Hvordan er det med hormonene deres?

*Newbeginning*

Elsker forumet
Jeg sliter fremdeles med kvalme og har vært innlagt pga kraftig dehydrering, så energien min er på bånn.. håper det er derfor ting føles som de gjør nå..
Her om dagen klikka jeg på ketchup flaska fordi den nærma seg slutten og bare spruta og prutta, noe jeg tydeligvis ikke hadde tålmodighet til.
Så jeg henta en ny flaske, og den holdt på sånn den og, så den føyk nesten i veggen, men smalt den i stede på bordet..Ville bare ha ketchup uten for mye pes.. gøy for andre å se på, men dærsken så sinna jeg ble på den flaska..

Jeg føler meg konstant nedstemt, og i går begynte jeg å hylgrine med snørr og tårer fordi typen spurte om hva jeg grubler på fordi han merker at jeg ikke har det så godt nå..
Jeg grubler jo ikke på no, føler meg bare trist og har gjort det i mange dager.
Så alt som har bygd seg opp flomma ut og jeg fikk nesten angst anfall oppå det igjen..
Har ikke lyst til å ende opp med svangerskapsdepresjoner denne gangen også..
Sliter litt med å takle de hormonene og de tankene de drar med seg..
Er det bare meg el er det vanlig?

Ikke noe unormalt at humøret får gjennomgå, tenk på alt som foregår i kroppen! Jeg har aldri vært plaget med dette selv, men jeg har mange venninner som har slitt med kort lunte og løse tårer i svangerskapet. Jeg tror egentlig at ingenting er unormalt og alt er normalt når det kommer til hvordan den enkelte takler graviditet. Snart er vi i andre trimester og da pleier det aller meste i kroppen å normalisere seg litt [emoji8] i mellomtiden kan samtale med jordmor være til god hjelp hvis du er bekymret for depresjon. Stor klem til deg [emoji173]️

I forrige svangerskap var jeg veldig plaget med hormoner. Har vært noe nedstemt denne gangen også men har vært mye som har foregått i det siste med dødsfall å begravelse av en venn av oss så har nokk mest med det å gjøre. Merker at jeg er veldig psykisk sliten nå ihvertfall å det kan jo virke verre med disse hormonene ute å går. Kjenner faktisk at jeg gleder meg til jobb imorgen så slipper jeg ihvertfall å tenke så mye de timene jeg er der. Snakk med jordmor eller lege om måten du føler deg på å si at du vil forhindre sv depresjon, så kanskje hun setter deg opp på terapi eller lignende :)

Har du sjekket vitamin D-nivået? Akkurat slik jeg følte meg da.. Blitt betraktelig bedre etter jeg fikk opp nivået selv.

Ellers ville jeg også snakket med noen ja , jordmor f.eks. Klem [emoji171]

Jeg har 12 ukers kontroll hos legen i morra, så skal ta det opp da..
Jeg har tatt blodprøver for å sjekke alle nivåer, hørte ikke no om svaret der, så antar at alt er bra..
Jeg satser på at det vil hjelpe når kvalmen gir seg etterhvert og jeg orker å bli sosial igjen:)
Men skal uansett ta det opp siden jeg har hadde litt depresjoner i svangerskapet med de 2 andre også..
De hormonene er tøffe å håndtere synes jeg..

ikke unormalt med disse rare hormonene vi blir proppa fulle. Heldigvis er jeg rolig og behersket enda... men kan nok bli litt fortere lei meg eller nedstemt om jeg ser noe trist på tv eller lese om noe. Sist jeg var gravid hadde jeg et temperament uten like... vel, har det fra før av da, men da klarte jeg ikke å kontrollere meg. Det hente det haglet ting vegge-mellom

Såpass ja.. er slitsomt når temperamentet blir så ekstremt:p
Er vanskelig å kontrollere det..
Jeg er hissig når jeg er sliten og uvel, så er nedstemtheten jeg sliter mest med. Føler meg lei meg hele tiden.. men fikk prata litt med jordmor i dag så vi skal ha fokus på det framover på kontrollene:)

Back
Topp