Hvordan er deres svigermor?

Lykkepjuska

Elsker forumet
Hehe.. Svigermor gleder seg selvsagt mye! Men hun har allerede begynt å "kreve" ting, som f. eks. at hun skal på død og liv ligge over de første nettene vi kommer hjem fra sykehuset. Og at jeg må vekke babyen to ganger om natta for å skifte og vaske babyen, for det gjorde hun med sine.

Ser ut som jeg må ta en kamp med svigers.. hmm..

Det hørtes ikke helt lovende ut! Hehe  
Det er nok lurt å ta den "kampen" først som sist ja.
Selv har jeg en veldig snill svigermor, men hun kan til tider være litt masete, og kan være flink til å komme med "råd" hvis hun mener det er noe vi gjør feil...
Men det går stort sett strålende nå som sønnen vår har blitt såpass stor, hun "prøvde seg" mer i begynnelsen. Men jeg merker jo selv at jeg henger meg mye mer opp i ting hun sier enn hva f.eks min egen mor sier, man er vel som regel mer hårsår når det kommer til svigermor.

Min svigermor er den beste Digger henne
Har ikke fortalt nyheten til henne ennå, men tipper hun blir kjempe glad<3

Svigermor er egentlig grei, men jeg tror vi berger oss litt på at mannen her har 4 søsken, og hun allerede har 6 barnebarn. Og at spesielt det ene barnet med sine to barn er litt "mammadalt", så hun har nok å henge fingrene i der. Samt at vi bor litt langt fra hverendre. Det som bekymrer meg er at hun er litt i overkant opptatt av mariusmønster på alt som strikkes Og det er ikke heeelt meg. Så jeg får være litt klar i talen dersom hun foreslår å strikke mariusbukse, mariusgenser, mariuskjole, mariuslue eller mariusteppe :-p Men nå vet hun enda ikke at vi venter på nytt, har vel valgt å ikke si noe enda, siden vi har mistet før og ikke orker så mye spørsmål om form og blødninger og UL før vi er litt mer trygg for at det går bra. 

Svigermor er veldig syk og lever nok ikke når den lille kommer, men hun er kjempe hyggelig og en god svigermor :) men hadde hun vært som din hadde hun fått høre klart at hun bestemmer ikke noe og det blir som vi vil :)

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg... Vi har en god tone, men jeg overlever ikke flere dager med henne. Tror jeg har hengt meg litt opp i ting som hun sier og gjør. Det som plager meg mest er at hun aldri har tid og ork til å være med sønnen vår, og klager alltid på at hun aldri ser han.. De gangene hun ser han er når vi kommer på besøk. 

Ros1 skrev:
Vet ikke helt hva jeg skal si jeg... Vi har en god tone, men jeg overlever ikke flere dager med henne. Tror jeg har hengt meg litt opp i ting som hun sier og gjør. Det som plager meg mest er at hun aldri har tid og ork til å være med sønnen vår, og klager alltid på at hun aldri ser han.. De gangene hun ser han er når vi kommer på besøk. 

Kan egentlig si det samme som her, bare skifte ut sønn med datter egentlig..

Og så kan jeg slenge med at jeg og svigermor satt å diskuterte alle vennene til meg og mannen min som venter både nr 2 og 3 nå, og som fikk første samtidig som oss, og da kom det kontant fra svigermor: Jeg har ingen planer om å bli bestemor igjen før etter at du er ferdig som student.
Jeg er ikke ferdig og pga dette så kommer det nok til å bli VELDIG lenge til jeg besøker svigermor nå og til de får vite om spiren i magen om det skulle vise seg at det går bra da...

Vet ikke hvordan svigermor kommer til å reagere når lille kommer til værden.
Hun kommer med gode råd, men er ikke slik å ville bestemme. Hun forstår at ting er opp til oss. Men med stesvigermor å svigerfar kan pipa bli anneledes. Her er de veldig raske med å si alt en gjør feil, og med mitt temperament kan det bli spennede ja... :P
Men her er det VI som bestemmer over VÅRE barn

min svigermor er verdens beste:) kunne ikke fått en bedre. vi bodde der i sommer fra vi solgte leiligheten, og til vi kjøpte hus 2 måneder senere. Var ikke problem en eneste gang, og på det meste var vi 9 stykk i hus, og et bad.. Hun er aldri påtrengende, masete eller krevende. Stiller alltid opp. Veldig glad i svigermor! 

Har en utrolig herlig svigermor jeg og, ville ikke bytta henne ut henne nei! :) Hun er blid støtt, og har en herlig personlighet.

Eneste minus er at hun har bevist at hun ikke klarer å holde kjeft, så hun var ute å plapra om at jeg var gravid til et vennepar av seg her i helgen som var. Hun ene jobber jeg sammen med, og jeg ville ikke at noen på jobb skulle vite noe før jeg hadde vært på UL 16. januar, tidligst! I tillegg klarte hun heller ikke å tie still om det til den kommende tante og onkel, så vi fikk ikke gleden av å fortelle det til dem.. (kommende tante er 12 år, og onkel 24, så er meget skeptisk til at lille tante klarer å holde kjeft og..) Så det har irritert meg en gooood del! Men hun fikk utrolig dårlig samvittighet, og unnskyldte seg 2-3 ganger når sambo tok d opp med henne, så da er det på en måte "greit", selv om jeg håpet en svigermor var til å stole på når det gjaldt å ikke fortelle slike ting videre.

Min svigermor er verdens beste. Stiller opp så godt hun kan/ orker. Klager ikke, syns barna våre er de snilleste i verden ;) Hun har jo en flokk men bare tre, snart fire under skolealder.

hu her er helt OK. hu har ikke førerkort så hu kommer seg ikke hit uten at vi vet om det. Svigermora di må få seg et par alvorsord... ikke snakk om at noen skulle ligge over her når vi fikk babyen vår. Å vekke barnet to ganger om natta? Det er faktisk ikke bra for utviklingen, sover babyen skal babyen sove. Det er ikke nødvendig å bytte bleie på barnet om natta med mindre det har bæsjet. Så hu må nok få opp øya for at utviklinga har gått framover siden hun hadde barn :) Lykke til =)

Sign!! ;) har erfaring :P

ToneKone skrev:
Det hørtes ikke helt lovende ut! Hehe  
Det er nok lurt å ta den "kampen" først som sist ja.
Selv har jeg en veldig snill svigermor, men hun kan til tider være litt masete, og kan være flink til å komme med "råd" hvis hun mener det er noe vi gjør feil...
Men det går stort sett strålende nå som sønnen vår har blitt såpass stor, hun "prøvde seg" mer i begynnelsen. Men jeg merker jo selv at jeg henger meg mye mer opp i ting hun sier enn hva f.eks min egen mor sier, man er vel som regel mer hårsår når det kommer til svigermor.

Her er det logisk nok ingen svigermor, og godt er det, "sliter" fortsatt med den gamle emoticon

Og så har jeg vel nok med min egen mor, som nok kommer til å kreve det samme som din svigermor, + en haug til. Bare å være streng fra starten av tror jeg emoticon

Har en veldig søt og snill svigermor som bare vil det beste. Det er ikke alt vi er helt enig om, men slik er det vel med alle. Føler meg veldig heldig med svigerfamilien min.

Svigermoren min er heldigvis veldig søt. 

Det blir hennes første barnebarn så hun gleder seg masse.

Syns heller svigerfar er litt spesiell. Han har ein litt spesiell væremåte. Ja ja det er noen sære i alle familier.

Huff da.
Min svigermor bor 2 timer unna oss, så spørs om ikke vi får overnattinger vi og.
Men husker jeg synes det var slitsomt med mamma med første barnet mitt, for hun kom inn og tok ungen om hun skrek, og da "hvil deg litt du.." og jeg følte meg sååå dårlig mor, at jeg ikke fikk til å trøste barnet mitt selv.

Vi bodde litt hos mamma i starten pga sykehuset jeg fødde på, men jeg trengte å komme meg hjem fort, når alt var i orden av ting og tang, men samtidig trengte jeg hjelp etter keisersnittet.

Men for all del, jeg orker IKKE svigermors mas rett etter jeg har fått barn, nei takk :) Det MÅ de respektere

Min svigermor er kjempe snill og hjelpsom! Hun vil oss bare det beste, selv om det kan bli litt i det meste laget noen ganger. Det tror jeg er fordi jeg er samboer med hennes yngste sønn som "attpåklatt"  Samboeren min er 16 år YNGRE enn sine 2 brødre så han er blitt bortskjemt ! Derfor tror jeg svigermor er slik som hun er imot oss. Hun styrer rundt, ringer VÆR morgen får å forsikre seg om at vi har stått opp å noen ganger lager hun til og med middag til oss uten at vi vet det. Plutselig ringer hun å sier kjøttsuppa er klar å at vi må komme innom å hente den, eller sender med samboeren min en pose med mat. Håper ikke hun tar veeeldig av når den lille kommer. Hun skal selfølgelig få hjelpe til om hun vil det, men jeg vil jo gjærne bestemme ting å klare ting selv :)
Jeg synes det er litt ekkelt å si imot henne på ting hun mener er anderledes enn hva jeg mener, men da jatter jeg bare med å gjør det alikevel på min måte. :) Hun vil jo tross alt bare vårt beste :)
Ellers er jeg veeeldig helldig med familien til min samboer. De er utrolig hyggelige alle sammen ! De ble også veldig glad når jeg fortalte om graviditeten. Virker som de gleder seg hele gjengen :)

Min svigermor er verdens beste svigermor. Vi snakker om alt mellom himmel og jord og er gode venner. Hun ble glad når hun fikk vite d, mn hun sa også at det var som forventet:P hehe

Har ei heilt fantastisk svigermor. Ho er hjelpsam og stiller opp for oss. Me går veldig godt ilag og er gode venner. Heile svigerfamilien min er heilt topp 

Back
Topp