Hvordan er deres 4 åring?

Pallar

Elsker forumet
Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg føler min er mye mere annerledes enn andre barn i samme alder.

Han kan være god som gull, å komme med klemmer og si at han er glad i meg. Spørre om jeg vil komme å sitte litt sammen med han osv.
MEN sånn ellers, så kommer han aldri når jeg sier det. Dette blir jo slitsomt under morgenstresset. Først må jeg bære han inn på badet, fordi han nekter å kle på seg. Så må jeg bære han inn i gangen, fordi han nekter å ha på seg jakke å sko. Så må jeg omtrent bære han inn i bilen også, fordi han bare stenger ørene når jeg roper på han.

I dag måtte jeg bære han ut av dusjen, fordi han fåretrekker å sitte igjen å leke å fryse etter at jeg har slått av vannet. Middag er det ikke snakk om, med mindre det er pølse.
Han er som regel flink til å rydde, men det er fordi jeg velger å ta bort favorittleken hans hvis han ikke hører etter.

Jeg kjenner jeg blir sliten av å gå å mase heeeele dagen. Er deres også slik? Og evt når slutter de å være slik? Føler har har hatt konstant trassperiode siden han var 2 år.

Har en treåring, men jeg syns det du skriver er veldig mye likt på hvordan vi har det i hverdagen. Slitsomt. Også er hun ekstremt god på å argumentere, og diskutere med en treåring syns jeg er veldig kjedelig

hva er konsekvensene hvis han ikke hører etter? blir han båret RETT ETTER han ikke hører etter eller er det et lite smutthull han kan utnytte med at han får leke litt til og litt til om han ikke kommer med en gang, før du bærer han?

Hva med å bære han i bilen i pysjamas da?Tror jeg ville sagt fra hva jeg ville han skulle gjøre,også fulgt opp med å spørre om at han ville gå i barnehagen i pysjamasen.Vet ikke om det ville være preventivt.Du kan jo forklare han at du får så kjempelange armer av å skulle bære en så stor gutt...Ellers tror jeg nesten dere må tidligere opp,og forberede han kanskje dagen før på hva han skal gjøre på morgenkvisten.Jeg hadde mest sannsynlig sagt at hvis han skulle ha pysjamas på tur til barnehagen,så skal jeg også....

Back
Topp