Hvordan er det best å bo?

• Trådstarter Trådstarter *BV addict*
  • Opprettet Opprettet
B

*BV addict*

Guest
Noen syntes det er viktig med gåavstand til byggefelt og sentrum og har det som plommen i egget med hus midt i byggefeltet med folk og hus på alle kanter.
Noen liker seg best å bo litt avsides for seg selv med noen få hus rundt omkring der man gjerne må kjøre 5-10 minutter til sentrum og byggefeltene.
Noen liker seg helt alene og vil bo i et hus som ligger langt fra alle andre og ikke syntes det gjør noe å kjøre et godt stykke til venner, butikker og byggefelt.

Hvordan bor du?
Er det slik du bor som er det beste for barna å vokse opp ? Er det drømmeplassen for både deg og ungene? Ja, nei, hvorfor??

Vi bor på småbruk hvor det er to hus på tunet. I det andre huset bor det en gammel koselig mann på 74år som er veldig hjelpsom. Han henter posten vår hver dag og bare flirer for hvert dyr vi drar med oss hjem. Haha. Han adopterte tilogmed den ene katten vår når den ville flytte inn hos han ;)

Rundt oss er det vel 4 hus, og det er to for mye! For det bor narkomane i to av de :-S

Men utenom det bor vi på drømmeplassen. Vi har ca 60mål jord som vi disponerer selv om noen år, så da blir det hest på a mor! :D

Og det er forresten 5min til nærmeste butikk og 10min til sentrum, og det er akkurat passe :)

bor i et helt nytt byggefelt ca 10 minutters kjøring fra bysentrum. har butikk, skole, barnehage innen gåavstand, og vi kan gå rett ut i turistforeningens stier i skogen utenfor huset! har det som ploooommen:) vi elsker å ha folk rundt oss da, fordi vi har lyst til at ungene skal få venner de bare kan gå rett bort til, og fordi vi også har mulighet til å gå rett bort til naboer(venner)! har fått mange gode venner innen 100 meters raidus!:) både vi og de små. Samtidig gror jeg en svær hekk da, eller den er på vei opp. godt med privatliv også:)

Vi bor på et småbruk
Stortrives, kan bare sleppe ungene ut og de leker og koser seg,behøver ikke å tenke på trafikken og slikt. Enneste som er dumt er at de må kjøres når de ska leke med noen, eneste ungene som bor her er våres og ungene til svigrina mi som er noen år eldre en unga våres.

Til tider så savner jeg litt det å gå til butikken og at ungene kune hatt mulighett til å ha venner uten å måtte kjøre, det var det jeg voskte opp med.
men er så deilig å vite at her får ungene virkelig utfoldt seg både med naturen og det å være med å hjelpe til med det som må gjøres, de bare elsker å være med på det vi gjør som å kappe ved, være med på jakt, drive nede på jorde og etc. Nå snakker vi om å skaffe oss en hest siden det er tomt i fjøse så er det ikke noe rpoblem å ha det

Vi bor på et nytt byggefelt og jeg elsker å bo her. I våt lille veistubb med 25 hus er det hele 37 barn i alderen 0-9år, og det er to til på vei, og det kommer nok noen flere i årene som kommer

Barna mine vokser opp slik som jeg drømte om da jeg var liten da vi bodde langt inne i skogen et stykke unna skole og venner. Var avhenging av å bli kjørt eller bussen som gikk en gang i timen. Sånn vil jeg ikke at mine skal vokse opp. Har max 5 min med kjøring til "sentrum", 10min til Lillestrøm og 20 min til Oslo. Vi bor landlig, men alikvel ikke så langt unna byen og min familie(jeg er fra Oslo).

**Emmeline** skrev:
Vi bor på et nytt byggefelt og jeg elsker å bo her. I våt lille veistubb med 25 hus er det hele 37 barn i alderen 0-9år, og det er to til på vei, og det kommer nok noen flere i årene som kommer

Barna mine vokser opp slik som jeg drømte om da jeg var liten da vi bodde langt inne i skogen et stykke unna skole og venner. Var avhenging av å bli kjørt eller bussen som gikk en gang i timen. Sånn vil jeg ikke at mine skal vokse opp. Har max 5 min med kjøring til "sentrum", 10min til Lillestrøm og 20 min til Oslo. Vi bor landlig, men alikvel ikke så langt unna byen og min familie(jeg er fra Oslo).

ja, sånn er det her også, altså ekstremt mange unger mellom 0 og 5 år! helt supert! elsker det livet om dagene/kveldene også da:) herlig idyllisk! landlig og fullt av unger på samme tid. litt bakkebygrenda bare med flere hus;)

vi bor ikke noe barnevennlig egentlig, har stygge glomma 50 meter unna og litt trafikk. men har 25 min gåavstand til byen. har alt av butikker 2-10 min unna med bil og føler vi bor sentralt.

går greit for en periode, men vi ønsker oss småbruk eller et hus med noen naboer rundt, men ikke helt inn i svarteste skogen heller.vil heller ikka ha naboer oppi hagen min.

Jeg syns vi bor i veldig fin avstand til bysentrum, under 5 min i bil, men drømmestedet er det ikke, mye pga naboene. Kan godt ha naboer, men de som bor rundt her er mye gamle folk, skulle ønske det var flere unge folk, gjerne med barn eller med barneplaner.
Mannen min kunne godt tenke seg å bor mer landlig, men jeg kunne gjerne bodd midt i sentrum hvis huset har stooor hage;) Så vi får se hvor vi ender neste gang vi skal bygge:)

Vi har nettopp flyttet inn i det nye huset vårt.
Vi har bygd på min svigerfar sin gård :)
Vi bor fint for oss selv, med svigerfar rett over en liten vei her...

Et par hundre meter lengre oppe, over et lite beite, ligger det et lite boligfelt med noen og 20 hus :) 
Vi bygde her for å komme nærmere flere barn, og nærmere skolen.

Det er ca 3 min til barnehagen, butikk og sentrum.
Stortrives! :D

Vi bor i en litt bortgjemt vei i et velgi koselig nabolag der naboene alltid hjelper hverandre om det trengs. Det er stabilitet i hvem som bor der også siden det kun er eneboliger. Og så er vi bare en 5 min spasertur unna butikken! Vi trives kjempegodt selv om vi er 20-30 min med bil unna arbeidsplassene våre. Men nå er ikke beliggenheten grunnen til at vi valgte dette huset, vi bor der fordi jeg vokste opp der. Så jeg er vel ikke akkurat objektiv, he he. Klart jeg trives der!

Jeg har selv vokst opp på en avsides plass og ønsker ikke det for mine barn, så for meg er drømmen et byggefelt eller andre tettbygde strøk med mange familier i samme situasjon som oss! :) Men forutsetningen er at man kan ha forholdsvis stor tomt da! Det er heller ikke aktuelt og bo i by for vår del, nettopp pga det med stor tomt. Og dessuten trives vi best i litt landlige omgivelser..

Vi bor ca 7 km utenfor byen, vi leier, men huset ligger på en veldig fin plass og tomta er stor, har ikke noen naboer helt inntil, det er enten veien, åkeren eller skog i mellom alle naboer. Liker det godt, men dumt når bilen streiker og vi ikke kommer oss inn til byen, går sjelden busser her, kun skolebusser, så går ingen inn til byen nå om sommeren så vidt jeg vet.

For en kjekk tråd når man sitter rolig på jobb en mandagsmorgen.

Jeg har selv vokst opp meget landlig til, var vel en klynge på 6 hus der vi bodde. 10 minutt i bil til sentrum, butikk og 4 km til skolen. Det var vel 1 annet av de husene det bodde jevaldrende barn i, resten var eldre unger og voksne.

Jeg hadde en drøm når jeg var liten om å bo i byggefelt. Alle vennene mine bodde like ved skolen i byggefelt og jeg måtte sykle eller ta buss for å komme dit. Ønsket at jeg bodde der og ikke i det hølet jeg følte jeg gjorde.

Derfor bor vi nå i byggefelt med våre to små. Når de blir større vil de nok ha mange å leke med rundt dørene. Det er 20 minutt å gå til byen. 1 minutt å gå til barnehagen. 5 minutt i bil til kjøpesenter og svigers.

Helt ideelt sett kunne det vært noe mindre bebodd, men noen hus likevel. Ikke mye hage vi har og ser rett inn til stua til naboen. Så i en drømmesituasjon hadde vi bodd et sted som er midt i mellom det vi gjør nå og som jeg vokste opp.

For meg er det viktigst at det IKKE bor folk i hagen min. Vi har kjøpt nytt hus som vi overtar på fredag, og der har vi nesten 7 mål tomt, som vi IKKE skal selge til utbyggerne som gjerne vil bygge leiligheter rundt huset vårt. Det er en stor enebolig, som ligger "landlig" til, men det er overhodet ikke øde - det kommer til å ta ungene 2-3 minutt å gå til flere hus i nabolaget med jevnaldrende barn. I tillegg tar det ca 20 minutt å gå til svigers, 30 minutt å gå til "sentrum" med stort kjøpesenter og alt vi trenger av butikker og resturanter (altså 2 og 3 min å kjøre) og 14 minutter å kjøre til byn. Mamma bor 5 min kjøretur unna.
Mannen er vokst opp i området, og mange av vennene våre (både med og uten barn) bor i passe gåavstand (5-15 min) rundt oss :)

For oss er dette et PERFEKT hus, med perfekt beliggenhet.

Bor i et byggefelt me gåavstand t kjøpesenter, ikea å mange forskjellige matbutikker
kunne ikke falt meg inn å ikke hatt mange naboer eller at eg måtte kjøra 30min for å komma t butikken som då og kansje stengte kl 17 kver dag :p

nei for meg e byen best :)

Vi bor i et rekkehus, med både lekeplass, barnehage, skole i gåavstand. Samtidig så bor det MASSE småbarnsfamilier i nabolaget. 
Skal vi ned til byen/sentrum tar det oss ca 15 min å gå. Har også et annet kjøpesenter på ca 20 min gåavstand.

Syns vi bor fint, har de fleste fasiliteter i gåavstand, noe som er supert for meg som elsker å gå fremfor å kjøre.

Vi bor i boligfelt men er siste huset på rekka så vi har en nabo på den ene siden bare og noen på andre siden av gata..på verandaen og bak i hagen har vi ikke noe innsyn Drømme plassen for ungene for her er det mange å leke med, de kan leke ute alene og gå til skolen alene..Vi bor i en liten kommune og det er ikke jeg så fornøyd med så når ungene er store flytter vi tilbake til Halden ja..vil bo mer sentralt jeg

Vi bor i byggefelt og jeg trives med akkurat den delen. At vi har et rævva nabolag er en helt annen sak. Skulle gjerne bytta ut omtrent samtlige naboer... hehe. 

Vi bor innerst i en blindvei i et boligfelt. Liker veldig godt plasseringen av huset og det er veldig stille og rolig her, men kun barnefamilier og eldre folk som naboer... Vi har skogen og lysløype som nærmeste nabo. Barneskole og barnehage (men sønnen vår fikk ikke plass der) i 3 min gangavstand, 5 km til nærmeste butikk, 10 min kjøring til Gardermoen/Jessheim, 20 min til Lillestrøm og 30 min til Oslo;) Det eneste jeg ikke liker er at det ikke er noe fortau/gangvei langs veien her;( Ellers trives vi VELDIG godt og har god kontakt med naboen som som rett ved siden av, de har barn på samme alder som David og vi deler på alle uteleker og har laget en felles sandkasse midt imellom tomtene våre;)

Selv vokste jeg opp i en blokkleilighet på oslo-øst og ønsker absolutt IKKE å bo slik igjen.. Aller helts ville jeg hatt et lite småbruk;D Liker meg nok best på landet ja..

Morellskatten skrev:
For meg er det viktigst at det IKKE bor folk i hagen min. Vi har kjøpt nytt hus som vi overtar på fredag, og der har vi nesten 7 mål tomt, som vi IKKE skal selge til utbyggerne som gjerne vil bygge leiligheter rundt huset vårt. Det er en stor enebolig, som ligger "landlig" til, men det er overhodet ikke øde - det kommer til å ta ungene 2-3 minutt å gå til flere hus i nabolaget med jevnaldrende barn. I tillegg tar det ca 20 minutt å gå til svigers, 30 minutt å gå til "sentrum" med stort kjøpesenter og alt vi trenger av butikker og resturanter (altså 2 og 3 min å kjøre) og 14 minutter å kjøre til byn. Mamma bor 5 min kjøretur unna.
Mannen er vokst opp i området, og mange av vennene våre (både med og uten barn) bor i passe gåavstand (5-15 min) rundt oss :)

For oss er dette et PERFEKT hus, med perfekt beliggenhet.

dette huset har jo virkelig PERFEKT beliggenhet da! gleder meg med dere:)

Back
Topp