Hvordan er dagene?

Oktoberjenta

Elsker forumet
Hva gjør dere på om dagene? Fått litt rutiner på dagene nå? Er dere mye ute på trille turer? Og hvor mange uker er babyene blitt nå?

Jeg har merket at det blir enklere og enklere nå som hun er blitt 7 uker. Enten pga jeg er blitt vandt til det eller jeg klarer å skjønne bedre hva hun vil. Vil tro det er begge deler. Og det er så deilig at hun ikke bare hylgriner nå pga det er noe, men mer klage grining eller lyder når hun feks er sulten osv...det jeg skulle ønske var at jeg orket å komme meg mer ut på trille turer. Men frister sååå lite når det er dårlig vær, i tillegg til at det er ikke noe å "se" på. Og kjenner ingen å gå med på turer i området. Der jeg vokste opp er gøyere å gå turer, men er et ork å måtte kjøre et stykke for å gå tur. Gleder meg til barsel gruppe og håper på at det er noen på min alder som jeg kan bli kjent med her i området :)

Vi har litt rutiner. Oppe på morgenen og spiser frokost begge to. Så rett ut på minst en time trilletur. så leker vi/koser vi siden hu da er våken. Legger seg ca 8-9 hver kveld. Kommer an på når hun spiser. Har hunder som må ut så her er det ut uansett vær og vind :)

Står opp rundt 7. Ikke så flink å gå tur ;) Jeg koser meg ofte inne når han sover første luren på 2-3 timer. Etterpå er han våken et par timer, da finner vi av og til på noe (handling,ærend g slikt). Så sover han 2-3 timer til, evt to kortere lurer. På kvelden er det ofte mye pupping og småsoving ved puppen. Klokken 21-22 går vi i seng, da er han trøtt og mett :) Våkner to gang på natten for mat (ca 01 og 05), så står vi opp 7 igjen :)

Dagene er fantatiske og magiske!! Vi storkoser oss! Jeg er stormforelsket i vårt lille mirakel...<3<3
Nettene varierer ganske mye enda...:) I natt sovnet han rundt kl. 01.00 og sov da til litt over 04.00, da var det pupp ca.30min før vi sov frem til nærmere 08.00 igjen...ammet så litt igjen og jeg stod opp 09.00 og han sov videre frem til 11.15;) En annen natt sovnet han ikke før 02.00, men da sov han også helt frem til 07.00:D

Jeg er på trilletur stortsett hver eneste dag, ikke alltid kjempe lenge...men iallefall minst en halvtime, eksempelvis ned til butikken for å handle inn til middag som er klar til mannen er hjemme;) Noen dager på trilleturer på 2t. Ellers har det blitt noen kafebesøk som i dag;) Det var veldig kjekt:D Vært på kjøpesenter, shoppa litt...ellers inne hvor vi ser på film, dvs. jeg ser vel mest ..haha..;) Synger for han etc etc...Uansett hva vi gjør, føler jeg timene flyr...

Her har vi noenlunde rutiner og har hatt det i 2-3uker cirka.opp på morgenen for å spise, gjøre klar storesøster for bhg. Når vi kommer hjem så er det mat for mor, litt avislesing og tv titting evt litt husarbeid. Så kan det bli en tur til byen for å treffe kjentfolk eller en trilletur.
Henter storesøster og spiser middag. Lillesøster får mat. Så kan storesøs og mor leke/kose litt før kveldsstell. Så koser lillesøster og mor seg frem til natten kommer i 11-12 tida. Opp en gang på natts for mat mellom 3-4.
Sånn går nå dagene med flaskebarn.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hun var 7 uker igår :) føler det er rutiner på når hun sover og spiser, men nettene er ikke helt på track enda! Inatt sovnet hun rundt halv 2 og sov til 11!!!! Andre netter er hun våken til 3 og sover ca like lenge ;) skulle ønske hun sovnet litt før, og våknet igjen litt før, men sånt går seg vel til. Har prøvd og vekke for og gi mat, men hun er ikke særlig interessert. Hun sier ifra når hun er sulten :) både pappaen og jeg hadde gode sovehjerter, så er vel ikke så rart hun også har det :p

Er moro at hun er mer og mer våken på dagen, smiler og ler! Idag var vi på første barseltreff- veldig koselig :) var en liten gutt der på 4 uker og jeg tenkte bare "har Mie vært så liten??" :o Hehe, tiden flyr selvom man ikke gjør så altfor mye. Prøver og trille litt, blir nok lettere når vi begynner og treffe barselgruppa mer! Ellers er vi på litt besøk, får litt besøk, handler og fikser småtteri :) Nyyyyter tiden!!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Her sover hun mye. Kun våken for å spise og et par timer på ettermiddagen. Legger seg 24.00 og sover da til minst kl 6, har sovet på det lengste til 7.45. Får mat og sovner igjen til 12.00 ca, får mat og sovner igjen til 17.00 ca, våken et par timer kanskje. Våkner i 21.00 ca, de dagene vi bader kan hun sovne mens hun bader. Spiser og sover ofte fram til 24.00. Går tur stort sett hver dag eller er på farten. Føler ikke vi gjør så mye "sammen" enda siden hn sover så mye, men plutselig så snur det vel.

Her sover hun mye. Kun våken for å spise og et par timer på ettermiddagen. Legger seg 24.00 og sover da til minst kl 6, har sovet på det lengste til 7.45. Får mat og sovner igjen til 12.00 ca, får mat og sovner igjen til 17.00 ca, våken et par timer kanskje. Våkner i 21.00 ca, de dagene vi bader kan hun sovne mens hun bader. Spiser og sover ofte fram til 24.00. Går tur stort sett hver dag eller er på farten. Føler ikke vi gjør så mye "sammen" enda siden hn sover så mye, men plutselig så snur det vel.
Oi må si din sover mye, hehe. Her sover min kun mens jeg bærer henne eller når hun ligger oppå magen min. Våkner med en gang jeg legger henne fra meg. Mens på natten er hun flink og sovner veldig fort igjen etter å ha spist, men så sovner hun jo da oppå magen min da og også bare velter jeg henne ned på siden etter en stund. Syns nesten dere er heldige som har sånne sove babyer:) jeg får ikke gjort så veldig mye husarbeid og sånt om dagene. Men er herlig å kunne være så mye med henne og bare slappe av vi to:)

koser oss om dagen, lite rutiner på soving ennå, men jeg stresser heller ikke med det. hun sover til litt forskjellige tider på dagen. sovner litt sent mellom 12- 01 som regel. sover 3-5 timer i strekk på natt. vi står opp ca 07 for å få ordnet oss og kjørt storebror i barnehagen :)
koser oss hjemme, eller litt ute og farter:) blir lite trilleturer om dagen, da må jeg kjøre et sted for har en lang, bratt bakke ned til hovedveien og den er så glatt nå så tør ikke gå ned med vogna.

tar som sagt ting med ro, eneste jeg ikke liker nå er at vi ikke får henne til å sove i senga si lenger... hun er en del mer våken og blid nå og det er koselig, kan sitte litt i vippestol eller tripptrappen eller ligge på matta si mens jeg gjør noe, og hun sover også mer og mer i vugga si på dagen, det er deilig :-)

Koser oss hjemme :) rutiner er ikke helt enda, men om natta sover hun 3 timer før mating og spiser 2 ganger om natta :) jeg kan kun gå 10 min for hun er ustabil på puppen enda :) hun er 4 uker på torsdag ♡

Oi må si din sover mye, hehe. Her sover min kun mens jeg bærer henne eller når hun ligger oppå magen min. Våkner med en gang jeg legger henne fra meg. Mens på natten er hun flink og sovner veldig fort igjen etter å ha spist, men så sovner hun jo da oppå magen min da og også bare velter jeg henne ned på siden etter en stund. Syns nesten dere er heldige som har sånne sove babyer:) jeg får ikke gjort så veldig mye husarbeid og sånt om dagene. Men er herlig å kunne være så mye med henne og bare slappe av vi to:)
Dette høres nøyaktig ut som min hverdag :P kun soving oppå meg, legger jeg han ned våkner han ;)
Men han sover bra i vogna om vi triller tur, så det er deilig :)
Også sover han i senga si på natta, våkner 1-2 ganger og får mat, så tilbake i senga si.
Og det hjelper bra på min søvn at jeg har fått han opp i egen seng :)

Dette høres nøyaktig ut som min hverdag :p kun soving oppå meg, legger jeg han ned våkner han ;)
Men han sover bra i vogna om vi triller tur, så det er deilig :)
Også sover han i senga si på natta, våkner 1-2 ganger og får mat, så tilbake i senga si.
Og det hjelper bra på min søvn at jeg har fått han opp i egen seng :)

Bra vi ikke er alene om det:) jeg må få prøve å kommet meg ut på trilletur og se om hun kanskje sovner der. De gangene jeg og samboeren har prøvd å trille har hun ikke vært så fornøyd og jeg blitt stresset. Kanskje også litt derfor jeg ikke har orket å komme meg ut. Er deilig når de sover som egen seng ja. Det har jeg merket de få gangen vi har kunne lagt oss og hun ligger i sin egen seng. Men jeg er for lat til å reise meg opp og bære henne bort (selvom det bare er ca 3 skritt bort :p). Også er jeg redd for at hun våkner igjen og da må jeg likevel plukke henne opp igjen til våres seng. Men lurer på om vi må prøve å få henne til å sove i sin egen seng i helgene sånn at hun blir vandt til det og etter hvert kan jeg legge henne der og:)

Her er det ikkje mykje rutine... Legg oss mellom 11 og 2 på kvelden, og i løpet av natta er det 2-3 ganger me må opp og amme :) står opp i 10-11 tida på morgonen, for er vanligvis veldig vanskelig å få han til å sova igjen etter siste mat... Alt frå 1 til 3 timer... Men eg stresser ikkje så mykje med desse rutinene endå, håper det går seg til når han blir litt eldre :) han er berre 1mnd ;)
Trilletur er me på kvar dag :) har trappa opp frå småtur på 10 min til 1 time :) han likte ikkje å ligge i vogna i det heiletatt i begynnelsen, men er kjempedeilig no når han godtar det ;) er så godt å komme seg ut litt!

Godt å lese at det er flere med sovebabyer :) Han begynte med denne rytmen for et par uker siden.
Vi står opp i 9-10 tiden, da er det som regel frokostflaske for han. Så er han våken i 1-2 timer før han begynner å gjespe no voldsomt, da sover han i ca 2 t inne. Går vi ut sover han i 3-4 timer. Så våkner han og er våken i ca 1 time og så sover han i ca 2-3timer. Er ikke ordentlig våken før i 5-6-7 tiden på kvelden. Og da er det også gjerne en dupp på en times tid i løpet av kvelden på mor eller far. I 22-23-tiden går vi og legger oss. I våketiden på dagen er han veldig blid, og har endelig begynt å smile da han var 9 uker. På kvelden er han mer urolig og må gjerne gå med han på armen en del.

Lulilu

Her er det ikkje mykje rutine... Legg oss mellom 11 og 2 på kvelden, og i løpet av natta er det 2-3 ganger me må opp og amme :) står opp i 10-11 tida på morgonen, for er vanligvis veldig vanskelig å få han til å sova igjen etter siste mat... Alt frå 1 til 3 timer... Men eg stresser ikkje så mykje med desse rutinene endå, håper det går seg til når han blir litt eldre :) han er berre 1mnd ;)
Trilletur er me på kvar dag :) har trappa opp frå småtur på 10 min til 1 time :) han likte ikkje å ligge i vogna i det heiletatt i begynnelsen, men er kjempedeilig no når han godtar det ;) er så godt å komme seg ut litt!

Dette høres mer ut som sånn vi har det :) Har iallefall ingen sånn sovebaby som dere andre :) Han sover alt ifra 1-3,5 timer i strekk på natten (hvor 3,5 er mindretall), så må opp og amme iallefall 2-3 ganger hver natt. Slitsomme de nettene hvor han våkner nesten hver time.. Er i seng alt fra elleve-to, akkurat nå i skrivende stund er klokken kvart på ett og vi prøver å roe ham..
Når vi går ut på trilleturer sovner han bom i vognen omtrent med en gang, og da sovner han tungt.. Sovner ikke lett inne.. Når vi er på trilletur kan han sove i opptil fire timer i strekk, han fortsetter å sove etter at vi har kommet inn, så da kan jeg jo sove litt på dagen.. Men så var det jo dette husarbeidet da...
Uansett, skulle gjerne ha sovet mange timer i strekk som flere av dere andre skriver om, men når han har sovet uimotståelig tre-fire timer, så er jo puppene så sprengt at han må jo bare våkne og lette på trykket.. Hva gjør dere andre som ammer ?

Dette høres mer ut som sånn vi har det :) Har iallefall ingen sånn sovebaby som dere andre :) Han sover alt ifra 1-3,5 timer i strekk på natten (hvor 3,5 er mindretall), så må opp og amme iallefall 2-3 ganger hver natt. Slitsomme de nettene hvor han våkner nesten hver time.. Er i seng alt fra elleve-to, akkurat nå i skrivende stund er klokken kvart på ett og vi prøver å roe ham..
Når vi går ut på trilleturer sovner han bom i vognen omtrent med en gang, og da sovner han tungt.. Sovner ikke lett inne.. Når vi er på trilletur kan han sove i opptil fire timer i strekk, han fortsetter å sove etter at vi har kommet inn, så da kan jeg jo sove litt på dagen.. Men så var det jo dette husarbeidet da...
Uansett, skulle gjerne ha sovet mange timer i strekk som flere av dere andre skriver om, men når han har sovet uimotståelig tre-fire timer, så er jo puppene så sprengt at han må jo bare våkne og lette på trykket.. Hva gjør dere andre som ammer ?

"sovet uimotståelig" betyr sovet sammenhengende :)

Lillebror blir syv uker nå på lørdag. Er ikke mye rutiner her enda. Vi legger oss og står opp på ca samme tidspunkt hver dag, men alt i mellom er i stadig forandring. Han spiser stort sett annehver time døgnet gjennom.

Om dagene stusler vi nå stort sett på her hjemme. Det er alltid noe som skal gjøres :P Går oss gjerne en tur dersom været ikke er så altfor ille, men det er som regel bare bort på butikken og hjem igjen.

Prøver å komme oss ut på noe sosialt 1-2 ganger i uken. Café, besøk hos bekjente, handlesenter osv. Er veldig deilig å få luftet vettet sitt litt og ha litt sosialt samvær med andre :)

Her sover frøkna lite på dagen. Ca 4 timer totalt. Er det normalt? På natten sover først sammenhengende 3-5 timer, amming, 2-3 timer, amming og så 1 time. Ellers er vi ute og triller tur. Noen ganger sovner hun og andre ganger ikke :-) Vi besøker gjerne besteforeldre og oldeforeldre, og litt shopping ;)

Back
Topp