Hvordan er det med dere og trening?

Aravis

Elsker forumet
Hvis dere trente før, holder dere samme tempo?

Jeg prøver så godt jeg kan å få trent 2-3 dager i uken.. Trener Zumba, en kondistime og litt egentrening på styrke. 

Er det sånn at vi ikke skal trene mage? Jeg er litt usikker på den egentlig. 

jøss så flink du er da :D
usikker på tempo, men du merker nok når du må trappe litt ned..
usikker på det med mage, men jeg syns det er ubehalgelig å ligge på magen på hardt gulv.. kan du ikke høre med de som arbeider på senteret?
jeg skal til legen i morgo, så skal høre da med trening og mage, har tenkt til det uansett ;) så kan si ifra da, viss ingen andre kommer med gode svar :)

jeg var flink (syns jeg selv :P) til å trene før jeg ble gravid. 2-3 dager med aerobic + 13-20.000 skritt hver dag. har alltid på meg telleren.
men etter jeg ble gravid har jeg ikke vært på aerobic..men mest fordi jeg måtte operere magen..for 3 uker siden. men nå føler jeg at det skal gå bra å begynne igjen..men så e det denne kvalmen som alltid kommer når jeg vil trene. måtte avlyse aerobicen i går :( så her har bare blitt gåturer med skritt fra 13- 18.000 nesten hver dag.. det e vel greit det og?.. skal prøve å få sykla litt på min nedstøva trimsykkel igjen..  :P e bare å komme inn i denne rutinen..men fy å vansklig det er!

På matportalen.no under råd ril gravide, står det litt om trening også, blant annet av magen. Jeg har ikke vært så flink med treninga verken før eller etter at jeg ble gravid. Men har en relativt aktiv hverdag med en to-åring hjemme og satser på at det blir flere turer både til beins og på sykkel når vi kommer mer utpå våren. Foreløpig ligger jeg mye på sofaen utslått av kvalme og tretthet. :/

Prøver å trene 4-5 dager i uka, men i den siste uka har jeg vært mye kvalm og TRØTT, så har ikke vært så aktiv som jeg ønsker. Men må bare lytte til kroppen.

I 1 trimester kan man trene som før man ble gravid. Kan trene like hard, men ikke hardere - også må man lytte til kroppen. Man kan trene mage selv om man er gravid.

Masse flinke damer her! 

Jeg dropper den mage/ryggtreningen jeg pleier å være med på.. Tar ingen sjanser. Får heller trene som vanlig 

Bobo Joy skrev:
På matportalen.no under råd ril gravide, står det litt om trening også, blant annet av magen. Jeg har ikke vært så flink med treninga verken før eller etter at jeg ble gravid. Men har en relativt aktiv hverdag med en to-åring hjemme og satser på at det blir flere turer både til beins og på sykkel når vi kommer mer utpå våren. Foreløpig ligger jeg mye på sofaen utslått av kvalme og tretthet. :/

Er du hjemme med barnet du også? 

Jeg har en på 2,5 år som ikke skal begynne i barnehagen før til høsten. Blir spennende! 

Aravis skrev:

Bobo Joy skrev:

Er du hjemme med barnet du også? 

Jeg har en på 2,5 år som ikke skal begynne i barnehagen før til høsten. Blir spennende! 

Ja :) Jeg er imponert over hvor tålmodig han er nå som jeg ikke er i form. Deler ut klemmer og koser, og finner på leker på egenhånd.

Aravis skrev:
Masse flinke damer her! 

Jeg dropper den mage/ryggtreningen jeg pleier å være med på.. Tar ingen sjanser. Får heller trene som vanlig 

man anbefaler å trene spesielt rygg og mage når man er gravid. Man kan unngå mange problemer med å ha sterk coremuskelatur :)

Jeg trener nesten hver dag. Alt fra spinning til styrke, corebar osv. Prøver å få 4 - 5 økter i uka! MEN jeg har ingen andre symptomer bortsett fra mensmurringer da og nå da så jeg har ingen grunn til å la være. Regner med at det stopper seg selv litt etter hvert uansett.
Håper jeg kan fortsette å trene leeeenge og være i god form lenge!

Messy skrev:

Aravis skrev:
Masse flinke damer her! 

man anbefaler å trene spesielt rygg og mage når man er gravid. Man kan unngå mange problemer med å ha sterk coremuskelatur :)

Signerer denne! Viktigere enn noen gang å trene kjernemuskulatur i mage og rygg når man er gravid! Det er for å unngå ryggplager når magen begynne å vokse og tyngdepunktet endres radikalt. Og bekkenbunnstrening bør vi begynne med nå hele gjengen:)

I tilleg til vanlig trening såklart! Både vi og babyene vi bærer på tjener på det!

Trente stort sett 5 ganger i uka før jeg ble gravid, men etter at jeg mistet i januar har jeg blitt livredd, så nå tar jeg det litt med ro til uke 12, også starter jeg opp igjen tenker jeg... Startet med litt svømming og diverse, også får vi se om jeg orker å begynne med joggingen igjen.

Jeg lar vær å trene for øyeblikket, fordi jeg har 2 aborter bak meg, og så har jeg blødd litt denne gangen også.  Jeg er rett og slett nødt til å ta det mest mulig med ro.  Holder meg til noen korte turer med dattera mi foreløpig;)

Jeg går på yoga og har bare informert instruktøren min om at jeg er gravid, så roper hun ut dersom det er øvelser jeg helst ikke bør gjøre  Har fungert fint så langt, håper på å fortsette med det + gå masse turer nå som det går mot vår og sommer 

Kom akkurat hjem fra pulsspinn og mage time, deilig! Trener mage helt til de rette musklene begynner å dele seg, da går jeg iver til å kun trene sidemuskulaturen! Funker fint det! Har ingen spesiell rutine på treningen, kommer helt an på lillegutt og hvordan jeg jobber (turnus). Alt fra 0-5 ganger i uka!

Jeg har pleid å trene en 2-3-4 ganger i uken før jeg ble gravid, har ikke blitt like mye etter siden vi driver med oppussing, men satser på å komme sterkere tilbake.

var hos legen i dag, spurte om trening. ha sier det som flere av de som har skrevet her at det er viktig å trene mage og rygg, altså kjærnemusklaturen :)
pilates var en god treningsform sa han, den inneholdt alt det ;) ellers var det bare å fortsette å trene, men kjenne etter på kroppen og ikke ta for hard i ;)

spise sunt var det viktigste rådet og være glad! nyt graviditeten! vår sinnsteming, påvirker barnet! så smil og vær glad

Jeg jogger et par ganger i uka, men ble litt stressa av å lese på babyverden sine sider at man helst ikke skal ha puls over 135..... Har jo mye høyere puls enn det når jeg løper!!!! Er det farlig? Og hvorfor? Noen som vet? Har ikke lyst til å droppe jogginga..... :-(

Marlex skrev:
Jeg jogger et par ganger i uka, men ble litt stressa av å lese på babyverden sine sider at man helst ikke skal ha puls over 135..... Har jo mye høyere puls enn det når jeg løper!!!! Er det farlig? Og hvorfor? Noen som vet? Har ikke lyst til å droppe jogginga..... :-(

har leta litt etter svar jeg, for lurer selv :) fant dette:

"Husk også at fosteret ikke har din evne til å bryte ned melkesyre, så du bør holde deg på et tempo der du fremdeles kan snakke hele setninger (70-75% av maksimal puls).

Styrketrening går fint så lenge du ikke trener de hardeste øktene. Veldig harde løft vil føre til at buktrykket ditt øker så mye at du kan stenge blodforsyning midlertidig gjennom den store venen bak i magen."

så kanskje den første setningen er noe av svaret på spørmålet ditt? siden den hansler om max puls.

(http://noka.aipublish.no/Artikkel/Trening/For-gravide/10003306.php ).

Back
Topp