Hvordan er det i det hele tatt mulig?

Dramadama

Gift med forumet
Altså, vi har brukt kondom hver gang vi har hatt sex. Bortsett fra èn gang, men da tok jeg angrepille dagen etter.
Men jeg må ha blitt gravid noen uker før jeg tok angrepilla.

Nå sitter jeg og lurer på om jeg faktisk er det. Tror jeg er snart 6uker på vei, men jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt..

Hva er det egentlig disse graviditetstestene reagerer på? Er det mulig at jeg har forhøyede nivåer pga krøll med angrepilla?

Jeg har egentlig akseptert at jeg er gravid, jeg har bare vanskelig for å tro det ;)

Tror ikke disse angrepillene gir utslag på G-testene...
Tror nok du bare må akseptere at du er gravid.

Veeel, eneste som er helt trygt er å ikke ha sex. Jeg kom til på p piller og lillebror kom til verden med spiralen til mamma under armen. Kondomer kan sprekke....

Husk at kondomer e kun 99% sikre :p altså noen klare å bli gravide me og :p

her sitte eg me min kondombaby som snart e 10mnd nå :D
Ante fred å ingen fare eg, va mye svimmel å reiste t legen får å finna ut ka som va galt, joda du e gravid du sa hu då :) hehe

fikk litt sjokk ja!

så d e fult mulig :)

å di seie jo at ein negativ test kan vær feil men ikke ein positiv?

Graviditetstester kan bare slå ut på HCG, og det hormonet skilles kun ut ved graviditet, så ja, du er eller har vært gravid - dessverre er vel ingen prevensjon hundre prosent sikker

lenemor skrev:
Graviditetstester kan bare slå ut på HCG, og det hormonet skilles kun ut ved graviditet, så ja, du er eller har vært gravid - dessverre er vel ingen prevensjon hundre prosent sikker

nesten riktig.. Man kan få utslag ved bruk av div medisiner også..

Har forresten 1 angrepillebaby og 1 hoppe av i svingen lenge før de gik for ham baby :P 

sååååeh, alt er mulig..

Du vet sikkert at har du sex er det mulighet for å bli gravid. Naturens gang :)

Lillesnille skrev:
lenemor skrev:

nesten riktig.. Man kan få utslag ved bruk av div medisiner også..

Og ved ubalanse i hypofysen. Min enslige tante på 50+ år hadde det, forhøyet hcg og melkeproduksjon..Men tviler på at det er tilfellet med deg Dramadama 

Ikke for å skremme vettet at TS, men skiller man ikke ut HCG viss man har kreft også?

Sjakkruta skrev:
Ikke for å skremme vettet at TS, men skiller man ikke ut HCG viss man har kreft også?

Det gjelder visst gutter og testikkelkreft.

Når det gjelder angrepillen så er den bare 60 elle 80 prosent  sikker (husker ikke tallet i hodet) så ganske stor fare for å bli gravid selv om man har tatt den...

en graviditetstest viser ikke positivt feil med mindre det er noe produksjonsfeil. den kan vise negativt feil dersom det ikke er nok hormoner til å slå ut.

vanskelig for å tro det? du har hatt sex og ingen prevensjonsmidler er 100% sikkert... ikke noe mer hokus pokus enn det;)

Mrs Lutz skrev:

en graviditetstest viser ikke positivt feil med mindre det er noe produksjonsfeil. den kan vise negativt feil dersom det ikke er nok hormoner til å slå ut.

vanskelig for å tro det? du har hatt sex og ingen prevensjonsmidler er 100% sikkert... ikke noe mer hokus pokus enn det;)

Som skrevet over her kan både medisiner og en del hormonsykdommer gi positiv test. Jeg ble advart mot at jeg kunne få falsk positiv test av gynekologen når vi var prøvere pga hormonsykdommen jeg har. 

Men om du ikke har noe slikt eller går på medisiner så er du nok gravid. Dra til legen å få tatt en blodprøve, så får du iallefall et helt sikkert svar.

Niniel skrev:
Sjakkruta skrev:

Ahh da så.

Ja da får jeg bare innfinne meg med at jeg er gravid ;)

Det er egentlig litt morsomt, for vi skulle jo vente til høsten med å prøve på ny baby. Sist uke fortalte søstra mi at hu var gravid. Og nå viser det seg altså at jeg også er gravid. Og jeg tror det er under en uke mellom terminene våre :p

Tror mamma får det travelt med å strikke til de små da ja! Hehe.

Dramadama skrev:
Ja da får jeg bare innfinne meg med at jeg er gravid ;)

Det er egentlig litt morsomt, for vi skulle jo vente til høsten med å prøve på ny baby. Sist uke fortalte søstra mi at hu var gravid. Og nå viser det seg altså at jeg også er gravid. Og jeg tror det er under en uke mellom terminene våre :p

Tror mamma får det travelt med å strikke til de små da ja! Hehe.

Det blir jo sikkert kjempekoselig :) Gratulerer!!

Niniel skrev:
Sjakkruta skrev:

Når det gjelder angrepillen så er den bare 60 elle 80 prosent  sikker (husker ikke tallet i hodet) så ganske stor fare for å bli gravid selv om man har tatt den...

Angrepillen er 97% sikker tror jeg..., men sikkerheten avtar etter hvert døgn som går før den tas... 

Back
Topp