Hvordan er deres rutiner med spising og soving nå?

Bamsemor

Gravid for første gang :)
Det beste er vel å legge de etter at de har spist?
Hvis vi står opp kl 08 vil hun ha frokost kl 09. Men hun er ikke trøtt før halv 11 ca. Hun gråter litt ved legging, men sovner greit. Hun vil ikke ha flaske før hun legger seg, så hun sover bare 30 min ca. Når hun har vært våken i 10 minutter vil hun gjerne ha ei lita flaske. Så blir det lunsj i 12-tiden, men hun er ikke trøtt igjen før 13.30. Da sover hun også bare 30-40 minutter. Jeg føler det kanskje hadde blitt lengre lurer hvis hun hadde spist rett før hun la seg, men jeg klarer ikke å snu det så det stemmer. Hun sover ikke mer enn 1,5 time kanskje iløpet av dagen, men hun sover 12 timer om natta.
Jeg kunne kanskje prøvd å gi henne noen skjeer med grøt før hun legger seg, men føler det blir småspising hele tiden.
 
Her våkner hun rundt 7 pga av storesøster. Opp og spiser og sovner igjen... sover til rundt kl 10. Opp spiser og leker litt og sovner i halv 12 tiden igjen... spiser litt når hun står opp og leker... er oppe til ca 3-4 sover en liten dupp og er våken til hun legger seg i 7-8 tiden. Spiser grøt ca i 6 tiden og får ei flaske før senga. Middag før middagsduppen
 
Hos oss har det vært at han våkner i 4-5 tiden og får pupp, sover igjen fra rundt 7-8. Første måltid blir i 9 tiden (grøt eller speilegg/brød). Han får grøt ca i 13 tiden, middag 16:30 og grøt litt før 18. Deretter blir det tannpuss, senga og pupp ca 18. Det er gjerne en kort 30-40min) lur i 11 tiden og 15 tiden, men ikke noe man kan stille klokka etter.

Jeg prøvde å mate oftere, men det ble bare tull, hyling og grining, og pupp på dagen har han sluttet helt med. For han er mellom 3,5 og 4 timer ideelt bortsett fra grøten til kvelds som kommer rett etter middag :)

De siste to dagene har han derimot vært skrubbsulten kl 7:30 og sover flat out fra 8-10!! Tror dette endrer seg hele tiden..
 
Vokner i 4-5 tida og får da pupp. Står opp rundt 7, vil ofte ha en pupp da også. Spiser grøt rundt 9 og så sover han dupp mellom 10-12. Spiser så lunsj, brødskive og frukt. Har en liten dupp i 15-tida. Middag rundt 16. Grøt og pupp i 7-tida og i seng 7:30
 
Våkner 07 ca, får pupp. Står opp i 8 tiden, frokost 08.30-09. Sover fra 09-09.30 til 11-12. Lunsj (grøt/brød/smoothie/frukt) 12-13. Pupp før hun sover siste lur fra ca 14-15. Middag ca 16-16.30. Kveldsmat ca 18-18.30 og pupp før hun legger seg ca 19. Alt er ca fordi det avhenger av når hun våkner på morgenen og hvordan hun da sover resten av dagen.
 
Opp et sted mellom 05-07, også er det 1 time lur... Fram til kl 09-10 får han pupp hvis han er sulten.

Kl 09-10: frokost (grøt), vitaminer/tran

Kl 11-12: 1 time lur, pupp når han våkner.

12-13: lunsj (brødskive)

14-....: lur, helst 2 timer. Pupp når han våkner.

Ca 16: middag (litt grønnsaker, frukt).

18: aftengrøt.

19: pupp og seng.

Det er på kvelden og natt han tar mest pupp, på dagen så er det bare litt:)
 
Ingen rutiner unntatt på legging om kvelden :p
 
Back
Topp