Hvordan er dagene og nettene i.f.t. søvn nå?

Mini oss nr2

Betatt av forumet
Her er som regel mini våken 1-1.5time mellom hver dupp. Han sover som regel rundt 1time hver gang. Sover han noe lenger enn 1.5time våkner han på natten :(
Men hvis han ikke gjør det, tar han kvelden rundt 19.30-20.30, og våkner for mat mellom 24-02-tiden første gang, så litt hyppigere etter det. Tar morgenen som regel rundt06-07 tiden.

her starter dagen rundt 8-9 tiden, da er hun gjerne våken 2-3 timer, før hun sover 1 time... og rundt kl 2-3 er trøtt igjen, da legger jeg henne som regel ut, da sover hun ca. 2- 3 timer...

så er det natt rundt kl. 8-9.. våkner mellom 02-05.00 og spiser og så igjen rundt halv 7-8 spiser litt til og sover ca. 1 time før det er mårra igjen

Her er det et cirka-bilde av lilles sovemønster:

Våkner ca 08 tydelig uthvilt (vil ikke ha mat). Sover 1-2 timer i 10-tiden. Våken 2-3 timer før ny hvil i 14-15-tiden (sover da 1-2 timer).
Legger seg for natten i 19-tiden, og har 2-3 amminger i løpet av natten (sovner raskt etter hver amming).

Det er først nå de siste ukene at det er blitt litt mer likhet, men hvis vi feks er ute på tur og triller, så kan han ta flere smådupper. 
Gleder meg til at han sover en hel natt.. emoticon

Vi har lagt lillemann på eget rom, å det går kjempe bra :-) HURRA! Vi legger han hver kveld kl 20, uansett om han er trett eller ikke, helst når han er i våken tilstand så han sovner inn av seg selv. Da kan det gå et minutt fra han sovner eller en halv time, alt etter som :-) Så sover han til ca kl 2-3 så får han en flaske å sover da til ca 5 for neste flaske å tar morgen alt fra 6 og ut :-) Men vi ligger alltid i sengen til kl 8 å bare koser oss :-)
Dette er 4 natten på eget rom, før det når han lå på vårt rom ble han alltid så urolig når vi la oss, så endelig har vi fått god nattesøvn og lillemann er i mye bedre humør å sover mye bedre :-)

Hun står opp halv 8 og er da våken i 1-1 1/2 time, sover maks tre kvarter dopp. Slik går dagen med korte dopper på en halvtime, 3-5 ganger i løpe av dagen. En sjelden gang kan hun sove en time. Legger seg alltid mellom 18-18.30, da er hun stuptrett. Da sover ensom regel til 04-05-tiden uten mat. Får ei flaske på 180ml og sover da til halv 8 og da starter dagen. Savner litt lengre dopper på dagtid, men det er jo ganske godt at hun sover så lang tid sammenhengende på natta! Hun spiser hver time eller annenhver time på dagtid, for å kompensere for natta da.

Dagen her begynner mellom 8 og 9.30, da er han våken i 1,5-2 t før han sover 2-3 timer ute i vogna. Så er han våken i 2 timer før han sover 2 timer ute i vogna igjen. Så er han våken i 2 timer før han skal sove igjen...er klokken passert 19 på dette tidspunktet så legger vi han for natta, hvis ikke blir det en liiiten dupp. Han legger seg mellom 19 og 21 og får mat hver 3. time hele natta. Synes det går helt greit.

Kvælpklein! skrev:
Hun står opp halv 8 og er da våken i 1-1 1/2 time, sover maks tre kvarter dopp. Slik går dagen med korte dopper på en halvtime, 3-5 ganger i løpe av dagen. En sjelden gang kan hun sove en time. Legger seg alltid mellom 18-18.30, da er hun stuptrett. Da sover ensom regel til 04-05-tiden uten mat. Får ei flaske på 180ml og sover da til halv 8 og da starter dagen. Savner litt lengre dopper på dagtid, men det er jo ganske godt at hun sover så lang tid sammenhengende på natta! Hun spiser hver time eller annenhver time på dagtid, for å kompensere for natta da.

akkurat sånn er mi jente og. sover maks en halv time på dagen uansett hva eg gjør, går eg tur med ho så våkner ho etter en halv time, men kan heldigvis ligge våken i vognen. så er ho dau trøtt i 18 tiden. får mat igjnen i 23 tiden, 03, 06 og så står vi opp i åtte tiden. er jo ganske deilig å ha kvelden litt for seg selv=)

Han legger seg i 19-20-tida. Vil ha mat ca hver 3. time gjennom natta, og morgenen er mellom 7 og 8. Da holder han stort sett ikke mer enn 1 time før han må ha en dupp på en halvtime/time. Et par times våkentid, deretter en dupp på ca 2 timer. Så har han en times dupp på ettermiddagen.

Her våknet snuppa i 7-8 tiden og er klar for dagen:) blir da trøtt igjen etter ca1-2 timer sover da en lang blund på alt fra 45 min til 75 min:) så har hun halvtimes dupper 3-4 ganger før hun tar kveld rundt kl 20:) er da kjempeflink å legge seg:) sover til alt fra 2-3-4 og våkner ca hver 2. Time etter dette før vi står opp i 7-8 tiden:))

Han legger seg ca 22 og sover i ett strekk uten mat til 08/09. Da får han mat. Han spiser ca hver tredje time på dagen og sover også i hver tretimersbulk. Sjelden lengre enn en time, og mest tidlig på dagen.

0800 Våkner han
10-11 Sover han
14-16 sover han
19-2030 sover han
24-0800 sover han

Naboen kom hjem med sin nyfødte sønn for 3 dager siden og da har min begynt å våkne 0400 av at naboungen gråter. Håper det går seg til og vi kommer tilbake i den gode gamle rytmen en stund til :)

Her er det natt fra 17.30 (!) til 7, som oftest med en mating underveis. På dagen er rutinene blitt forstyrret av sykdom, men ser ut at vi ligger på to dupper på dagen, på ca to timer hver seg. Må som regel ut å trille litt etter 45 min, men sjelden hun står opp før etter to timer :)

Back
Topp