Hvordan er deres netter?

Linus84

Flørter med forumet
hei!
Lurer på hvordan deres kvelder og netter er og hvordan babyen sover. Når begynner dere med kveldsstellet? Hvor lang tid tar det før babyen sovner? Ikke minst- hvordan får dere babyen til å sovne? Hvor lenge sover h*n om gangen og når begynner dagen?
Vår er veldig urolig om kveldene, griner gjerne fra 17/18 til 24/01 før hun sovner. Har riktignok små sove- og hvilepauser, men går rett over på grining igjen. Og etter å ha sovna rundt 24/01, våkner hun gjerne rundt 03 og så igjen 05/06. Åh, gleder meg til denne perioden er over... :wtf:

Jeg legger henne på likt med oss. Då har hun riktignok hatt to tre gode hviler i vugga før den tid. Ca ifra 18-19 er hun veldig trett. Ammer og sovner som regel fint da, evt med litt kos og byssing. Når vi legger oss så ammer jeg henne i søvn. Hun kan kave litt på kvelden i stua spesielt om vi har besøk. Så er ikke lenge til vi skal prøve å legge henne på soverommet,før vi legger oss.

hei!
Lurer på hvordan deres kvelder og netter er og hvordan babyen sover. Når begynner dere med kveldsstellet? Hvor lang tid tar det før babyen sovner? Ikke minst- hvordan får dere babyen til å sovne? Hvor lenge sover h*n om gangen og når begynner dagen?
Vår er veldig urolig om kveldene, griner gjerne fra 17/18 til 24/01 før hun sovner. Har riktignok små sove- og hvilepauser, men går rett over på grining igjen. Og etter å ha sovna rundt 24/01, våkner hun gjerne rundt 03 og så igjen 05/06. Åh, gleder meg til denne perioden er over... :wtf:
Vi hadde de ganske likt som du beskriver frem til lillegutt ble 5 uker. Plutselig sov han fra kl 23 til et sted mellom 05 og 07 , får en flaske og sover videre til 08/09. Bruker ca 15-30 min med byssing/trilling før han sovner. Der er så klart noen netter hvor han roter og har magevondt, og da sover vi lite. Hvor gammel er din?

Her sover lille nesten hele dagen, våkner i 20-21 tiden, og er våken til 1:30 [emoji15] (legger han samtidig som oss i 23 tiden, men ender med å sitte å bysse og vugge og amme frem til 01:30. sover til 4, ammer og bleiebytt, sover til 7, ammer og bleiebytt og sover til 10. Da står vi som regel opp :)

Håper døgnrytmen snur etterhvert som tiden går (han er 4 uker nå).

Hun er våken i 2-3 timer før legging, det er mye amming i disse timene. Legges mellom 22-24 et sted. Trenger ofte at vi stryker henne på nesa eller holder henne i hånden for å sovne. Sover da mellom 4 og 5 timer som oftest før mat, og sover dermed rundt 3 timer igjen før mat. Etter dette sover hun fram til ca 9-10. Er 5 uker.

Foreløpig legger hun seg samtidig med oss i 23-00-tiden og vi tar kveldsstellet samtidig med vårt. Hun sover mye om natten og frem til 12-13 og er derfor mye våken, og ofte ganske urolig, om kvelden. Vi skulle gjerne fått henne til å sove litt tidligere men det går ikke. Hun ligger stort sett mellom oss en liten stund først og da sovner hun som regel ganske fort på egen hånd. Noen ganger sovner hun mens hun spiser. Når vi legger oss til å sove legger vi henne over i sprinkelsenga og da sover hun videre. Noen ganger våkner hun men da roer hun seg kjapt igjen så fort vi slår av lyset. Hun sover til mellom 4-6 (det har blir lenger og lenger de siste dagene), spiser og sover videre til 10-11. Nettene er vi så langt veldig fornøyd med :) Hun er 8 uker og sånn har det vært siden dag 4-5 mer eller mindre.

Jeg legger henne på likt med oss. Då har hun riktignok hatt to tre gode hviler i vugga før den tid. Ca ifra 18-19 er hun veldig trett. Ammer og sovner som regel fint da, evt med litt kos og byssing. Når vi legger oss så ammer jeg henne i søvn. Hun kan kave litt på kvelden i stua spesielt om vi har besøk. Så er ikke lenge til vi skal prøve å legge henne på soverommet,før vi legger oss.
Hvordan ser en typisk dag hos dere ellers ut? Kanskje vår blir overtrøtt..sånn som i dag stod vi opp rundt 8, trillet en times tid rundt 10:30 og da sov hun til ca 15:00. Så dro vi på kjøpesenter og der sov hun et par timer. Hadde vært våken cirka en times tid før kjøpesenter. Og så begynte hun å skrike på veien hjem i 18-tida. Er det noe jeg gjør særdeles feil? Hun er seks uker i dag. Lar henne sove ut lenge på dagen for man skal vel så små babyer sove når de føler for det?

Vi hadde de ganske likt som du beskriver frem til lillegutt ble 5 uker. Plutselig sov han fra kl 23 til et sted mellom 05 og 07 , får en flaske og sover videre til 08/09. Bruker ca 15-30 min med byssing/trilling før han sovner. Der er så klart noen netter hvor han roter og har magevondt, og da sover vi lite. Hvor gammel er din?
Seks uker i dag. Føler vi ikke har noe særlig forskjell på dag og natt- utover at hun faktisk sover bedre på dagtid! Og når hun våkner om nettene kan det ta lang tid før hun sovner igjen. Og våkner også kjempelett:/

Mye uro på kveld som begynner mellom 19-21. Hun må holdes og bysses frem til mellom 1-3 ikke uansett hvor mye eller lite hun har sovet på dagen. Prøver å ta kveldsstellet i 20-21 tiden. Stort sett er hun utslitt og bysses i søvn i armene våre før vi legger henne i sin seng. Lite rutiner og har ikke stresset med å få det inn da det nok er for tidlig her.
Hun sover Max 3 timer om gangen men siste ukene har hun sovnet fortere igjen etter amming. Første 6 ukene kunne hun være våken en time etter mat før hun sovnet igjen også sov hun bare 2 timer før det var ny runde

Mye uro på kveld som begynner mellom 19-21. Hun må holdes og bysses frem til mellom 1-3 ikke uansett hvor mye eller lite hun har sovet på dagen. Prøver å ta kveldsstellet i 20-21 tiden. Stort sett er hun utslitt og bysses i søvn i armene våre før vi legger henne i sin seng. Lite rutiner og har ikke stresset med å få det inn da det nok er for tidlig her.
Hun sover Max 3 timer om gangen men siste ukene har hun sovnet fortere igjen etter amming. Første 6 ukene kunne hun være våken en time etter mat før hun sovnet igjen også sov hun bare 2 timer før det var ny runde
Okey, ikke helt ulikt oss med andre ord. Godt å høre at det er flere i samme situasjon. Takk :love7

Hvordan ser en typisk dag hos dere ellers ut? Kanskje vår blir overtrøtt..sånn som i dag stod vi opp rundt 8, trillet en times tid rundt 10:30 og da sov hun til ca 15:00. Så dro vi på kjøpesenter og der sov hun et par timer. Hadde vært våken cirka en times tid før kjøpesenter. Og så begynte hun å skrike på veien hjem i 18-tida. Er det noe jeg gjør særdeles feil? Hun er seks uker i dag. Lar henne sove ut lenge på dagen for man skal vel så små babyer sove når de føler for det?
Jeg tenker at søvn avler søvn og lar henne sove så mye hun vil. Men har tenkt tanken at hun kanskje burde sove mer/mindre noen ganger men de er for små til å forvente noe søvnmønster allerede nå. Er vel 3 mnd en kan forvente å begynne på noe mer regelmessig.
Vi står opp ca 10 tiden. Hun sover i 11-12 tiden frem til ca 13 så sover hun og fra 14-15 og frem til 16. Så sover hun fra 18-19 og da er det ofte tyngre søvn. Triller tur midt på dagen som regel så sover hun best og lengst da. Prøv deg frem,og la babyen sove og regulere seg selv. Ingen dager er like :happy:

Her varer hans natt ca 22-8/9. Da spiser han en gang i mellom 3-5, og kanskje en gang på morgenen :)

Har stort sett 3 lange dupper i løpet av dagen på 2-3 timer hver.

Bruker opp mot 45min på å legge i vugga nå.

Han legges når jeg legger meg (mannen er lengre oppe), så her er han seng rundt 22.00 tiden . Ammer han i søvn. Av og til kan jeg amme og så gå opp igjen, men det er sjeldent.
Sover da sånn ca fra 22-01 (tror jeg, ser aldri på klokka om natten ), ammer noen ganger og skifter bleier og så sover vi til 07-07.30. Må da opp med storebrødrene for å få de i barnehagen osv. På dagtid kan han ha en lang økt, men sovet for det meste små økter om gangen. Det lengste han har sovet på dagen sammenhengende (alene) er 1,5 t,så ikke så lenge :D Han trenger mye kroppskontakt, og våkner fort når jeg legger han ifra meg...

Okey, ikke helt ulikt oss med andre ord. Godt å høre at det er flere i samme situasjon. Takk :love7

Jepp det virket veldig likt! Alltid godt å høre at man ikke er alene! Vi har jo prøvd osteopat så håper vi kan få litt roligere kvelder snart! [emoji173]️

Vi legger oss mellom 21-23, og da er hun alltid lys våken, skriker masse og er vanskelig å roe.
Kan bruke alt fra 1-3 timer på å sovne da.
Men når hun da sover, kan hun sove 3-5 timer, og på natten er hun lett å legge igjen.
Frem til 10 tiden om morgenen, hvor hun gjerne er våken igjen.

Jeg tror ikke du gjør noe feil! Babyer er vel bare litt irriterte av og til..[emoji4]Ikke alltid så enkelt å vite hvorfor! Min kan f.eks være irritert når han våkner: kanskje han er varm, kanskje han basker litt med søvnen, litt sulten, hvem vet [emoji28] gjør så godt jeg kan for å finne ut av det, så går det som regel bra til slutt! For vår del er det viktig at han får nok søvn i løpet av dagen :)

Våken på kvelden frem til ca 21. I mellomtiden har han som regel spist tre flasker og fått øva på å ligge på magen. Men da sovner han stort sett for natta. I natt har han vært urolig da han har hatt vondt i magen, ellers våkner han for mat hver 3.time ca :-) sover til kl 06 eller 08... alt etter som... :-)

Ammer ca 1930-20-20.15, vasker han og har på pysj og legger han klokka 21 :-) Sover til 02 eller 06, alt ettersom i forhold til hvor mye han har spist på dagen :-)

Ammer og legger henne samtidig som meg selv, i 23.00-tiden. Da sover hun i 3-5 timer. Hvis vi ikke skal følge til bhg og skole sover vi ofte til nitiden.

Blir lagt mellom 22-23. Får mat i 22 tiden. Her bare legges han i sengen og så sovner han selv. Liker godt å få ligge litt i fred etter mye kosing og bæring på dagen. Da sover han gjerne til 06:30 får mat og sovner igjen til rundt 10-11 da vekker vi han.

Back
Topp