av jm å ikke spise mere salami :(

Sent from my iPhone using Tapatalk

Savner salami.. Men holder meg unna.

Da e i utgangspunktet fyfy...
Men da ska visst v enkelte typa på e laga av kokt kjøtt, å dei e lov å eta :)
Men eg veit ikkje ka typa da e...

♥ fjølo mi ♥

Kan vel spises om den varmebehandles først?? Jeg er ingen salamielsker så lever helt fint uten :)

Jeg sliter litt på jobb. Til lunsj spiser jeg vanligvis fårepølse med majones og agurk... Heldigvis har vi nå skinke.

Salami og fårepølse kan varmebehandles, men det er ikke det samme for meg, så da går jeg heller uten.
Jeg tar ingen sjanser, så jeg spiser det ikke.

Sent from my iPhone using BV Forum

Spekemat skal man ikke spise, men jeg lager hjemmelaget pizza med spekeskinke og chorizio, nammmm :) hurra for at det er ok når det er stekt :)

Er ikke salamielsker jeg heller.. Men disse lystene er merkelige!

Sent from my iPad using BV Forum

jeg spiste salami som en galning med sønnen min.. jeg lever som normalt å dytter inni det jeg vil har lysst på bortsett fra sjømat og alkohol :P

jeg spiste salami som en galning med sønnen min.. jeg lever som normalt å dytter inni det jeg vil har lysst på bortsett fra sjømat og alkohol :P

Så bra at du hadde flaks og han ikke fikk alvorlige skader/død!

(Dette er ikke rettet mot deg mammatil2gutter, men til alle.)
Det går som regel bra å spise spekemat, men ville du tilgitt deg selv om babyen din hadde fått alvorlige skader på nervesystemet, syn, hørsel eller døde? Det er risikoen! Fordi den gravide hadde så utrolig lyst på spekemat. Er det virkelig så vanskelig å spise noe annet i 9 mnd?! Det går som regel som regel bra å kjøre i fylla også, men hva med den ene gangen det ikke gjør det....?

Jeg sier ikke dette for å provosere eller få noen til å få dårlig samvittighet. Jeg skjønner at noen ikke vet risikoen, og tror alt er hysteri, men det er faktisk en grunn til at det er kommet retningslinjer til gravide.

Det går som regel bra å spise spekemat, men ville du tilgitt deg selv om babyen din hadde fått alvorlige skader på nervesystemet, syn, hørsel eller døde? Det er risikoen! Fordi den gravide hadde så utrolig lyst på spekemat. Er det virkelig så vanskelig å spise noe annet i 9 mnd?! Det går som regel som regel bra å kjøre i fylla også, men hva med den ene gangen det ikke gjør det....?

Jeg sier ikke dette for å provosere eller få noen til å få dårlig samvittighet. Jeg skjønner at noen ikke vet risikoen, og tror alt er hysteri, men det er faktisk en grunn til at det er kommet retningslinjer til gravide.

så enig!
sjansen er minimal på at noe skjer...men det er en liten sjanse og tar heller ikke sjansen.. gjør alt for den lille og klae meg fint uten alt hvis det gir meg et barn..
det samme gjelder røyking, blir kvalm når jeg ser gravide..jeg sluttet å røyke når vi begynte å prøve, ikke noe problem. sjansen er og lite at noe skjer der..har hatt så mange diskusjoner om det...men hadde aldri tatt sjansen... og selv om barnet kan være frisk så kan det bli værre med årene, blant annet gutter får dårlig sædkvalitet!

Nei tar ingen sjanser for at noe går galt.. det er faktisk et mirakel det vi bærer på!

hvis du ikke ønsker å provosere så kan du liksogreit la være å kommentere! jeg gjør nøyaktig det jeg ønsker å gidder ikke å være som deg (hysterisk) fordi noen har opplevd at barnet har blitt skadet/død.. ærlig talt!! alt er livsfarlig i dag!! snart er det farlig å puste inn luften utenfor også!!! nei.. jeg lever akkurat som normalt!!

hvis du ikke ønsker å provosere så kan du liksogreit la være å kommentere! jeg gjør nøyaktig det jeg ønsker å gidder ikke å være som deg (hysterisk) fordi noen har opplevd at barnet har blitt skadet/død.. ærlig talt!! alt er livsfarlig i dag!! snart er det farlig å puste inn luften utenfor også!!! nei.. jeg lever akkurat som normalt!!

Så lenge du skriver på et offentlig forum, må du regne med at noen kommenterer når du sier du ikke velger å følge de rådene som helsedirektoratet kommer med:) Helt i orden at du gjør som du vil, og du reagerte akkurat slik som "de som mener at alt er hysteri". Jeg er ikke ute etter å provosere, men å opplyse de som ikke vet konsekvensene.

Dette med spekemat er jo ikke kjerringråd, men basert på reell forskning/studier. Det er mange artikler som sier at salamien i Norge mest sannsynlig er trygg for gravide, så hver må bestemme over seg selv. Men å spise spekemat er en reell risiko for barnet sier forskningen og helsedirektoratet - ikke enkeltpersoner.

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp