Hvordan er det å få innvilget ks pga sete på Ullevål?

ActionPaction

Elsker forumet
Er det noen her som har fått innvolget ks på Ullevål pga seteleie?

Trodde man kunne velge det selv når det var sete jeg [:-] Hadde hvertfall nekta så langt jeg kunne å føde i sete..uansett å mange som har født i sete og sier det går bra..[;)]

Så jo på det sykehus serien på tv3, og der spurte gyn legen hva ho ville, han anbefalte fødsel men ho kunne velge[:-]

ORIGINAL: Rebecca85

Trodde man kunne velge det selv når det var sete jeg [:-] Hadde hvertfall nekta så langt jeg kunne å føde i sete..uansett å mange som har født i sete og sier det går bra..[;)]

Så jo på det sykehus serien på tv3, og der spurte gyn legen hva ho ville, han anbefalte fødsel men ho kunne velge[:-]

Jeg fikk beskjed om at siden jeg har født et barn før, og det kommende ikke ser ut til å bli mye større enn gjennomsnitt, så er det ingen grunn til ks.

Rent bortsett fra at underlivet mitt kommer til å bli som en utvaska tennissokk etterpå, tenkte jeg...

Har hørt at det er ganske ulik praksis rundt om når det gjelder akkuratt dette. Men det hjelper sikkert å "stå på krava"

ORIGINAL: ActionPaction

ORIGINAL: Rebecca85

Jeg fikk beskjed om at siden jeg har født et barn før, og det kommende ikke ser ut til å bli mye større enn gjennomsnitt, så er det ingen grunn til ks.

Rent bortsett fra at underlivet mitt kommer til å bli som en utvaska tennissokk etterpå, tenkte jeg...

Har hørt at det er ganske ulik praksis rundt om når det gjelder akkuratt dette. Men det hjelper sikkert å "stå på krava"

Ja det hadde aldri jeg gitt meg på..føde i sete høres helt j*vlig ut[&:]
De kan vel nesten ikke tvinge deg..skulle man tro da..skaff deg time på sykehuset så fort som mulig å skrik deg til ks[:D] det skal jeg..bare jeg får meg time, men ikke pga sete da[8D] men revner som fy under hver fødsel så jeg nekter å føde..[;)]

Kona til fetteren min har født i sete og sa det gikk kjempegreit. (Hun fødte tvillinger da, en vanlig og en i sete) De var rundt 3 kg tror jeg.

Ta kontakt med Ullevål, gjerne per brev og forklar situasjonen. Om det er noe spesielt som gjør at du vegrer deg fra setefødsel (ikke bare Sete=vondt, men mer hva dine tanker er rundt det hele)

Jegfikk veldig forståelse for mitt fødebrev og andre brevhenvendelser jeg sendte [:)]

Jeg fødte i sete siste fødsel, og det gikk kjempefint..! Måtte sy mye mindre enn med første mann..
Hodet på ungen er størst uansett, så den trenger ikke større plass om den kommer i sete..

Man får ikke velge det selv.. Man tar sete pelvimetri av bekken (røntgen av bekkenet) og hvis det er god nok plass der så får man som regel ikke KS.. Men er det "dårlig" plass så får man det.. Det er legene der som vurderer det ut ifra pelvimetrien og størrelsen på barnet[:)] Og så kommer det litt ann på psyken til deg som skal føde hvis du skjønner hva jeg mener[:)] Om man er livredd og angst eller om en rolig i forhold til det[:)]

Back
Topp