Hvordan er det i forhold til jobb når man skal på legetimer, ansvarsgruppemøter ol?

oslojente1980

Forumet er livet
VIP
Hvordan gjør man dette i forhold til jobben? Man må jo på disse timene. Trukket?

oslojente1980 skrev:
Hvordan gjør man dette i forhold til jobben? Man må jo på disse timene. Trukket?

Så langt har det ikkje vore eit problem for oss. Eg jobbar berre 50%, og har klart å få avtalt dei fleste møter til dagar der eg har fri. Må skaffe barnevakt til lille då, men har heldigvis foreldra mine som stiller opp. Berre eit par gongar har det blitt i arbeidstida, då har eg ikkje blitt trukke i løn så vidt eg kan sjå. Skal prøve å finne ut kva ein egentlig har krav på når det gjeld dette.

Ranveig R skrev:

oslojente1980 skrev:

Så langt har det ikkje vore eit problem for oss. Eg jobbar berre 50%, og har klart å få avtalt dei fleste møter til dagar der eg har fri. Må skaffe barnevakt til lille då, men har heldigvis foreldra mine som stiller opp. Berre eit par gongar har det blitt i arbeidstida, då har eg ikkje blitt trukke i løn så vidt eg kan sjå. Skal prøve å finne ut kva ein egentlig har krav på når det gjeld dette.

Skjønner. Jeg jobber 100%, så alle slike møter vil være i min arbeidstid. Greit å sjekke ut hva man har krav på. :)

Ja også kan man også søke om 10 ekstra dager hvis det et behov for det! Vi har fått beskjed fra HABU om at det er bare å si i fra så ordner de det, men vi har ikke trengt det enda!

Jeg har heldigvis en forståelsesfull arbeidsgiver, så jeg blir ikke trukket i lønn når jeg må på slike møter. Men i utgangspunktet er det slik i kommunen (min arbeidsgiver) at om man er borte mer enn halvparten av arbeidsdagen må man bruke egenmelding/sykt barn. Mannen min må bruke sykt barn-timer - men så får han skrive timer og ikke en hel dag slik det fungerer i kommunen som jeg jobber i.

Men det finnes også noe som heter opplæringspenger som man kan få fra nav dersom dette gjelder kurs eller opplæring/møter hos offentlig institusjon. http://www.nav.no/Helse/Sykt+barn+eller+familie/Oppl%C3%A6ringspenger

Og så har du jo rett på 20 dager ekstra "sykt barn"-dager som alenemor til et barn med spesielle behov.

Back
Topp