Hvordan er det med navn?

Knotten

Elsker forumet
Er det noen dere absolutt ikke får gjennomslag for hos partneren, eller noen du nekter å bruke som h*n vil ha?

Her har jeg siden vi ventet storebror lagt min elsk på Lyder, men fikk et rimelig bestemt nei sist. Prøvde meg igjen for ikke så lenge siden, men det ser dårlig ut :p

Da vi ventet jenta vår hadde vi to jentenavn alternativer. Det ble det ene. Hvis det blir jente denne gangen vil jeg ha det andre, men samboeren min har ikke vært helt ivrig på at det skal bli det, men jeg har jobbet med det de siste to årene så han har gitt seg;-) Så jentenavn har vi klart, men guttenavn sliter jeg veldig med! Eller vi sliter med det da. Er jo ikke bare jeg som skal bestemme!!;-))

Innimellom skulle jeg ønske jeg kunne bestemme alt helt selv helt alene, hehe ;)

Det er ikke lett med navn! Jeg husker vi brukte laaang tid med storebror. Vi hadde vel et par alternativer på slutten, men vi bestemte oss ikke ordentlig før han ble født.
Eller, vi hadde nok begge bestemt oss for at vi likte akkurat det navnet best, men vi klarte liksom ikke å si at han skulle hete det før han var her.

Noen som vet noen gode navnelister på nettet? Synes det er kjempevanskelig med navn jeg altså!

a82 skrev:
Vi er allerede enige om både jente og guttenavn :)

Spill it!

Jeg elsker å høre hva andre velger eller vurderer :)

Trenger alle tips eg kan få på kor me kan finne insprirasjon til navn emoticon
Trur eg får låne meg nåken navnebøker å bla litt.. Kjempe vanskelig å finne navn! H*n ska jo leve me de resten av livet emoticon

Eg å min bedre halvdel e vell og litt uenige om ka som e aktuelle navn.. han like best "ti på topp" navn å kunne absolutt ikkje tenke seg meir uvanlige navn.. eg e litt midt i mellom.. men ska vell finne ut av det òg emoticon 

-LykkeLi- skrev:
 Trenger alle tips eg kan få på kor me kan finne insprirasjon til navn emoticon
Trur eg får låne meg nåken navnebøker å bla litt.. Kjempe vanskelig å finne navn! H*n ska jo leve me de resten av livet emoticon

Eg å min bedre halvdel e vell og litt uenige om ka som e aktuelle navn.. han like best "ti på topp" navn å kunne absolutt ikkje tenke seg meir uvanlige navn.. eg e litt midt i mellom.. men ska vell finne ut av det òg emoticon 

Navn er dødsvanskelig!

Vi hadde dritmange på lista og det tok lang tid før vi klarte å bestemme oss ordentlig.

Vi var helt enige om navn med én gang da vi har ganske lik smak. Det eneste var at han ikke ville ha dobbeltnavn, men jeg vil ha det, så da møtte vi hverandre på halvveien og bestemte oss for at hvis det blir jente bruker vi dobbeltnavn, og blir det gutt har bi bare et navn.  Så det blir spennende å se om jeg får gutt eller jente :D

Men si navnet, daaa!
Jeg er så nysjerrig! ;p

Jeg hadde gjort litt research på egenhånd mens jeg har hatt noen kjedelige stunder. Googla rett og slett jentenavn og guttenavn, da kom det opp noe fra norskenavn.no. Så der satt jeg å kikka og skrev ned navn jeg syntes var fine. Har også trålet side opp og side ned her på BV for å føre på enda flere. Så gav jeg listene til typen med beskjed om at han satte en strek under de han likte (mange av de jeg kunne ønsket å bruke, fikk aldri noen strek vell og merke, men sa ingenting om det til han). Så spurte han om hva jeg syntes ut i fra de han hadde markert, og da ble vi fort enige om 3 navn til hvert av kjønnene :) Der det også blant disse er navn vi ble enige om at førsteføste skal hete, så 2. så 3. ;) 

Vi har to alternativer til jentenavn, så er ganske enig der. Men guttenavn er vanskelig!
Har en sønn fra før, og syns det er vanskelig å finne navn som jeg syns er like fint som han sitt..;p
Men vi finner nok ut av det tilslutt om det er gutt :)

Mannen har guttenavn klart, men jeg er ikke helt enig. Når det gjelder jentenavn så har vi ikke noe klart. Vi venter med den diskusjonen til etter ultralyden når vi kanskje vet hvilket kjønn det blir.

Først får vi se hvilket kjønn som kommer ut, så får vi diskutere deretter.. Med førstemann var vi ikke sikre på navn før 1.5 uke før dåpen.. I min familie holder vi navnet hemmelig til dåpen nemlig, offentliggjøres ikke før i kirka.. ( eneste grunnen til så mange kommer er jeg sikker på)  Men jeg har begynt å tygge på navn, og har noen favoritter, men vi får nå se:)

vi vet at vi får gutt, og av en eller annen grunn har valg av navn falt på noe helt annet enn den tidligere favorittlisten!

Jentefavoritter:
Erika
Madeleine
Viktoria

Guttefavoritter:
Jonas
Emil
Kristian

Våre eldste heter Julie og Jesper...

Tror jeg er ganske sikker på at han skal hete Noah Emilian..

Her er vi enige =)

Jente : Amalie Elisabeth

Gutt: William Christopher

Har en sønn fra før som heter Thomas Leander

Back
Topp