Hvordan er dagene med babyene deres?

Toiseptember

Blir kjent med forumet
Her tilbringes dagene nå når pappaen er ferdig med fødselspermen sin i sofaen eller godstolen...Mye tid går med til amming og hun sovner som regel ved puppen. Problemet er at hun våkner etter 5 min om jeg legger henne over i vugga. (Som står på stua) Resultatet er at jeg blir nødt til å la henne sove oppå meg om hun skal få sove, og jeg får ikke gjort noenting. Om natta sover hun godt mellom oss i senga, men jeg skulle ønske hun kunne ligge litt for seg selv på dagtid. Sover babyene deres for seg selv på dagen, og får dere gjort noe på dagtid?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Ho kan sove en god lur i lekegrinda si, gjør det nå og jeg har fått lest en god del lekser :) Men vi pupper og koser en del først og ho sovner som regel på en av oss, for så å bli lagt ned. Ikke alltid ho vil ligge.. Tar litt smokk også da. Men har bestilt mobywrap nå så livet skal bli litt enklere ;)

Ellers går dagene med til å stresse ut to barnehagegutter om morgenen, ofte må jeg på skole noen timer mens mannen da er hjemme med Arja og Ramona.. Henter guttene i bhg, kan tilogmed komme hjem til dekka bord ;) og stort sett pupping og babykos, samtidig som de 3 andre må få sin tid. I dag skal eldste få alenetid med pappaen, de skal på kino og jeg skal ta med de 3 minste på barnetrim!
 
Har berre vært aleine 2 dager etter pappaen var ferdig med fødselspermen sin. Men dei to dagane har me sett på tv, hatt besøk og gått lang tur i strålande sol... :) Jacob er heldigvis veldig gla i vugga si, og i dag lå han oppi der å berre stirra i halvanna time mens eg gjorde husarbeid. :)
 
Er imponert over at du klarer å ta deg av fire barn og samtidig går skole altså! :) Her har jeg mer enn nok med 5-åringen og babyen - og heldigvis har jeg en mann som tar seg av husarbeid og henting/bringing i barnehage:) Skal prøve å komme meg ut og trille mer, men foreløpig er ryggen litt for vond til lange turer etter fødselen. Jeg får gi det litt tid, er litt utålmodig etter å klare alt denne gangen kjenner jeg;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Her tilbringes dagene i sofaen med puppen ute:p og når hun sover prøver jeg og sove. På morgen gjør jeg litt klesvask ol

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Babyen min er 4 uker gammel, og ja det blir mye sofasitting og tv-titting. Det avhenger helt på humøret hennes; om hun ikke har mageknipe og gråter får jeg tid til å rydde litt hjemme, ordne meg litt ekstra og en trilletur til nærmeste kjøpesenter. :) Har hatt noe besøk av venniner også, men ikke så lenge av gangen..

Ellers blir det mye sofasitting og tv-titting (har tatt opp en del av mine favorittserier/programmer) Hun sovner lett når jeg ammer henne, og våkner lett når jeg flytter henne over i vugga, litt avhengig av om hun sover dypt eller ikke. Man blir på en måte litt "stucked" med babyen og man blir til tider ganske sliten..

Noe som har hjulpet meg mye er bæresjal og elektronisk vippestol.

Et spm til dere flerbarnsmødre; hvor gammelt var barnet deres når dere følte at ting ble enklere? Mindre gråt, mer søvn,osv...
 
Er imponert over at du klarer å ta deg av fire barn og samtidig går skole altså! :) Her har jeg mer enn nok med 5-åringen og babyen - og heldigvis har jeg en mann som tar seg av husarbeid og henting/bringing i barnehage:) Skal prøve å komme meg ut og trille mer, men foreløpig er ryggen litt for vond til lange turer etter fødselen. Jeg får gi det litt tid, er litt utålmodig etter å klare alt denne gangen kjenner jeg;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Takk skal du ha, men jeg syntes også to barn var mye mer slitsomt! Hehe :) Rart!
 
Tulla sover veeeeldig mye. Men når hun er våken går det i pupp, bæsjebleier og kos.
Jeg er fortsatt redusert etter keisersnittet så jeg sitter mye i godstolen. Jeg gleder meg til jeg blir friskere så jeg får gjort litt husarbeid og gått turer og sånn. Men nå er hun bare en uke gammel så vi tar det med ro.

Sent from my HTC Incredible S using BV Forum mobile app
 
Dagen starter med at jeg og lillegutt må kjøre storebror i bhg, og det blir gjerne litt styr ettersom storebror er en trassig 3 åring. Lillegutt sover ganske mye på dagen heldigvis. Så da er det diverse husarbeid som må gjøres, men passer på å få slappet av litt selv også. Vi prøver å ta en trilletur hver dag, men det er ikke alltid tia strekker til. Han har våkentiden sin om kvelden når storebror har sovnet, så det er veldig ålreit, men samtidig kan han være veldig urolig da også :)
 
Her går dagene i kos med baby og noen turer ut med mannen og svigermor. Svigermor er på besøk i fra Brasil og skal være det i 2 1/2 uke til. Og foreløpig er det hun som gjør det meste av husarbeidet, noe som passer supergodt siden jeg har streng beskjed om å ta det med ro etter ks. Så har kjempe god hjelp selv om jeg nok av og til blir litt lei av å høre portugisisk dagen lang og godt kunne tenkt meg å hatt mannen litt for meg selv til tider... Men skal nå egentlig bare være super takknemlig for alt...
 
Samme greierne her i gården..sovner på puppen og våkner med en gang jeg legger han ifra meg. Han er 1 mnd gammel. Redninga her ble at han sover i vogna ute på formiddagen, for da sover han som en stein :)
 
Samme her og! Umulig å såve noen annen plass enn på mammen! Noen så vett kati det her går over? Er 1mnd imårå... trodde det skulle bli bedre etterhvert
 
På dagene sover han stort sett i vogna si ute eller i gangen. Men på natta har vi litt problemer, skal helst ligge på puppen hele natten, og da blir det jo lite søvn på mor. Har ett lite håp om at det blir bedre når vi begyner med smokk. Har deres begynt med det? Evt når begynte dere? Ellers så koser vi oss med lange trilleturer og kos på sofan:)
 
Dagene er laaaange. Blir mye kos, amming, leking med 2 åringen, trilleturer, åpen barnehage, treff med de fine mammaene i barselgruppa i kr.sand, kiropraktortimer for lille Selmer, tja det er travelt med andre ord :).
Men vi koser oss i den nye tilværelsen, ingen tvil om det. Selv om søskensjalusien er på topp, og 2 åringen prøver å mate lillemann med alt som er av mat ;)
 
Nå har samboer vært borte i 14 dager på Nordsjø arbeid, så er alene til i morra. (Blir veeeeldig godt å få han hjem) jeg har en nydelig gut som ikke vill sove annet sted en i våres seng med meg eller på meg, får til å lure meg ut av senga på kvelden og morra, men i løpet av dagen er jeg stuck med han som regel, så blir mye tv og sofa kos, han våkner om jeg prøver å legge han i krybba, kan få litt tid alene på dagen om han velger å sove i vogna etter tur:) blir sikkert lettere etterhvert, men jeg velger mine kamper når jeg er alene med han, så får vi heller ta opp igjen treningen når vi er to som kan trøste og vugge i søvn:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp