Hvordan er den nybakte pappa?

Hilde-Anita

Gift med forumet
Hvordan er deres menn?

Bamse er litt fortvilet siden den eneste som kan trøste Lucas er jeg, som regel da. Han innbiller seg at Lucas begynner å skrike hver gang han nærmer seg, noe som selvsagt ikke stemmer. Nyfødte er jo mye mer knyttet til mor den første tiden. De siste dagene har han såvidt skiftet bleie på han, og skal han det så må jeg være med.
Og så har han veldig lett for å bare dra ut en tur. Nå har han nettopp begynt på jobb igjen denne uken, men fortsetter han å bare stikke av (spør selvfølgelig først, men jeg klarer jo ikke å si nei [&:]) tror jeg jeg blir å gå på veggen! [:'(]

Kan forhåpentligvis svare deg snart.. Men du må lære deg å si nei.. Eller noe sukkersøtt om at du vil ha litt tid sammen med han..

må si jeg har det på nesten samme måte[&o]
han er flink til å bytte bleie, men jeg må som regen si fra.
han sier også at Jonas bare gråter når han tar han, og at han føler at han ikke strekker til.
for tia er jeg litt fortvila og oppgitt.. han sitter fremfor den[:@] pc'n fra han står opp til han legger seg.
det er nesten som alt er et evig ork for han.. jeg har som sagt ei datter fra før, og hun er 5. og plutselig så mener og påstår han at hun må klare det ene og det andre selv. er lite tålmodig med henne osv. og dette sårer meg veldig. samt at jeg ikke syns han tar mye del i det at vi har et barn sammen.[&o]
han er jo god og kommer å gir oss nusser og klemmer, men jeg syns ikke helt det strekker til. føler meg mer som en alenemamma med to barn, et hjem å vaske å rydde..
og nevner jeg det at jeg syns han sitter for mye, så blir det sure miner.. fordi han jobber med websesign, og gjør ting han liker..
skulle ønske han likte litt mer å være sammens med oss[&o].....kommer vel kanskje med tiden håper jeg da...
så jeg må si Hilde-Anita.. et hvordan du har det...

Så trist å høre at dere må "dytte" igang pappan da[:(] Hadde håpet og trodd at dere skulle få oppleve det samme som meg. Far tar del i alt, både når det gjelder bleieskift, kos og mating. Har nok melk så jeg har pumpet en del som han gir på flaske i ny og ne. Dessuten vil hun ligge på pappas bryst og få kos når hun er urolig og til mamma for å få mat. Far i huset sliter med å rive seg vekk fra henne når han skal på jobb om morran og tar seg gjerne fri for å være sammen med oss en dag eller to i strekk. Skulle ønske dere kunne oppleve det samme jenter for det fortjener dere etter alt dere har vært igjennom. Stå på krava littegrann og vær bestemt på at dere også må få en pause. Gagner ingen å ha en utslitt mor i huset. Snakker av erfaring med 3 barn i huset. Ønsker dere alt godt jenter og håper det bedrer seg[:)] Nevnte akkurat denne tråden for mannen min og han kom med et lite tips om at far kanskje kunne gi mat på flaske så mor kunne få litt tid til seg selv av og til. Det synes min mann var veldig stas og jeg må si at jeg ikke har rørt en eneste flaske selv enda. Far setter pris på å få være med og det hender jeg må holde ham igjen i sengen hvis hun gråter en liten stund. Han blir jo helt fra seg stakkar. Han sier også at dere må gi gubben et spark i ræva når det gjelder barnet/ barna deres. De er tross alt et felles ansvar!!!!!

min ere kjempe flink,siden jeg går hjemme er det jo naturlig at jeg tar det meste da men når begge er hjemme deler vi på alt, å det er ingen sure miner der[:)]

Det er godt å høre at det er flere som opplever at pappan er positiv og tar initiativ. Ble litt skremt av at det bare var negativt i starten her, men ble litt letta nå[:)] Skulle bare ønske alle kunne oppleve den gleden.

Back
Topp