Hvordan er det med grillmat?

Mamma*til*4

Flørter med forumet
Er det sånn at jeg skal være forsiktig med røkt kjøtt og sånn.. type kotteletter?? Hva med fetaost??

Hmm det har jeg ikke tenkt på.. Bare du får det godt stekt er det vel ikke farlig. Tror jeg :)

Det er lov så lenge det er stekt/kokt.

Jeg spurte jordmor, hun sa at d samme gjaldt med gjennomstekt kjøtt osv.. holde oss unna svidde pølser og andre svidde ting på grillen.. fetaost skal vi ikke spise.. Noen sier at noen typer er trygge, men ville ikke tatt sjangsen på d! :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg spurte jordmor, hun sa at d samme gjaldt med gjennomstekt kjøtt osv.. holde oss unna svidde pølser og andre svidde ting på grillen.. fetaost skal vi ikke spise.. Noen sier at noen typer er trygge, men ville ikke tatt sjangsen på d! :)

Det er kun upasteurisert fetaost man ikke skal spise. De aller fleste fetaostene som selges i Norge er dermed trygge.

Dette står på matportalen om fetaost. "Listeria kan vokse i noen typer fetaoster, avhengig av hvordan fetaosten er produsert. Det generelle rådet er: Dersom du vil være på den sikre siden bør du unngå fetaost. Ønsker du likevel å spise fetaost, kan du ta kontakt med produsenten og forhøre deg om de har utført holdbarhetstester for listeria i produktet." E veldig glad i fetaost selv, men velger å holde meg unna de matvarene som "kan" være trygge, men d er min mening :) Men d går jo an å høre me produsenten hvis man har veldig lyst på :)

Spiser fetaost, for jeg klarer ikke å la være :/ .... Kjenner jeg er mindre opptatt av 'matreglene' i dette svangerskapet iforhold til forrige :o

Det er kun upasteurisert fetaost man ikke skal spise. De aller fleste fetaostene som selges i Norge er dermed trygge.
viktig info dette :) ingen grunn til å feks holde seg unna arla

Back
Topp