Hvordan er det med denne kvalmen?

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Jeg ble kvalm omtrent på dagen 6 uker, altså for ca 1 uke siden. Jeg har vert ganske elendig siden, men har klart å la ver å kaste opp selv om det ligger i halsen. Men i dag hadde jeg en mye bedre dag... Hvor lenge er en kvalm? Blir en bare dårligere og dårligere, eller holder den seg jevnt dårlig?
 
Jeg var dårlig fra uke 5 til uke 10. Nå er jeg 10+3 og går på min 3 dag uten å brekke meg :p Håper det vil si at jeg er på bedringens vei. Merker et lite løft i energien min også som har vært fraværende den siste mnd.
 
For meg har jeg blitt gradvis dårligere, men så langt har jeg klart å holde den ut. Fungerer greit på jobb, men må ha masse mat, mandler, lovehearts og Bris tilgjengelig.
 
Vanligvis blir man dårligere tom uke 8, også begynner det å avta fom uke 10, men det er vel veldig individuelt også!
 
10+2, fremdeles kvalm og spesielt etter at jeg har spist. Tar afipran og spiser lovehearts flere ganger om dagen for å holde ut, tar det verste av kvalmetoppen for meg. Håper det går over snart.
 
Last edited:
Jeg har vært ganske jevnt småkvalm siden det startet rundt uke 6, ikke hver dag og noen dager verre enn andre. Ikke blitt merkbart verre og er nå 10+0:)
 
Jeg var kvalm hver dag fra uke 5 til uke 10 jeg også. Akkurat den dagen jeg ble uke 10, ble jeg noe bedre. Merker kvalmen fortsatt er der, men det er blitt bedre :D
 
Akkurat samme som et par andre her sier, jeg ble kvalm i uke 5 og har akkurat begynt å bli bedre (håper jeg) nå i uke 10.

Kvalmen holdt seg ganske jevn for meg i den perioden jeg var kvalm, med noen bedre og noen dårligere dager innimellom, men tror det hadde mest med hvor flink jeg var til å spise jevnlig og særlig til å få i meg frokost.
 
Her begynte oppkast og kvalme rundt uke fem seks. Er nå 10+1 ifølge mensberegning men den er der like fult og virker ikke til å ha planer om å roe seg med det første helt enda..


Redigert for å legge til at med første spydde jeg til fødselen, til og med på sjukehuset når jeg skulle Føde så kjenner meg alt annet enn optimistisk for at jeg skulle slippe det nå.... Åååårgh vil virkelig slippe det igjen.
 
Last edited:
Med storebror var jeg kvalm til ca uke 17, plutselig bare forsvant kvalmen.
 
Jeg ble først kvalm i uke 8, men igjen jeg ble skikkelig kvalm og fikk hele pakka.
De sier uke 8-9 er verst.
Jeg er straks 12 uker, men fremdeles såpass dårlig at jeg holder senga for det meste.
 
Ble dårlig og begynte å kaste opp i uke 6...har blitt litt bedre, men kaster fremdeles opp...er 10+4 om et kvarter :p
 
Er 10+0 i dag, og kvalmen er mye bedre. Deilig å slippe hypermesis! Håper jeg ikke blir verre igjen :)
 
Back
Topp