Hvordan er det med babyer og blitz?

hissigproppen

Forumet er livet
Er det bare å kjøre på og ta bilder i vildens sky, eller bør man unngå blitz mest mulig?

Det er ekkelt for mine øyne, så da er jeg brennsikker på at det er verre for dem... [&:] Ikke knips i vilden sky, ta et og et med litt pusterom i mellom hvert...
Og ikke helt oppi ansiktet på de, så går det nok bra! [:D]

ORIGINAL: Adrianna

Det er ekkelt for mine øyne, så da er jeg brennsikker på at det er verre for dem... [&:] Ikke knips i vilden sky, ta et og et med litt pusterom i mellom hvert...

Var vel egentlig det jeg tenkte...
hehe...

men nå som jeg allikevel sitter her så må jeg jo spørre, for sikkerhetsskyld...

så lenge de ikke blir blinde av et bilde med blitz, så kan jeg hvert fall ta et eller to [;)][:D]

ORIGINAL: hissigproppen FLODE

ORIGINAL: Adrianna

Var vel egentlig det jeg tenkte...
hehe...

men nå som jeg allikevel sitter her så må jeg jo spørre, for sikkerhetsskyld...

så lenge de ikke blir blinde av et bilde med blitz, så kan jeg hvert fall ta et eller to [;)][:D]

Det kan du nok trygt gjøre... [:D][:D]
De sover VEEEEELDIG mye i begynnelsen da, så det er jo bare å knipse i vei da... [:D] 

eneste jeg vet er at du skal unngå blits ved gulsott... i allefall det vi fikk vite når harald kom til.

anbefaler å prøve noen bilder uten blits om du har et bra kamera, de bildene kan faktisk bli veldig fine. mange ganger blir det for lyst med blitsen på på vårt camera. [;)]

Bruker ikke blitz uansett. Ser det på henne at hun synes det er ekkelt når besteforeldrene bruker det.

Begge tullene er meget vant til blitzen ikke tatt skade. Men om man har epelepsi skal man være forsiktig men ellers går det veldig fint [:D]

Mannen (som er "fotografen" i vår familie) tok alltid bilder uten blitz på små babyer, som han sier, sterkt for øynene deres. Nå har han fått ekstern blitz som han kan rette bort fra barnet (opp i taket eller noe sånn) så da gjør han evt dersom det er mørkt. Men foretrekker at der er godt nok lys til at han kan slippe.

Helt små babyer er nok ikke så glad i sterkt lys, og jeg skjønner dem godt...

Back
Topp