Hvordan er dagene med baby?

Luckyus

Flørter med forumet
JuniJubel2021
Hvordan er den nye tilværelsen for dere som har født? Her er lille 3 uker.. Begynner å bli mer avslappet, men gleder meg til mer system og rutiner enn hva som er nå, men prøver å nyte så mye som mulig :) lillemor sover stort sett, er kanskje våken maks. 3-4 timer på en våkendag, ellers så er det mest mat hver 3 time på dagen, bleieskift, litt titting og soving :) om nettene soves det fra ca 22og opptil 5 timer uten mat noe som er urolig deilig! heldigvis liker hun vognen og sover stort sett der, med mindre mamman vil ha litt ekstra kos:) hvordan er dagene deres?

Her har det gått litt opp og ned vil jeg si. Han er to uker nå og vi føler endelig at vi begynner å bli mer kjendt med hans behov. Gruer meg litt til å være alene med han nå som far skal tilbake til arbeid i morgen, men det er delvis fordi jeg så vidt klarer å gå pga bekkenløsning + låsning. Går til kiropraktor men det er vist en lang prosess derfor blir det ikke noe turer med barnevogn helt ennå. Han sover på natten men våkner ca hver time for å få mat eller bleieskift helt fram til ca kl 6 på morgenen hvor han deretter sover til kanskje kl 10-11. Han er overaskende mye våken i løpet av dagen og krever mye oppmerksomhet og nærhet noe som gjøre det litt vanskelig å få gjort unna ting og ikke minst spise. Uansett hvor lite søvn vi får og kroppslige plager så kan ingenting måle seg med hvor mye vi elsker han og hvor mye kjærlighet han har tatt med seg i heimen.

Her har det gått litt opp og ned vil jeg si. Han er to uker nå og vi føler endelig at vi begynner å bli mer kjendt med hans behov. Gruer meg litt til å være alene med han nå som far skal tilbake til arbeid i morgen, men det er delvis fordi jeg så vidt klarer å gå pga bekkenløsning + låsning. Går til kiropraktor men det er vist en lang prosess derfor blir det ikke noe turer med barnevogn helt ennå. Han sover på natten men våkner ca hver time for å få mat eller bleieskift helt fram til ca kl 6 på morgenen hvor han deretter sover til kanskje kl 10-11. Han er overaskende mye våken i løpet av dagen og krever mye oppmerksomhet og nærhet noe som gjøre det litt vanskelig å få gjort unna ting og ikke minst spise. Uansett hvor lite søvn vi får og kroppslige plager så kan ingenting måle seg med hvor mye vi elsker han og hvor mye kjærlighet han har tatt med seg i heimen.
Jeg vil si at jeg føler det ganske likt som deg:-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Dagen går ganske fort må jeg si:) Men det går så fint, lillebror er så snill og storebror så stolt.
Det som er uvant for meg er å levere\hente i bhg og gå på butikken, syns det ble litt mer stress og ha 2 barn enn 1:) hehe...:)

Men det går seg nok til,mannen han begynte på jobb igjen denne uken,så nå må jeg bare greie meg selv og jeg merker det har gått bare bedre og bedre for hver dag.

Ellers er det mating hver 3 time stort sett,og han kan være våken 2-3 timer i strekk og være blid som en sol:)
Følger masse med og er nysgjerrig.
koser oss:)

Er oppe i 7 tida og gjør klar storesøster før sambo leverer henne i barnehagen. Så sover vi videre til kl 10;) dagene går i amming, husarbeid, trilleturer, kafé og venninnebesøk. Menst noen dager går kun i amming og Sofakos med baby;) det kommer helt an på hva han krever. Før vi henter storesøster gjør jeg klar middag. Og på kjøreturen sovner alltid lillebror, og tar seg da som regel en hvil på 3-4 timer. Noe som gjør at jeg får masse alenetid med storesøster, spise middag i fred og leke. Dagen forsvinner og det er tid for legging av storesøster. Bader begge to og tar på pysj. Ammer menst jeg leser bok i senga til storesøster (jeg er veldig masse alene med ungene). Begge to sovner og jeg og sambo får litt alenetid før baby skal spise seg opp for natta. Blir en del amming fra 21 til kl 23. Deretter sover vi til kl 3 og deretter ammes det hver andre-tredje time.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hm... ja skal vi se. Vi står opp et sted mellom 9 og 11, ut ifra om vi skal noe eller ikke, amming og en relativt rolig jente frem til 12-13 tiden. Da sovner hun ofte, og jeg legger henne ofte i barnevogna, så tar vi en tur ut og handler, eller andre gjøremål. Når jeg kommer hjem, sover hun som regel videre i vogna i noen timer.

Når hun da våkner i 4-5 tiden er hun veldig gretten. Hun har mye trøbbel med luft i magen, og låsning i nakken, så da er det amming og gråting frem til 7 ca. Så tar vi kveldsstellet, kanskje et bad, og legger henne i senga på soverommet vårt.

Der ligger en av oss sammen med henne til hun sovner, det kan ta 1-2 timer, om hun vil ha en siste matbit eller ikke.
Så sover hun gjerne 4 timer til ca 12-1 tiden, så da får vi kvelden sammen. Så kan det enten være amming til hun sovner annenhver time om natta, eller hun sover lengre stykker. Vi skifter på henne på senga om natta, så hun ikke blir for våken.

Alltid 1 gang om natten, om det er kl 2, 4 eller 6, så har hun så trøbbel med luft i magen, at hun holder meg våken med klynkingen i 1-2 timer. Da er det godt om samboer kan ta henne litt...

Back
Topp