Hvordan er deres 4åringer?

Looney

Forumet er livet
VIP
Som person?
Er de aktive eller rolige?
Leker de fint alene eller må de aktiveres?
Hvordan er det mot eventuelle søsken?
Hvordan er de mot dere foreldre?
Frekke i munn eller alltid like hyggelige?

Som person?
Er de aktive eller rolige?Han er en god blanding egentlig. Makk i rompa ofte, men kan og sitte i fanget og kose eller sitte i en stol under teppe og se tv[:)]

Leker de fint alene eller må de aktiveres? Leker mest med lillebror da, så trenger ikke så mye å aktiviseres

Hvordan er det mot eventuelle søsken? Han elsker og terge på bror sin[:-] men nå har lillebror begynt å ta igjenn, så er rene slosskampen mange ganger[X(]

Hvordan er de mot dere foreldre? Liker nok godt å teste meg ut på alle mulig måter, men jeg er streng, så han vet egentlig at det ikke funker[8D]

Frekke i munn eller alltid like hyggelige? Faktisk veldig hyggelig. Takker alltid om det er noen han får[:)]

Ellers er han en veldig blid gutt. Og han snakker ikke i munnen på andre, da slutter han og snakke og venter[:)] Han gir bort både klemmer og nuss.
Men han kan og bli sint. Da springer han inn på sengerommet sitt og smeller med døra[8D] (fått høre det er noe han har arvet av mor si[X(])

Men jeg er kjempe stolt og glad i den lille luringen min

ORIGINAL: Looney

Som person? Empatisk, men likevel litt egosentrisk til tider. Snill, kosete, masete, en skikkelig herlig godgutt!![:D]
Er de aktive eller rolige? Aktive så lenge det er noen andre å leke med, men sitter fint og spiller eller lignende
Leker de fint alene eller må de aktiveres? Leker egentlig fint alene, men av en eller annen grunn ikke hjemme![8D][X(]
Hvordan er det mot eventuelle søsken? Stesøsken... deler veldig på lørdagssnop, men kjemper for noene leker.  Egentlig veldig glad i dem, men liker å prøve seg[;)]
Hvordan er de mot dere foreldre? Veldig kosete, spør mye. Vet at mors ord er lov, men er inni en test periode nå...
Frekke i munn eller alltid like hyggelige? Som oftest veldig hyggelig og høflig, men siste ukene har det kommet noen gloser når han er på sitt sinteste ("bæsjemamma, dustemamma, feitemamma[8D][>:]) Jepp, kommer ikke langt med en slik holdning for å si det slik[;)]

Men alt i alt en sunn gutt som vet hvor grensene er, men som vokser og vil prøve dem ut. Jobber litt med å kontrollere sinne og snakke om det istedenfor å reagere... det er vel det som er fokuset for tiden![:)]

osv....

Som person? En veldig empatisk og god gutt, men med temprament.
Er de aktive eller rolige? Nicholas er veldig aktiv og har mark i rompa omtrent hele tiden. Har merket det ekstra godt de siste månedene da han kun har gått 60% i bhg og ikke bruker nok energi i bhg alltid. Da er han høyt og lavt her hjemme.
Leker de fint alene eller må de aktiveres? Nicholas er veldig flink til å leke alene her hjemme, både ute og inne. I bhg trives han best om han leker sammen med noen.
Hvordan er det mot eventuelle søsken? Veldig kosete mot lillesøster, men hender han moser mer enn han koser. Må liksom klå og pelle på henne så det blir mye nei og ikke om dagen[>:]
Hvordan er de mot dere foreldre? Hører stort sett på hva som blir sagt, og oppfører seg ordentlig. Tester litt grenser om dagen, men vet godt hvem som er sjefen her hjemme.
Frekke i munn eller alltid like hyggelige? Hadde en periode han var ekstremt frekk, men det har gitt seg helt og det er sjelden det sies noe stygt nå.

Må legge til at Nicholas er meget pratsom og prater på innpust og utpust hele dagen[:)][:)]

Mammas godgutt som synes det til tider er uvant å være storebror og dele oppmerksomheten tror jeg[:)][:)]

Morsomt å høre hvordan de andre oktober barna er[:)][:)]

Shopoholic: hos min Nicholas puttet de på langt mer enn en 5'er tror jeg[:D][:D]

Som person?
Det har blitt sagt at Ida har arva utseende til pappan sin, og personligheta til mora si. Hun er snill med mindre unger, trivelig, pratsom - men kan godt sitte i sine egne tanker også (og da dukker det opp mange rare spørsmål). Hun er veldig ivrig på å passe på andre, det være seg babyer og dyr, og meg. Masete, trassete, litt fjortistendenser innimellom.

En fin balansegang. Typisk jente, kanskje...

Kan ikke huske sist jeg aktiviserte henne. Hun leker veldig fint alene, og sammen med lillebror. Samme i bhg, hun leker fint med alle de andre ungene, men kan også velge å være litt alene.

Søskenkjærligheten blomstrer! [:)] Hun er så glad i lillebror, passer veldig på, kan sitte lenge og bare se på han, før hun kommenterer at "se så små hender han har, mamma!", eller "åh, Tobias er sånn en fin liten mann altså!". Men joda, de krangler og sloss minst en gang om dagen.

Meg tester hun konstant. Hun trasser, maser, prøver å gå over grensa. Sambo er hun bare snill mot, det er som to forskjellige unger. Men samtidig har hun det beskyttelsesgreia mot meg også, om feks sambo er teit og jeg sier i fra, så tar hun alltid min side, uansett hvor (u)saklig jeg er.

Begge deler [;)] Mye er "dritt" for tiden, feks at hun er "drittsulten". Og jeg er jo bæsjemamma og har baby i magen min fordi jeg er så tjukk, og sjefen på treningssenteret er fise*******. Heldigvis er sistnevnte sporty og kaller henne prompeIda tilbake... [8D]

Som person?
Snill, omtenksom, rolig, tidvis litt sjenert, sladrete, full av humor, ettertenksom, litt dramatisk, livlig fantasifull og jålete. [:D]

Både og, typisk jente som Skrållan sier. Er aktiv i barnehagen men mer rolig hjemme. Hun skravler men bråker og roper ikke.

Både og. Av og til maser hun på meg men stort sett underholder hun seg fint selv. Lever seg godt inn i lek med dukker.

Hun er veldig snill mot Sivert. Av og til syns hun jo at han er plagsom og "teit" lillebror men storst sett bare koser hun med ham og er veldig omtenksom og beskyttende.

Vi har innimellom trass-runder hvor hun tester grenser men hun vet hvem som bestemmer ja.
Hun er veldig mammadalt, kommer nok av at vi helt fra hun var baby kom inn i en sånn dårlig sirkel hvor det alltid var jeg som tok meg av henne. Pappan er jo litt arbeidsnarkoman og da hun var mindre var det tidvis ekstremt mye jobbing på ham. Og siden da har vi ikke blitt kvitt denne mammadalt greia.

Hun banner ikke og tør ikke være frekk i munnen mot meg. En gang sa hun "jeg hater deg" til meg. [&:] Det var første og siste gang, hun skammet seg så inderlig og angret fælt.... Oppmuntrer henne til å være høffelig, huske å takke og hilse på folk. Men det er jo ikke alltid like lett. [;)]

ORIGINAL: Shopoholic

ORIGINAL: Looney

Shopoholic: hos min Nicholas puttet de på langt mer enn en 5'er tror jeg[:D][:D]

*puhh* Godt det er fler av dem, jeg får mark noen ganger altså. Han slutter ikke og prate og rundt middagsbordet snakker han HELE tiden - drømmer om stille middag [8D]

SÅnn er det her og. Vi andre kommer ikke til ordet[&:] Og N rekker omtrent ikke å spise fordi han har så mye som må fortelles. Og da gjerne noe vås[&:][&:] Han får gå fra bordet når han har spist ferdig og da kan vi anre dele våre opplevelser for dagen[:D]

Som person?
Snill, tenkende, rolig, veslevoksen, visstnok den som tar seg av de små hvis de er lei seg feks i barnehagen, av og til sutrete for ingenting, trygg på andre og tar ikke lang tid før hun snakker med de.

Ganske rolig. Er med på løping og herjing som andre setter i gang, men har aldri tenkt at hun er spesielt aktiv.

Leker veldig bra alene.

Snill med søskenbarna, og med magen[:D] Er veldig spent på hvordan hun blir når babyen faktisk kommer.

Bortskjemt av mormor, så der vet hun at hun får viljen sin. Godtar bra at det er mer grenser hos det andre settet med besteforeldre heldigvis[:D]

Ikke frekk nei. Det verste hun har sagt er at jeg skal aldri være glad i deg mer. Ikke så moro det da, men vet at det ikke stikker så veldig dypt.

Som person? veldig veslevoksen.. og kan alt selv..
Er de aktive eller rolige? veldig aktiv ja [:)]
Leker de fint alene eller må de aktiveres? jørgen har en tendens til og bare henge etter meg, leke alene er kjedelig, om leke med lillesøster syntes han ikke noe om.. han skal kunne låne leker av henne men hun får ikke låne av han... jah..
Hvordan er det mot eventuelle søsken? innerst inne er han veldig omsogsfull, men visergodt at han er sjalu, vi gir like mye oppmerksomhet til begge..
Frekke i munn eller alltid like hyggelige? til tider veldig frekk og "tøff" i munnen.. men når samvittigheten hans kommer frem kommer han alltid og skal gi klem..

må jo legge til at han jabber KONSTANT!! og han spør selv om han vet svaret..

velger og tro at det meste er trass [:)]

Back
Topp