• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Hvordan er deres blodtrykk?

Neptun80

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Selv har jeg alltid ganske lavt blodtrykk, men spesielt nå. Fastlegen sjekka flere ganger på forrige kontroll, og virket forbauset over hvor lavt det var. Beste han fikk var 90/60. Er mye svimmel og bl.a. dusjing, å stå lenge eller reise seg fort, er risikosport her i gården:-o . Trikset var vel å drikke myyye, men vet ikke om det er bedre. Får se på tirsdag til jordmorkontrollen.
Flere som er i samme båt?

Her er det omvendt. I forrige svangerskap spratt det plutselig med svangerskapsforgiftning og alt.
Foreløpig ligger det godt innenfor normalen, men jeg blir fulgt opp tett.

Jeg har lavt blodtrykk. Det laveste det har vært er 88/60. Fikk også beskjed om å drikke mye og ikke stå for lenge oppreist.

Jeg har høyt blodtrykk til vanlig. Ca 140/90 har det ligget på de to forrige svangerskapene, så nå har jeg egentlig lavt til meg å være , ligger på 120/70.

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Ligger også stort sett på 90/60 og er svimmel. Har vært sånn alle 3 svangerskapene, uten at det er noen mangler på blodprøvene. Må bare ta det med ro og drikke masse. Og så ordner det seg når jeg føder:-)

Mitt ligger rundt 115/75. Høyeste og laveste målt dette svangerskapet er 121/75 og 106/73.

Jeg har lavt blodtrykk uansett graviditet eller ikke. Kan bli fort svimmel når jeg reiser meg. Hjelper å drikke og spise regelmessig for meg :)

143/83 sist kontroll.. Hatt lavt frem til da.

Termin 22 Desmeber 2014
Venter Gutt

Bruker App

Selv har jeg alltid ganske lavt blodtrykk, men spesielt nå. Fastlegen sjekka flere ganger på forrige kontroll, og virket forbauset over hvor lavt det var. Beste han fikk var 90/60. Er mye svimmel og bl.a. dusjing, å stå lenge eller reise seg fort, er risikosport her i gården:-o . Trikset var vel å drikke myyye, men vet ikke om det er bedre. Får se på tirsdag til jordmorkontrollen.
Flere som er i samme båt?
Jeg har slitt med lavt blodtrykk siden puberteten. Var veldig lavt i starten av svangerskapet. Nå er det bra. Leste litt rundt på nettet. Kom fram til å drikke mye vann. Merker tydelig at når jeg ikke drikker nok vann. Er blodtrykket lavt og magen treig. Og er ikke helt til stede.

Leste også at salt binder vann til kroppen. Vi får i oss mye salt gjennom maten her i norge. Men jeg bruker omtrent aldri salt. :s så jeg begynte med litt salt maten. Når det ikke er tiøsatt fra fabrikk eller er hjemmelaget mat. Ikke mye. For vil jo ikke skape motsatt effekt. Funket fint for meg. Men salt skal man være forsiktig med sånn uansett.

115/65 ved sist kontroll. Helt normalt fikk jeg høre :)

Stadig lavt her også. Men det er ikke farlig med lavt, bare ubehagelig. Vær glad du ikke har høyt :)

Tre blir fire til jul :)

Første kontroll hadde jeg blodtrykk på 80/40, gikk konstant svimmel. Nå er plutselig blodtrykket mitt på 140/80

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg slet med høyt blodtrykk i sist svangerskap (svangerskapsforgiftning)
Og har de siste 4 kontrollene starta trenden med forhøyet blodtrykk igjenn. Men enda ikke så veldig høyt at det er bekjymring :) blir godt passt på!

Jeg har hørt lakris (ifa foreksempel) skal være økende blodtrykket, noen som har prøvd det?

Pleier å ligge på 90/50. Slitsomt, men er heldigvis ikke farlig. Har kjøpt støttestrømper etter tips fra jordmor og det hjelper :-D

Du har høyt i forhold til meg, Neptun80 :)

Jeg fikk målt det til 80/55 og 85/50 (forskjellige ganger) hos lege og jordmor. Fått beskjed om å spise mer lakris, mer salt mat, drikke ofte og ha med noe å spise på i veska.

Veldig godt tegn å ha lavt blodtrykk i svangerskapet fordi høyt blodtrykk= svangerskapsforgiftning og farlig.

Jeg målte selv i dag (kjøpte digital blodtrykksmåler for noen hundrelapper på apoteket) og da lå det på 87/50. Ganske jevnt i forhold til hva jeg har målt hos legen og hos jordmor. Tror det er en stor del av grunnen til at jeg har så lite energi og er så sløv

Vanligvis (når jeg ikke er gravid) har jeg et blodtrykk på 105-110/60.

Alltid fått høre at det er ekstremt gunstig helsemessig, lavere risiko for hjerte- og karsykdommer. Det er høyt blodtrykk som er farlig. Så tror ikke vi bør bekymre oss :) Bare spise, drikke og sette oss ned om vi blir svimle.

Du har høyt i forhold til meg, Neptun80 :)

Jeg fikk målt det til 80/55 og 85/50 (forskjellige ganger) hos lege og jordmor. Fått beskjed om å spise mer lakris, mer salt mat, drikke ofte og ha med noe å spise på i veska.

Veldig godt tegn å ha lavt blodtrykk i svangerskapet fordi høyt blodtrykk= svangerskapsforgiftning og farlig.

Jeg målte selv i dag (kjøpte digital blodtrykksmåler for noen hundrelapper på apoteket) og da lå det på 87/50. Ganske jevnt i forhold til hva jeg har målt hos legen og hos jordmor. Tror det er en stor del av grunnen til at jeg har så lite energi og er så sløv

Vanligvis (når jeg ikke er gravid) har jeg et blodtrykk på 105-110/60.

Alltid fått høre at det er ekstremt gunstig helsemessig, lavere risiko for hjerte- og karsykdommer. Det er høyt blodtrykk som er farlig. Så tror ikke vi bør bekymre oss :) Bare spise, drikke og sette oss ned om vi blir svimle.

Oi, det var lavt ja. Har vanligvis lavt blodtrykk så jeg tror ikke det er så ille at det er ekstra lavt nå. Får ofte spørsmål om jeg er godt trent pga blodtrykket, men det tror jeg nok ikke jeg kan si at jeg er, hehe.
Ja det er nok bedre med lavt enn høyt blodtrykk.
Føler det har blitt bedre nå siden jeg har vært flinkere til å drikke og spise litt IFA (tips fra jordmor). Er ikke så ofte svimmel nå :-)

Jeg hadde 100/60 idag. Hadde samme sist gang. Plutselig var det sinnsykt høyt og sf var ett faktum:eek: Så er like spent hver gang jeg skal måle. Skjønner det er slitsomt, men vær glad for at det er så lavt:)

Back
Topp